|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Trøtt
|
Sv: Hva skal dere i vinterferien?Jeg skal pakke bilen full av unger og dra på langhelg til min mor! Hun bor midt i winter-wonderland, så jeg håper det blir noen turer i alpintbakken sammen med eldste, og noen aketurer på oss alle.
|
|
|
#2 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva skal dere i vinterferien?Minsten skal på AKS mandagen og tirsdagen. Da skal de ake/skitur på mandagen og museum på tirsdagen. Onsdagen skal han være med pappan på jobben.
|
|
|
|
#3 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Hva skal dere i vinterferien?Vi skal jobbe, men vi får besøk av mannens søster og tre barn, og de skal ta med ungene ut på vift om dagene, på sånt som Pirbadet, Vitensenteret, kino o.l. Hvis de skal noe annet noen dager (f.eks besøke den gamle bestemora som bor i byen, mor til mannen hennes), så går ungene mine på sfo. Snø har vi ikke, og det ser heller ikke ut som om vi skal få noe innen den tid. Tror det blir ei fin uke likevel.
|
|
|
#4 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hva skal dere i vinterferien?London med 9-åringen, mormor spanderer. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Hva skal dere i vinterferien?To dager jobb, tenker jeg, for å komme ajour med vurderingsarbeid, planlegging og denslags. Muligens besøk av venninne med barn et par dager. Kino, pirbadet og hjemmekos. Kanskje skøytetur. Ski blir det vel dårlig med hvis den svarte Trøndelagsvinteren fortsetter.
|
|
|
#8 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hva skal dere i vinterferien?Voksentur til Florida. Barna skal være hos besteforeldrene.
|
|
|
|
#9 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Hva skal dere i vinterferien?Jeg skal jobbe. Eldste skal være et par dager ekstra i Åndalsnes hos tante/onkel/kusine med mormor (vi skal alle dit første helga for en navnefest), mens minste skal være med onkelen sin og gjøre gutteting (og onkelen får alibi for å gå på kino og se den nye Lego-filmen
|
|
|
#10 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva skal dere i vinterferien?Første helga reiser vi på hyttetur. Resten av ferien skal eldste bort mens resten av oss jobber/bhg
|
|
|
#12 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Hva skal dere i vinterferien?Vi skal ha vinterferie i år på grunn av sein påske og dårlig med skimuligheter da. Vi skal til Davos på skiferies, samt et par dager til Zürich pluss litt familiebesøk.
|
|
|
#14 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Hva skal dere i vinterferien?Vi jobber, men tar kanskje langhelg på hytta om det kommer snø til da. Ikke sikkert det er igjen noe snø i påska.
|
|
|
#15 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Hva skal dere i vinterferien?Vi jobber første halvdel, drar til fjells torsdag. Hotell ved en liten alpinbakke, og fint langrennsterreng. Enkel standard, god mat og fin pris.
|
|
|
#16 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hva skal dere i vinterferien?Vi skal på samme opplegg som Akseliane, men tir-lør. Sjelden mannen tar fri i vinterferien, vi gleder oss.
|
|
|
#17 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Hva skal dere i vinterferien?
Hvor?
|