|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Vennegrupper - hva gjør en liksom?
Et sånt tidspunkt hadde blitt et problem for meg, jeg jobber jo, og kan ikke bare ta meg fri.
|
|
|
|
#22 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Vennegrupper - hva gjør en liksom?Det finnes nok nyanser mellom og synes at vennegrupper er supert og at det er djevelens verk. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Aktiv
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestfold
![]() |
Sv: Vennegrupper - hva gjør en liksom?Vennegrupper er hyggelig slik at man blir litt kjent på tvers. Men vi har ikke foreldrekaffe på slutten. Ungene blir bare hentet. Vi hadde kjøttkaker med endel tilbehør slik at de kan dekorere kjøttkakene med pasta, agurk, mais, paprika, gulerøtter etc. Veldig populært å lage "fjes", så ungene var fornøyde. De lekte mest frilek, men fant fram spillet Villkatten på slutten... |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Ute av produksjon
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vennegrupper - hva gjør en liksom?Me har berre hatt det ein gang. Då henta me etter sfo, serverte kjøttdeig/tortilla/grønsaker og hadde frileik etterpå. Då det stoppa litt opp satte eg mannen igang med teikning o.l., og så blei det litt film heilt på tampen.
|
|
|
#25 |
|
Sånn passe sane
|
Veldig enig. Jeg synes det er veldig hyggelig.
|
|
|
#26 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vennegrupper - hva gjør en liksom?Vi tar barna med hjem og serverer middag. Første gang malte barna. Foreldrene kom kl 17.30 til kaffe, brownies og frukt. Det er ikke mer tid enn man trenger, for vi vil gjerne at gjestene reiser 19.30. Familiegruppen har en sosial oppgave felles.
|
|
|
|
#27 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
|
|
|
#28 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Vennegrupper - hva gjør en liksom?Jeg likte vennegruppe, fint tiltak.
|
|
|
#29 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Vennegrupper - hva gjør en liksom?Har fungert supert her! Tar med ungene rett hjem fra skolen (vi bor i gangavstand), lager middag til dem, og etterpå leker de mer eller mindre fritt. Poenget er at de skal bli bedre kjent med barn som de vanligvis ikke leker med, blant annet for at terskelen for mobbing skal bli høyere når det gjelder et større antall barn på trinnet. Det er viktig at en ikke legger opp til så veldig mye ekstraordinært og spennende, så det blir prestisje og høye forventninger til at det skal skje noe kult. Da skaper det fort press blant de andre foreldrene, og dør fort ut. Hold det mest mulig enkelt. Her har ungene fint klart å aktivere seg selv, men noen ganger har de blitt satt i gang med et brettspill, sånn bare for å komme i gang. Jeg bruker å kutte opp litt frukt til dem sånn litt lenger utpå ettermiddagen/kvelden.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 11-11-13 kl 23:15. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Under cover
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vennegrupper - hva gjør en liksom?Takk for alle innspill, både rent praktiske og de som går på vennegruppas funksjon. For vår del tenker jeg at dette har noe for seg. Etter snart halvannet skoleår, så har jeg fremdeles ikke full oversikt over ungene i klassen, langt mindre foreldrene. Da tenker jeg at dette har noe for seg.
Sist redigert av Arran : 12-11-13 kl 00:15. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Vennegrupper - hva gjør en liksom?Høres bra ut!
|
|
|
#33 |
|
Semiaktiv
|
|
|
#34 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vennegrupper - hva gjør en liksom?[quote=Knerten;3844482]... |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Erfaren
![]() ![]() |
Sv: Vennegrupper - hva gjør en liksom?Er ikke vennegrupper her, og det er litt synd. Jeg tenker litt sånn hjælp bare med tanken også. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Vennegrupper - hva gjør en liksom?Dette starter vi opp med nå i november. Her er det lagt opp til at barna skal komme og være i 2.5 time, hvorav den siste halvtimen er såkalt "tvangssosialisering" med foreldrene. Det er ikke noe jeg synes er jippi, men det kan være ganske nyttig og. Nå har jeg god kontakt med flere foreldre allerede, men det er alltids greit å hilse på de hvis barn normalt ikke leker så mye med ens eget også, tenker jeg. I tillegg er det lagt retningslinjer for at TV/Film/Data ikke er for aktivitet å regne, samtidig som det heller ikke skal være for mye innblanding av de voksne. Så jeg må legge hodet litt i bløt tenker jeg, for å finne passende aktivitet (vi skal ha det i februar) som både har noen føringer samtidig som det skal være noe mer enn bare frilek. Kanskje noe utendørs. Vet sannelig ikke. Godt det er to som skal i ilden før oss.
|
|
|
#37 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Vennegrupper - hva gjør en liksom?Pepperkakebaking var jo genialt. Jeg skal ha vennegruppe for 3.-klassinger i morgen, og de må da være store nok til å være relativt selvgående. Hvor får jeg tak i pepperkakedeig? (Og ikke svar Ikea, pliiiis?)
|
|
|
|
#38 |
|
www.bomulls.no
|
Er det ikke sånne ferdigdeiger på typ Kiwi og Rema også, fra Bjerke eller noe!? Vet ikke om de har kommet i salg enda riktignok, men de hadde i alle fall slik ferdigdeig på boks tilsvarende Ikea i fjor.
|
|
|
#39 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Veldig, veldig enig!! Å skape kontakt med foreldrene til barnas venner er gull verdt, noe man ser enda mer når tenårene kommer. Da er det viktig å kjenne de andre foreldrene litt, og å ha en grei kommunikasjon om hva barna holder på med, og hvor.
|
|
|
#40 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Vennegrupper - hva gjør en liksom?Dere som savner vennegrupper: det er bare å sette i gang. Det var jeg som tok initiativ til gruppene i klassen til knerten. Jeg er ikke klassekontakt eller noe sånt. Jeg fikk ikke vært på foreldremøtet, og tok kontakt med klassekontakten for å høre om det hadde vært diskutert. Det hadde det ikke, men han syntes det var en god idé. Så han kontaktet lærer og få dager etterpå fikk alle e-post om at hvordan dette skulle organiseres og hvem som skulle være i gruppene. Kontaktlærer til knerten hadde utrolig mye positivt å si om hvordan disse gruppene fungerte på læringsmiljøet i klassen.
|
|
![]() |
|
|