|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Ungene vil på død og liv se det skjeve tårn i PisaLeie bassenghus ett eller annet sted mellom Firenze og Siena, dra på kule dagsutflukter i Chianti - spise digg mat (og få en utavdegsjælopplevelse) her: (Kilde: youtube.com) Til San Gimignano for verdens beste iskrem - til Firenze for å nyte fantastisk renessansekunst og en vidunderlig vakker by - til Siena for ditto. Og dagstur til Pisa, med godt valgt lunsjstopp før byen som ingen liker her inne og som vi hoppet over i høstferien etter å ha lest på tripadvisor om hauger av folk som mente det samme.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Ungene vil på død og liv se det skjeve tårn i PisaVi droppet også Pisa, og vi var bare en time unna. Men vi er jo ikke sightsere, så ikke hør på oss.
|
|
|
#23 |
|
kamerat
|
Sv: Ungene vil på død og liv se det skjeve tårn i Pisa
|
|
|
#24 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Noe sånt ja. Ta høyde for at veiene er smale, svingete, bratte og at leiebilen Fiat 500L hadde så liten motor at det var stans i bakkene. Jeg linket til kystbyen Follonica, det er ca 1 time og 18 min kjøring til Pisa. Og det er et bra badeland i nærheten. Våre norske naboer med egen Audi stasjonsvogn kjøre endel to timers turer og trivdes med det.
|
|
|
|
#25 |
|
Permakulturell
|
Henger her, jeg. siden jeg har et stort ønske om å bruke ei uke på kul agroturismo.
|
|
|
#26 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Jeg så heller ikke sjarmen med Lucca. Sienna derimot var helt fantastisk og verdt en dagstur med litt kjøring. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Ungene vil på død og liv se det skjeve tårn i PisaVi har bodd på agroturismo via www.in-italia.dk, oppe i høyden litt nord-øst for Firenze. En liten landsby med de herligste slakter-, bakeri, osteutsalg etc like nede i svingen, 10 min til nærmeste litt større supermarked, såvidt jeg husker. Her: http://www.inididibelforte.com/ . Den skjønneste vertsfamilien, ro og fred, fuglesang, basseng, supre leiligheter, 100% Toscana-følelsen! Avstandene husker jeg ikke lengre, men vi dro på dagsturer hit og dit, Siena, Firenze etc. Pisa mener jeg vi dro innom på vei videre, vi dro til Elba etter en uke på det stedet.
|
|
|
#28 |
|
kamerat
|
Sv: Ungene vil på død og liv se det skjeve tårn i PisaSer flott ut, Akseliane!
|
|
|
#29 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Ungene vil på død og liv se det skjeve tårn i PisaSjekk denne:
|
|
|
#30 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ungene vil på død og liv se det skjeve tårn i PisaVi var her i høstferien for noen år siden.
|
|
|
#31 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Ungene vil på død og liv se det skjeve tårn i PisaHer ville eg ha dradd... berre på grunn av maten
|
|
|
#33 |
|
Mother of Dragons
|
2) Helt håpløst å bo der. Det er støvete og varmt og stappfullt av turister. (Jeg og stesøsteren min synes det er morsomt å gå rett mot japanske menn som tror at siden vi er kvinner så viker vi unna og så merker de at de tok feil i den antagelsen når de plutselig spretter boink til siden.)
|
|
|
#34 |
|
kamerat
|
|
|
|
#35 |
|
fri
|
Sv: Ungene vil på død og liv se det skjeve tårn i PisaMed mindre jeg hadde hatt tilgang på basseng, så ville jeg ikke bodd inni landet i Toscana i juli. Men å bo ved kysten og dra på bybesøk for eksempel på ettermiddagene (i siestaen er jo uansett alt stengt) kan jo være en idé. |
|
|
|
![]() |
|
|