Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Carrera gjør ting hun ikke trodde hun kunne ...

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-13, 11:05   #21
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Carrera gjør ting hun ikke trodde hun kunne...

Bra jobba!

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 11:31   #22
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Bra jobba!

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 12:31   #23
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Carrera gjør ting hun ikke trodde hun kunne ...

Tøffa!

Gammel 09-10-13, 12:39   #24
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Godt jobba. Du er kjempeflink!

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-13, 02:29   #25
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Når man først er i gang, så er det bare å fortsette...

Jeg og storesøster har malt ferdig veggene i begge trappeløp nå, og nå er det gangen oppe som står for tur.

På lista mi over ting som må gjøres, så står alle tak oppe på loftet med et ? bak. takene oppe er panel, noe vi egentlig veldig lenge har vært klare for å gjøre noe med, men som ingen har maktet tanken på å starte med, for det er mye tak. Skråtak, så høyden er stor.
Men nå skulle jeg altså begynne med gangen, og all fornuft sa at det å begynne med taket var en lur ide. Slipper endel maskering, pluss det å ikke måtte tenke på å ikke søle så mye. Så i dag gikk turen til BM, hvor grunning og maling til tak ble innkjøpt. Jeg er fullstendig klar over at dette blir en stor jobb, men jeg er motivert, og siden det blir å ta ett rom av gangen, så skal det nok gå.

Som det kommer frem av de to første bildene så er det endel jobb der oppe. Taket, legge tapet, maling og listverk, pluss disse grufulle dørene. De skal også bli hvite. Men ett skritt av gangen. Vurderer å legge en kontrast på veggen der oppe også, men vi får se.

I dag har jeg grunnet taket som er over trappen. Jeg kommer til å begynne med maling der i morgen, og fullføre den biten før jeg tar resten av taket i gangen. Trappa er full av papp og plast, og det vil vi ha vekk så raskt som mulig. Dels pga at det er i veie for oss, og dels pga familieselskp her på fredag. Så jeg satser på strøk en i morgen, og det siste på torsdag. Om motivasjonen holder da...

Det er som sagt bare grunning ennå, og bildet er prydet av en vakker blå maskeringstape. Jeg har jo fått dilla på kontrast, så kanskje den bare skal få stå der Men allerede ser jeg for meg hvordan dette blir, og jeg tror det blir veldig, veldig bra!!

Fortsettelse følger...

Vedlagte bilder
Filtype: jpg loft2.jpg (367,3 KB, 64 visninger)
Filtype: jpg loft1.jpg (349,4 KB, 59 visninger)
Filtype: jpg loft3.jpg (299,8 KB, 67 visninger)
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-13, 10:07   #26
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ohhh, så bra! Jeg har malt tak både i første og andre etasje i huset vårt, og det er et enormt arbeid men så utrolig verdt det. Stuetaket mitt ble visuelt løftet med en halv meter da det gikk fra trehvitt til hvitt.

Gammel 16-10-13, 10:13   #27
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Imponert, du har vært knallflink!

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-13, 10:31   #28
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Så flink du er! Jeg har også noen tak igjen. De fleste er i det minste hvitlasert, men vi har ett rom igjen med skikkelig gult panel, selvfølgelig har det skråtak med tre og en halv meter på det høyeste. Det står på lista, ble litt inspirert nå til å kjøpe grunning.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-13, 21:04   #29
tjolahopp
Erfaren

Medlem siden: Nov 2011
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Åh! Tungt arbeid! Det er bra dere har pågangsmot. Og så blir det så fint!

Jeg er såååå ferdig med alt som heter oppussing, etter å ha renovert et helt hus. Aldri mer. Maling får flasse, og tapeter falle av veggene, hvis jeg ikke har råd til å la andre gjøre noe med det.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-13, 00:15   #30
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Må vise frem litt mer.

Har fått på to strøk maling i taket i trappa nå, og du verden for en forandring!!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg loft4.jpg (288,2 KB, 60 visninger)
Filtype: jpg loft5.jpg (294,5 KB, 60 visninger)
Gammel 18-10-13, 00:30   #31
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Flinka!!

Gammel 18-10-13, 01:52   #32
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ser ut som et annet hus!

Gammel 18-10-13, 02:06   #33
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Ser ut som et annet hus!

Ja, ikke sant!!

Skal innrømme at jeg var litt i tvil, siden vi har lyse vegger over alt, men ok...har lyse vegger og hvitt tak på hovedplan også, og det funker jo. Når jeg nå ser på taket i trappa, så er jeg kjempeklar for å ta resten også der oppe.

Har igjen endel på gangen oppe i første omgang. Vi valgte å ta trappa først, så vi fikk vekk all papp og plast i selve trappa. Skummelt å gå på, og fryktelig rotete sett nedenfra.

Begynner på resten i helga, og så er det tapet og maling som står for tur, samt maling av dører etterhvert.

Gammel 18-10-13, 02:20   #34
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Fy søren så flink du er, skikkelig arbeidsjern!
Det blir jo nesten nytt hus.

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-13, 13:24   #35
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Imponerende, så flink!

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-13, 17:34   #36
tjolahopp
Erfaren

Medlem siden: Nov 2011
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det blir kjempefint!

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-13, 23:58   #37
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Må si jeg er imponert, Carrera. Dette hadde du jo ikke gjort før, og så setter du i gang og klarer det med glans. Resultatet ble kjempefint, gleder meg ti å se det live!

Gammel 18-10-13, 23:59   #38
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Standard

Dere får ta en tur en dag, Is. Mulig du får en malekost, ei bøtte maling og et tak utlevert når du kommer da :P

Gammel 19-10-13, 00:11   #39
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Hehe, da må det bli øl i stedet for kaffe! Eller rødvin.

Gammel 19-10-13, 12:34   #40
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Så flott det blir!

Jeg har mange små prosjekter rundt om i huset og har startet opp. Deilig med sånne irritasjonsmomenter som forsvinner (som oftest har man irritert seg veldig lenge for noe som er relativt fort gjordt å fikse).

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:52.