Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva fikk dere for noe fint til jul da?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-12-13, 12:54   #21
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva fikk dere for noe fint til jul da?

Ungene er superfornøyde! Mini fikk M - trainer og nye twintipski. Mye undertøy og sokker. Frøkna fikk Apple-tv og tv til rommet. Begge fikk en del euro til turen i februar.

Jeg fikk Kari Traa ull undertøy , toalettmappe, kremer, Lene Bjerre lysestaker og kosedress. Og en skikkelig skreddersaks! Veldig fornøyd!

Gammel 25-12-13, 13:10   #22
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Vi fikk masse fint alle sammen. Og ungene fikk klart mest.

Jeg fikk bl.a. en hel stabel nye bøker jeg gleder meg til å lese, crock pot, konfekt, ny bokhylle til soverommet, skoskap, god håndkrem.

Guttene fikk Skylanders startsett, Disney Infinity startsett, flere Brio builder system sett, Playmo politibåt, skole, drager og gravemaskin, klær, Mikke Mus klubbhus, Furby rockettellerannet ++.
Lillesøster fikk mest klær, men også Duplo, et lite togsett puslespill mm.
Det er sånn det skal være i julen, mange nye leker å kose seg med. Storebror er i skrivende stund i kjellerstua og spiller Disney Infinity med mannen. Han var helt i ekstase over alle gavene han fikk. Lillebror er helt forelsket i Mr Potato head.

Vi har virkelig storkost oss. Spist masse god mat, tok oss goood tid med gavene, forspist oss på julekaker og snop og spilt spill. Det var en riktig vellykket julaften.

Gammel 25-12-13, 13:23   #23
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Her er alle fornøyde, vi fikk alle omtrent alt vi ønsket oss. (Med unntak av yngste som ikke fikk iPhone 5c og spillet gta, og det fikk han beskjed lenge før jul om at ikke kom på tale.)

Øverst på min liste var en veske, den fikk jeg av mann og barn.

Ellers fikk vi seriekoblete røykvarslere, mikrobølgeovn, bordgrill, miksmaster, sengetøy og en del annet.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-13, 13:49   #24
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Alle veldig fornøyde her! Og jeg fikk apple tv, jusmaskin, trines kokebok, fine lucie-skåler, penger, lykter, sokker, med mer.

Gammel 25-12-13, 13:54   #25
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk voksentur til Reykjavik! Og en operabillett! Og skjørt med ampelmannmønster! Ungene fikk lego og hobbymateriell og bøker og masse fint som de hadde ønsket seg. Her i huset får voksne og barn omtrent like mye – skal det være gavebonanza, skal jammen jeg være med også!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-13, 14:07   #26
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg fikk penger av både egne foreldre og svigers, toalettmappe, neglelakk, sokker, ullvotter, deler til finserviset og til søndagskaffe i hagen-serviset (ja, man må ha et eget sånt...), ullgenser og ullcardigan og konfekt. Og innrammet geriljabroderi!

Ungene fikk uhorvelige mengder Playmo og radiostyrte biler, modelleire, litt klær og flere bøker. De var oppe til halv ni, og enda måtte lillebror ta åtte av sine gaver i dag, han er ikke i form.

Og 40 gaver...?! Her fikk de kanskje ti-elleve hver, jeg syntes det var mye.

Sist redigert av Matilda : 25-12-13 kl 14:31.
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-13, 14:09   #27
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk mye fint og er spesielt glad for weekend-turen jeg fikk av mannen. Bare oss to i Gøteborg en hel helg.

Jeg fikk også deilig glutenfri konfekt, et morsomt skilt (jeg samler), en mummikopp, en Pantone-kopp, boka til Antonsen og Golden, ullvotter, Kari Traa alpinsokker og deler til serviset.

Gammel 25-12-13, 14:21   #28
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk Tardis-lue av mannen min.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 20131224_193239.jpg (462,9 KB, 150 visninger)
Gammel 25-12-13, 14:21   #29
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Jeg fikk en flaske vin, et bilde av Terje Risberg (utrolig
fint), joggesko og så leter jeg etter en høflig måte og fortelle min mor at jeg gjerne vil bytte det leopardmønstrede tubeskjerfet i akryl og den matchende veska.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-13, 14:21   #30
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva? Bildet kom feil vei. Jaja.

Gammel 25-12-13, 14:28   #31
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg fikk nytt treningstøy og ullsokker av mannen som jeg ønsket meg!

Ellers fikk jeg Karpe Diem sin bok, kul bok med dødninghoder,Analfabeten som kunne regne, leggings fra nøstebarn, Nemikalender samt godis, bakst og annet digg.

Mannen og jeg fikk intet mindre enn 16 000kr fra mormor og farmor som gjerne vil dele ut litt arv mens de lever, det setter vi veldig pris på!

