|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?
Jeg var superstressa i desember i fjor. Etter hvert som ungene vokser til blir det bare mer og mer som skjer i desember. Jeg liker å gjøre meg ferdig med endel av det praktiske før desember, rett og slett fordi det er veldig mye som skjer den måneden. I fjor måtte jeg lage en oversikt på kjøleskapet over alt vi skulle gjøre for at vi skulle klare å ha oversikten. Det er rett og slett utrolig mye juleavslutninger, julefester, fremføringer, juleverksted, nissefester osv... som vi og/eller ungene skal delta på. Dramagruppen til storesøster fremfører et julespill til jul og i år har storesøster en av hovedrollene. Det medfører øvinger hver helg i tillegg til de vanlige øvingene i desember og mye øving hjemme. Kjenner jeg får helt angst av tanken på at hun skal lære så mange replikker og i tillegg ha to soloer. I tillegg er vi bortreist på bursdagen hennes og skal derfor arrangere bursdagsselskap i begynnelsen av desember. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
For en usedvanlig teit ting å si. Nå var det hakket før jeg :snillet: deg her jeg satt. Det kan da vel hende at jeg stresser meg forderva i desember selv om du ikke gjør det? Det er faktisk noen av oss som slett ikke liker desember og førjulstida i det hele tatt, nettopp fordi det er så mye stress knyttet til det, og som derfor får et litt anstrengt forhold til hele jula, enda så mye man hvert eneste år prøver å stresse ned og slappe av.
|
|
|
#3 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Jeeez
|
|
|
#4 |
|
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Da overtolket jeg deg nok. Kan jeg skylde på at det var sent på natten og jeg burde vært i seng? Jeg syntes bare at det kom så mye motbør fra så mange kanter (både her inne og andre steder) om at man var gaaal om man begynte å tenke på jula allerede nå, og så ble nok innlegget ditt den berømte dråpen.
|
|
|
#5 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Vi har til og med i fjor reist annethvert år til min familie og svigerfamilien, de siste tre årene, minst, har mannen sagt høyere og høyere DETTE ER SISTE ÅRET VI REISER sånn i løpet av de siste timene før avreise. For to år siden var vi sikker, det var SLUTT! Men så ble det flytting, vi bor nært min familie i hverdagen, og skulle til svigers til jul. Jeg syntes det ble for mye "forfordeling av min familie", så vi dro. 110% klar på at det var siste gangen.
|
|
|
#6 |
|
Curlingkone
|
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Jeg har invitert de som skal inviteres, og har startet med julegavene ja. Med fersk baby nå i oktober ser jeg ikke for meg å gidde å tråle butikkene i julestresset, så jeg er vel godt over halvveis med gavene. Blir nok netthandel på det siste tenker jeg. Og litt strikking.
|
|
|
#7 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Jeg tror det er bestemt hvor vi skal være, men jeg vet enda ikke helt hvor ungene skal være. Det er egentlig farens jul, men med han vet man aldri.
|
|
|
|
#8 |
|
Drømmer
|
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Vi skal feire jul hos mammaen min i år, det ble bestemt da pappa døde. Det blir nok en spesiell jul i år, en jul uten pappa , uten svoger for 3.året og muligens den siste julen i barndomshjemmet mitt. Sist redigert av Chablis : 28-09-13 kl 22:41. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Du finner nok mange kalendergaver der. Jeg har vært i London de siste to høstene og funnet mange småting til julestrømpene.
|
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Tror det blir mye nettshopping i år! Det er greit, må bare lage noen lister først over hva jeg skal kjøpe.
|
|
|
#11 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Når det begynner å bli frost om morgenen (i går) begynner jeg å glede meg til jul.
|
|
|
|
#12 |
|
Audacious
|
Det er tretti grader og høy luftfuktighet og jeg stiller meg mildt sagt uforstående.
|
|
|
#13 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Jeg har hatt noen små sonderinger på hvem som kommer hit i julen, men det er alt. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Holder på å kjøpe inn julegavene til barna, for de bestilles på nett. Og så har jeg begynt å finne bilder til årets fotokalender og ta bilder til julekort. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Medlem siden: Jan 2011
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Jeg har begynt å tenke litt på det, men har ikke råd til å handle inn gaver ennå. Det jeg prøver å gjøre er å skrive ned gaveideer allerede nå, sånn at jeg kan benytte meg litt av tilbud og å kunne gjøre meg ferdig med innkjøp tidlig i desember. Kan ikke fordra å dra i butikker litt uti desember og dersom man skal kjøpe inn populære gaver er det lurt å være tidlig ute. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Vi snakkes i desember om dette
|
|
|
#17 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Vi har fått låne arbeidsgivers hytte på Beitostølen, så vi skal feire julaften på fjellet. Det gleder vi oss veldig til.
|
|
|
|
#18 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Jeg grubler på om jeg skal melde meg frivillig til kveldsvakt på legevakta. Har fått helt noia etter de siste årenes julefeiring og vil egentlig mye heller jobbe.
|
|
|
#19 |
|
Gal kattedame
|
Tjorven det høres helt fantastisk ut! Det er min store drøm, å rømme fra kaoshus og mas, til ei hytte på fjellet.
|
|
|
#20 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Vi har gjort det før og synes det er helt supert. Hytta er stor nok til gjester, og det ser ut til at faren min med kone kommer til julaften og blir noen få dager.
|
|
![]() |
|
|