|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Går dere rundt juletreet?Ja, det har vi alltid gjort.
|
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Går dere rundt juletreet?
Der er jeg også. Gåing rundt juletreet er en sånn ting jeg blir flau av. De gjør det hos eks-svigersene, og da vi var bare voksne og ingen barn, føltes det som tortur. Nå som jeg har en alltid syngende treåring, kunne det kanskje vært utholdbart, men jeg er i grunnen glad jeg slipper.
|
|
|
|
#23 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Går dere rundt juletreet?Ja!
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Passiv
|
Sv: Går dere rundt juletreet?Nabolaget har juletre på lekeplassen utenfor huset vårt, der er det et felles opplegg med bl.a. juletregang som vi pleier å være med på. Det synes jeg er ganske hyggelig, også er vi så mange at det ikke føles kleint. Vi gjør det ikke hjemme. |
|
|
|
#25 |
|
|
Sv: Går dere rundt juletreet?Nei, eg nekter. For meg er det ein sær ting å gjer, tusle meir eller mindre frivillig rundt eit tre i stova. Hadde eg gjort det ute i skogen, ville eg blitt sett på som gal, og der er treet i det minste naturleg.
|
|
|
#26 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Går dere rundt juletreet?Nei, det gjør vi ikke. Hverken jeg eller mannen er vant til det hjemmefra, og ingen har lyst til å innføre det heller (gå rundt et tre mens man synger, det er rett og slett sært, og ikke noe for oss).
|
|
|
#27 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Går dere rundt juletreet?
|
|
|
#29 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Går dere rundt juletreet?Jeg hadde noen år da jeg syntes det var småflaut og unødvendig, men nå synes jeg det er hyggelig igjen - kanskje fordi det er småbarn med? Jeg var tilogmed forsanger på Villes juleavslutning, da gikk vi rundt treet utendørs i regnvær.
|
|
|
#30 |
|
flisespikker
|
Sv: Går dere rundt juletreet?Nei, det har jeg aldri gjort, unntatt på et par juletrefester da jeg var liten.
|
|
|
#31 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Går dere rundt juletreet?Her trampes og gaules det så treet drysser og resten av huset skrangler! Både julaften og ellers i jula. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Går dere rundt juletreet?Nei, ikke med mindre vertskapet insisterer. 6-7 sanger til og med? Skrekk og gru!
|
|
|
#33 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: Går dere rundt juletreet?Ja, i det store juleselskapet første dag.
|
|
|
|
#34 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Går dere rundt juletreet?Nei, vi gjør ikke det. Husker at vi gjorde det da vi var veldig små, men det døde fort ut. Ikke noe jeg savner akkurat. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Går dere rundt juletreet?Nei, det har jeg/vi aldri gjort. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Går dere rundt juletreet?Det gjør vi bestandig på julaften, og det er tradisjon og den vil også fortsette. Både store og små går rundt treet og alle får velge sang om de vil. Så er det gaveutdeling og evnt. nissebesøk rett etter vi er ferdig med det. Vi har godt av å røre på oss litt etter julemiddagen. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Går dere rundt juletreet?Vi har alltid gjort det hos mine foreldre, men her hjemme hos oss, har vi ikke begynt med det. Ikke har vi norske flagg paa treet heller. Mannen min er ikke norsk, og de gjör det ikke der han kommer fra. Er det bare i Norge man gjör det, mon tro? |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Går dere rundt juletreet?Man MÅ jo ikke nå rundt heller. vi var fire på julaften en del år i min oppvekst, og vi nådde ikke rundt, men så da? Vi gikk da likevel.
|
|
|
#40 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Går dere rundt juletreet?Nei, det har jeg aldri likt. |
|
|
|