|
|||||||
| HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har folk stasjonær PC i 2013?
Grunnen til mannens frustrasjon er at vi fikk en pc av type iMac, altså ikke Apple, men en tilsvarende og mye mindre pen, selvsagt, av en slektning. Den var ikke ny, og den er like treig og dårlig som den stasjonære vi har. Så han ga opp. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Øyboer
Sv: Har folk stasjonær PC i 2013?Vi har en Mac mini i stuen. Så pass mye billigere enn imac at den lille boksen plager oss lite. Bilde redigering og barne maskin. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Har folk stasjonær PC i 2013?Bildebehandling er en god grunn.
|
|
|
#24 |
|
Bedreviter
|
Sv: Har folk stasjonær PC i 2013?Vi er ganske tunge på databruk, både mannen og jeg, men har ikke hatt stasjonær PC på mer enn ti år. Til ting som bruker mye datakraft, kobler vi oss på jobbmaskinene via Remote desktop, men det aller meste kan gjøres på laptop likevel. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
fri
|
Sv: Har folk stasjonær PC i 2013?Jeg har også iMac i stua, den fungerer også som TV, ser på nrk nett-tv og Netflix på den, ungene spiller på den, jeg betaler regninger osv. Og så spiller jeg musikk og radio trådløst på Geneva-anlegget. Veldig kjekt. Jeg skulle gjerne hatt Adobe-pakka på den også, men har ikke råd til å kjøpe programmene selv, så det må jeg bruke den bærbare jobb PC-en til. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har folk stasjonær PC i 2013?Vi holder på å kvitte oss med den stasjonære PC'en nå, den har stått på et lite rom der det enten er plass til skrivebord eller gjesteseng og nå blir gjesteseng prioritert. Jeg kommer til å savne den, men til vår bruk er bærbar nok. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Hm. Vi kunne nok i teorien presset inn en slags seng på det lille rommet. Men et sted må vi ha papirer og permer og fagbøker og ikke minst printeren. Hvor har dere sånt? |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Medlem siden: Jul 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi har noen bokhyller på rommet allerede, de kommer fortsatt til å stå der. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: Har folk stasjonær PC i 2013?Eg hadde nok kjøpt ein god, solid bærbar, og heller ein ekstra harddisk til bilder og videoar.
|
|
|
|
#32 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Har folk stasjonær PC i 2013?Mannen og sønnen har stasjonære. Sønn kjøpte faktisk ny stasjonær nå i desember for sparepenger. For de som spiller mye, er ikke lap top noe tess. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Har folk stasjonær PC i 2013?Jeg har docking, tastatur og ekstra stor skjerm til min laptop + noen ekstra lagringsenheter og printer på mitt kontor/"pc rom". De fleste på jobben har denne løsningen. Ekstra skap med avlastningsbord til permer og hyller.
|
|
|
#34 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Har folk stasjonær PC i 2013?Jeg tenker det kommer litt an på plasseringen også. Vår står i stuen, i tv-kroken. Der er den jo lett tilgjengelig, og man slipper å "gå i fra" for å bruke den. Jeg ser ikke samme nytten i en stasjonær inne på et lite rom et annet sted i huset, den hadde blitt brukt mye mindre.
|
|
|
|
#35 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Har folk stasjonær PC i 2013?Jeg må legge til at hovedgrunnen til at vi har stasjonær er at jeg Adobe-pakka med bildebehandling, film osv. Det krever endel av maskinen. Jeg syntes det ble alt for dyrt med en tilsvarende bærbar. Men det er som mange sier her, iMacen er et pent møbel som jeg inne har problemer med å ha i stua. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
søt
Sv: Har folk stasjonær PC i 2013?Mann og sønn har stasjonær her , hver sin. Sønn spiller og redigerer video etc, mann bruker store tunge tegneprogram (autocad), photoshop med mer. Vi kan mye data, og bytter deler selv etc. Sønn 2 har laptop, jeg bruker ipad, men har både bærbar og stasjonær på jobb.
|
|
|
#38 |
|
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har folk stasjonær PC i 2013?Her i huset er det vel fem stasjonære pc-er.
|
|
|
#39 |
|
Epikur
|
Sv: Har folk stasjonær PC i 2013?Jeg bruker remote desktop mot jobben dersom jeg trenger power. Vi har et slags hjemmekontor på gjesterommet, men det blir lett for at jeg sitter i spisestuen. Vi har ikke stasjonær lenger.
|
|
|
#40 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Har folk stasjonær PC i 2013?Vi har et kontor med stasjonær PC med stor skjerm. Når jeg jobber på PC, typisk gjør litteratursøk, skriver artikler og foredrag så vil jeg ha såpass stor skjerm at jeg kan ha to hele vindu opp side ved side.
|
![]() |
|
|