|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Off the map.
|
![]() Sv: Julerengjøring?
Word!!
![]() |
#22 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Julerengjøring?Jeg tar bare det som passer seg, har det alltid ryddig og rent egentlig, og tar nok litt ekstra fremover mot jul, men null stress over det |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
|
![]() Sv: Julerengjøring?Det blir en litt grundig helgevask og evt vinduer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Julerengjøring?Det blir liksom ikke skikkelig jul om ikke kjøkkenet og badet har blitt gjennomvasket og ryddet. Vegger og tak vasker jeg ikke, men resten av huset får seg en skikkelig omgang med vann og såpe.
![]() |
#26 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Julerengjøring?Vi gjør det enkelt og drar på hytta. Der vasket svigers skikkelig sist gang de var på besøk. Jeg skal pynte til jul og bake julekaker. Det får holde.
![]() |
#27 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Julerengjøring?Jeg feirer da ikke jul inne i skapene! |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Julerengjøring?Sier det samme som Teofelia- hvorfor vaske inni skapene, vi skal da ikke feire jul der inne?
![]() |
#29 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Julerengjøring?Vi driver ikke med julerengjøring. Burde vel strengt tatt en grundigere runde på kjøkkenet, skal se om ånden kommer over meg, men tviler siden jeg fortsatt ikke har vasket rundt siden vi flyttet inn her i huset.
![]() |
#30 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Julerengjøring?
![]() |
#31 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Julerengjøring?Skjønner ikke spørsmålet! :sjuske:
![]() |
#32 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Julerengjøring?Vasker badene, skifter på senger, støvsuger, tørker støv og mopper gulv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Julerengjøring?Prøver å ha det litt ekstra ryddig. Vasking inni skap og sånn kommer ikke på tale. Nok av andre ting å bruke tiden på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Julerengjøring?Jeg tror kanskje jeg klarer det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Julerengjøring?Vi tar badene ekstra grundig før jul (tok ett søndag sammen med 3-åringen, og ett nå i kveld). Mannen vasker stuevinduene og jeg kjøkkenvinduet (det tar jeg før jeg henger opp adventsstjerna). Etter at mesteparten av bakinga er over tar jeg frontene på kjøkkenet, og så bestikker jeg en av ungene til å tømme og vaske de skuffene som ser verst ut. Kolonialskuffene tar jeg før julemathandelen. Ellers vasker vi på vanlig helgevaskmaner - forskjellen er bare at til jul er alle rom rene og ryddige samtidig. Mulig det er fordi vi ikke har det så voldsomt strøkent til vanlig at jeg føler behov for litt ekstra til jul? Men det går slett ikke ut over adventskosen. Jeg er sånn skrudd sammen at dersom jeg ikke får gjort det innen den datoen jeg har satt som "frist" (man har lister, må vite!) dropper jeg det.
![]() |
#37 |
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() Sv: Julerengjøring?Jeg vasker ned når sommerferien er slutt. Alt. I alle rom. Veger, tak,skaper og møbler. Dette bruker jeg månedene på høsten til i det tempoet jeg har tid til. Til advent/jul vasker jeg huset som normalt i tillegg til at jeg pusser vinduene. Desember gidder jeg ikke bruke til nedskuring av hus, den brukes til kos med mann og barn.
![]() |
#38 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Julerengjøring?Jeg gjør ingenting ekstra. Har vaskedame annen hver uke, og har ordnet så hun i tillegg kommer 20. desember. Muuulig jeg skal vaske to vinduer på utsiden, for de har utsikt og ser ikke ut med sollys. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
er her
|
![]() Sv: Julerengjøring?Tja, jeg tørker kanskje litt støv ellers bare det vanlige (det er altså ikke vanlig med støvtørk hos oss). Vaske tak og vegger kunne ikke falle meg inn, ikke ellers på året heller for den del. Men vi prøver å ha det ryddig i begge etasjene, det er ikke så vanlig ellers.
![]() |
#40 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Julerengjøring?Jeg vasker til jul sånn som jeg skulle ønske jeg gjorde resten av året, men som jeg ikke prioriterer eller får til. Det betyr at alle gulv og bad er vasket, det er ekstra ryddig alle steder. Men ikke i nærheten av støvfritt eller kontroll i alle skap.
![]() |
|
|