|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 12-åring, trening og matTa med seg en boks med nøtter, rosiner, mandler og litt bær og smoothie?
|
|
|
#22 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
Sv: 12-åring, trening og matKjøp en termokopp å hell yten over i den! |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: 12-åring, trening og matHun liker ikke annen frukt eller rå grønnsaker heller? Går jo ann å sende med en boks oppkuttede grønnsaker og en liten boks dip av noe slag ved siden av også. Dette kan jo lages klar kvelden før sånn at det er lett for henne å putte i treningsbagen når hun drar. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: 12-åring, trening og matGrønnsaker er jo vel og bra, men det gir ikke mye å restituere seg på etter knallhard trening, altså. Da trengs det kalorier i alle former: Lett tilgjengelige karber, langsommere karber, proteiner og kanskje litt fett også. (det siste er jeg usikker på)
|
|
|
#25 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: 12-åring, trening og matHvis hun liker nutrilettbar så hadde jeg gitt henne nutrilettbar, altså. Du kan også stikke i en sportsbutikk og kjøpe et utvalg av andre bars. Det finnes mange uten nøtter (jeg liker ikke nøtter og finner mange uten). Når du vet hvilke hun liker så tror jeg det finnes nettbutikker som selger dem rimeligere enn sportsbutikken. Min største innvending mot sportsbarer er prisen, når det gjelder folk som trener mye og hardt. (En annen innvending er at de er relativt kaloririke, så folk som spiser dem etter ganske lett mosjon og tror at de er sunne kan nok få seg en kalorismell. Men for jenta di tror jeg ikke det er noe problem).
|
|
|
#26 |
|
Står på egne ben
Sv: 12-åring, trening og mat
Det er bedre enn ikke noe tenkte jeg bare, men nå har ikke jeg så god greie på trening i det hele tatt. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Sv: 12-åring, trening og matHva med Go' Morgen yoghurt? Finnes jo mange varianter, gir både proteiner, raske karber og er relativt lett å få ned. Men krever jo helst kjøling, om det skal ligge i sekken da. Smoothie eller milkshake, evt.
|
|
|
#28 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: 12-åring, trening og mat
Melk og banan er supert - banan er relativt kaloririkt, og melk innholder både raske karbohydrater og protein.
|
|
|
#29 |
|
Hertuginne
|
Sv: 12-åring, trening og matMin PT mener bestemt at sjokolademelk og banan er utmerket restitusjonsmat og jeg hører på ham. Selv tar jeg meg enten en YT restitusjonsdrikk og banan, siden de er lett tilgjengelig, eller en restitusjonsbar (man trenger ikke dra til en sportsbutikk, de selges også i vanlig matbutikk). Men jeg så en test i høst som viste at forskjellen på YT restitusjonsdrikk og Litago sjokolademelk var minimal, så egentlig kan man spare litt penger og kjøpe vanlig sjokolademelk.
|
|
|
#30 |
|
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
Sv: 12-åring, trening og matHun vil ikke ha banan, for hun sier hun blir så ekkel i munnen. Jada, så sær er hun.
|
|
|
#31 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
Sv: 12-åring, trening og matIherb.com har billige barer. Disse er gode og koster 5-6 kr per stk. Hvis du søker på bars/sportsbars så får du opp mye. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: 12-åring, trening og matMan kan forklare akkurat den biten med at trening bryter ned musklene, restitusjon (som krever næring) bygger dem opp til sterkere, altså. 11-åringen min forstår det godt, tror jeg.
|
|
|
#33 |
|
Firebarnsmor
Sv: 12-åring, trening og matHun skjønner det nok om jeg forklarer. I går var klokka så mye og jeg var så sliten, at jeg var mer på: Å herlighet, du må da like noe av det vi har i hus!!??!
|
|
|
#35 |
|
Firebarnsmor
Sv: 12-åring, trening og matMerkelige greier det der. Mine pedagogiske evner svekkes i høyt tempo når klokka passerer 20.
|
|
|
#36 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Sv: 12-åring, trening og matMin snart 13-åring får "kløe" i munnen av banan.
|
|
|
#37 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: 12-åring, trening og matDet med mat er vanskelig |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: 12-åring, trening og matEt par frosne polarbrød pakket rundt en YT sjokolademelk? (Eller annen sjokomelk, det er strengt tatt omtrent det samme, som Adrienne nevnte).
|
|
|
#39 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: 12-åring, trening og matLilleVenn spiser heller ikke banan, og siden det er slimfremkallende kan det være det er det hun reagerer på. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Princess Skids and Scars
|
Sv: 12-åring, trening og matMen om hun ikke har problemer med at YT blir varm, så er det ikke jo ikke noe problem. Den blir ikke dårlig sånn som vanlig melk. 3for2 på Rimi og Meny nå. |
|
|
|
![]() |
|
|