|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Får barna julestrømper, og hva putter du eventuelt i den?Nei. Tenker at det er mer enn nok med julekalender (der siste like faktisk åpnes om morgenen julaften) og alle gavene senere på kvelden. Synes julestrømpe er totalt uncalled for. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Glamorøs
|
Sv: Får barna julestrømper, og hva putter du eventuelt i den?
Hos oss er julestrømpen innholdet i den siste kalenderluken. Vi har ikke pakkekalender, men en ganske low key opplevelseskalender.
|
|
|
#23 |
|
Halloen!
Sv: Får barna julestrømper, og hva putter du eventuelt i den?Ja, det blir jo mer logisk. Da ungene var yngre, var det tradisjon at de fikk åpne en av gavene tidlig på dagen slik at de hadde noe å holde med de lange timene fram mot den ordentlige gaveåpningen. Synes det er mer praktisk enn å kjøpe inn en ekstra gave (film, bok, etc.) som de skal ha i strømpen, og så blir det uansett nok gaver å åpne på kvelden. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: Får barna julestrømper, og hva putter du eventuelt i den?
Min 8-åring ønsker at det gjøres slik i år siden vi skal feire hjemme.
|
|
|
#25 |
|
Sv: Får barna julestrømper, og hva putter du eventuelt i den?Ja, de får julestrømpe. Jeg er vokst opp med det samme. Pleier å legge et blad oppi (sier stort sett nei ellers i året), litt nissesjokolade, litt annet godteri (slikkepinne, drops osv, men ikke mye) og gjerne en liten leke. I år får de et par lego miniature pakker. Ofte har de og fått ny tannbørste og badeskum, like stas hvert år.
|
|
|
#26 |
|
flisespikker
|
Sv: Får barna julestrømper, og hva putter du eventuelt i den?Vi har ingen julestrømpetradisjon. Den siste kalendergaven i år er en film, så den får han jo på julaften. (En julepynt til å henge på treet hadde vært en koselig tradisjon, men vi er aldri hos oss selv på julaften, så da ville litt av poenget vært borte, føler jeg.)
|
|
|
#27 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Får barna julestrømper, og hva putter du eventuelt i den?De er 3 og 2 og gærne etter godteri, men jeg tror jeg skal finne noe annet ved siden av, ellers blir det ikke plass til mye annet i magene den dagen. Sjokoladegullpenger, smågodtkrokodiller, litt kjeks og frukt og en film eller leke, tenker jeg. Jeg er vant til overdådige julestrømper med masse godteri, DVD og julehefter, men må skalere ned litt nå mens de er såpass små.
|
|
|
|
#28 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Får barna julestrømper, og hva putter du eventuelt i den?Ja, de får julestrømpe, litt godterier og i år får de en film på deling. Hadde de vært hjemme på julaften ville de fått hver sin gave. Siden de er borte kommer strømpen til å ligge under treet og vente på dem når de kommer hjem. De skal også åpne flere gaver da, så da blir det fellesgave fra nissen.
|
|
|
|
#29 |
|
I mål
|
Sv: Får barna julestrømper, og hva putter du eventuelt i den?Ja, de får det, og det er litt oppi der også, synes det er hyggelig når de står opp og gleder seg til den strømpa. De får litt å drive med (i år får storebror en liten Lego, lillesøster en liten Playmo), juleblad, et par småleker (sprettball, figurer) og litt godteri. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Sv: Får barna julestrømper, og hva putter du eventuelt i den?Barna? Jo, de får da de også.
|
|
|
#31 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Får barna julestrømper, og hva putter du eventuelt i den?Julestrømpene henges opp som siste pakke i pakkekalenderen. I år fylles strømpene med et par småleker, tegneserier, nye "kosejakker"/innejakker og litt godis. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
This is normal!
|
Sv: Får barna julestrømper, og hva putter du eventuelt i den?Niks, ingen julestrømpe hos oss.
|
|
|
|
#33 |
|
bits and pieces
|
Sv: Får barna julestrømper, og hva putter du eventuelt i den?Nei, det får de ikke. Men vi har pakkekalender og pakken på julaften inneholder alltid noe som de kan få tiden til å gå med.
|
|
|
|
#34 |
|
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
Sv: Får barna julestrømper, og hva putter du eventuelt i den?Her er det julestrømpe på både meg, mannen og ungene. Ungene får en juleting til å henge på juletreet, noe å tygge på(til nå har det vært type bokstavkjeks, rosiner, smoothie men lurer på om det blir kinderegg i år), en julebok eller juleblad og noen småting. Ingen kalender her.
|
|
|
#35 |
|
Prøver seg frem
Medlem siden: Oct 2013
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Får barna julestrømper, og hva putter du eventuelt i den?Ja, de får julestrømpe, på julaften morgen. Nissen har vært og fylt den, med litt frukt, litt godteri (gjerne nissesjokolade el.l.) og en liten pakke, helst noe som kan holde dem aktivisert litt utover dagen... |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Live and let live
|
Sv: Får barna julestrømper, og hva putter du eventuelt i den?Godteri, kjeks, og julefigur (nisse eller lignende) fra konfektbutikken, en boks med salte macedamianøtter fra nøttefabrikken, og mandarin. Elste får årets julepocketbok fra Donald, og minste får et julehefte.
|
|
|
#37 |
|
Tankefull
|
Sv: Får barna julestrømper, og hva putter du eventuelt i den?Vi får julestrømper på julemorgen alle sammen. Det er gavene vi får fra Nissen. I år blir det både godis, lesestoff og noen smågaver. Funnet ut at julestrømpen er mer stas enn gavekalender, så legger heller litt penger i den.
|
|
|
#38 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Får barna julestrømper, og hva putter du eventuelt i den?Ja det får de. Mannen fikk aldri det som liten, så det er jeg som har tatt den tradisjonene videre. Det er litt godterier, julehefte, kanskje en av julegavene hvis det passer sånn. Ett år var det et snøre ut fra hver strømpe, det ledet til et ishockeyspill. Noen ganger kan det være spill og filmer også. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
|
Sv: Får barna julestrømper, og hva putter du eventuelt i den?Jeg er oppvokst med julestrømpe på 1. juledag, og da med snop, klementiner og julehefter. Har tenkt at eldste skal få i år, men det blir nok mest klementiner og rosiner og sånt, hun får ikke så mye snop enda. Hun skal nok få en liten pakke eller to på julaften formiddag for å spre ut ting litt, de er kveldstrøtte unger og får maaange gaver.
|
|
|
|
#40 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Får barna julestrømper, og hva putter du eventuelt i den?Jeg fikk forøvrig julestrømpe helt til jeg fikk barn selv. |
|
|
|
![]() |
|
|