Gammel 25-12-13, 14:35   #32
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg fikk marineblå North Face-parka av mannen, kokebok (Trines mat), Origo-kopper, vase og krus fra Vik & Valsøe, skjerf, ørepynt, div såper og kremer, et par lyslykter og vin. Sammen fikk vi seks kasseroller og to stekepanner (kjøkkenoppussing på gang og ny induksjonstopp) og div annet kjøkken-stæsj.

Jentene fikk masse klær og "pynte-saker" og yngste som har bakedilla, fikk masse bakeutstyr. Fra oss fikk jentene tur til Berlin i slutten av januar. Like populært hos mottakerne som hos giverne

Gammel 25-12-13, 15:17   #33
konsulenten
Passiv

Standard

...

Sist redigert av konsulenten : 21-03-14 kl 15:33.
  Svar med sitat
Gammel 25-12-13, 15:29   #34
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk Dr Dree hodetelefoner, bøker, gavekort, kule strikkesokker og deilige godsaker. Ungene fikk masse flott, men ikke aipæd, da.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-13, 15:39   #35
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi fikk tilskudd til nytt kjøleskap.
Mye ullundertøy
Ost
Hjemmebakte kaker, syltetøy, sylte og brød
Også fikk vi en gave med sjokolade, tannbørster og tannkrus (med ku på)

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-13, 15:51   #36
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg fikk mye artige og fine interiørpyntedingser av både venner og familie. Mange hjerter!
Av mannen fikk jeg skikkelig handsfree og knit-pro strikkepinner. (Han fikk ikke noe av meg, var på hurratur med gutta forrige fredag som jeg spanderte, og jeg hentet han)
Aller best er alltid gavene fra ungene, Ruska hadde brodert bokmerke til meg, lillegull hadde laget dorullnisse og hjerte med perler.
Årets snodigste var sort strass og naglebelte fra svigermor (ikke mye lekkert til meg som er XL)

Gammel 25-12-13, 15:52   #37
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg fikk mye fint i år. Men det fineste var en krukke med lapper fra yngste, og beskjed om at jeg kunne lese dem når hun var umulig fjortis de neste årene. På hver lapp står det noe fint hun tenker om meg.

"Du ville gjort alt for dem du er glad i", "Jeg kan alltid snakke med deg", "Du lærer meg å være selvstendig", og så videre. Den skal passes godt på.

Så flott! Veldig rørende.

Jeg har ikkd fått så mye enda for vi feirer jul hos svigers i dag, og det er mange gaver igjen. Og i morgen skal jeg ut og handle med min mor så da kjøper hun gave til meg.
Men jeg er veldig fornøyd med det jeg har fått så langt. :-) Er glad for alt jeg får, jeg.
Ungene får sikkert 40 gaver hver, minst! Svigers elsker å kjøpe gaver så de får utrolig mye fra dem!

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-13, 17:11   #38
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Jeg fikk mye hud og hårprodukter, sengetøy, håndkler, sjokoladefondue, lyslykt, ullstrømpebukse
og fra mannen fikk jeg akkurat det jeg ønsket meg: Kari Traa ullgenser og kjempefin klokke!
Yngstemann hadde sydd kjempefin gryteklut på skolen, elsker å få ting ungene har laget.
Mannen får storbyferie av meg (jule/40-årsgave), som vi reiser sammen på, så det blir litt min gave det også.
Og så fikk vi penger og vin, mye vin! (mannen drikker ikke vin, så jeg får kose meg jeg )

Sist redigert av Guttemammis : 25-12-13 kl 17:19.
Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-13, 17:12   #39
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er veldig fornøyd og takknemlig, det samme er tilfelle for resten av familien, virker det som. Jeg fikk Modalu Pippa-veske av foreldrene mine (dvs. halve, bestilte og betalte resten selv), nydelig knekort vinterkåpe i trenchfasong fra Mango av mannen, eldstemann gav oss alle blueray-spiller, jeg fikk penger, ørepynt, en bunke bøker av forlagsansatt svoger. Jentene fikk klær og jålesaker, 12-åringen fikk hel pysj og Marius-mønstret sengesett og håndkle, minste fikk lilla Onepiece, jublende glade! De to eldste fikk en del penger, og mellomste fikk en arvet, men relativt ny mobiltelefon. Mannen fikk bl.a. bunadssølje av oss, og penger til mer sølv og tilbehør av mine og hans foreldre.

Finfin feiring, alle er glade og takknemlige!

Gammel 25-12-13, 17:14   #40
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Det jeg er mest glad for er at barna fikk så mye variert i år. Litt klær, litt leker, litt spill og tegnesaker og litt fornuftige ting.

Mannen og jeg skulle heller ikke kjøpe hverandre gave, da vi akkurat har kjøpt ny, stor tv. Men jeg fikk ring av han og han klær av meg.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:13.