Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Pakkekalendertips - la oss hjelpe hverandre!

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-13, 20:15   #21
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pakkekalendertips - la oss hjelpe hverandre!

Poden ønsker seg pakkekalender heldigvis, jeg synes det er koselig å ordne det.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 22:38   #22
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Herrefred.

Ja, jeg sier det samme.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 23:35   #23
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 29-09-13, 00:04   #24
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 00:47   #25
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Mine elsker pakkekalender og jeg husker fremdeles hvor stas det var i min barndom. Jeg har fremdeles gode minner om spenningen fordi man ikke ante hva som var i pakken og spesielt gleden de dagene det lå en rebus i som skulle løses for å finne gjemmestedet for dagens pakke (og jeg gleder meg til mine blir så gamle at jeg kan gjøre det samme).

For meg er ikke det viktigste at det er billigst og enklest mulig, det handler om at jeg liker å gjøre dette for barna mine, fordi de setter pris på det og fordi jeg koser meg med å lage den til dem og se hvordan de spent åpner pakken sin hver dag. Om andre synes det er stress og mas skjønner jeg godt at de går for kjøpekalendere eller blir glade når andre familiemedlemmer tar seg av det (jeg hadde derimot ikke likt det, og følt meg snytt for en stor førjulsglede), men for oss er det altså 100% kos.

I ebaytråden har jeg forresten lagt ut linker til ting jeg har kjøpt til kalenderene deres. Store pakker Lego, Duplo, Playmo, puslespill e.l. er fine å dele opp og ha i flere pakker.

Gammel 29-09-13, 17:09   #26
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen tips til norske nettsider med kalendergaver?

Jeg har barn på 14, 12 og 5. Ikke den letteste aldersgruppen å kombinere. Hos oss får de samlegave 1., 23. og 24. desember og tredje hver dag ellers. Jeg har derfor "bare" 24 gaver å kjøpe. Kinogavekort var en glitrende idé, det tror jeg skal bli gaven 1. desember.

Gammel 29-09-13, 19:34   #27
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Ebay har jeg handlet en god del på. Veldig enkelt og greit, jeg søker på ting jeg tror ungene vil like og legger fri frakt som et kriterie. Har søkt på smykker, ringer, viskelær osv. Noe av det jeg har funnet:

Buff ca 20 kr:

Viskelær ca 14kr, kan deles opp i 6 pakker om man ønsker:

angry birds penner, 4 gaver 21kr:

Bokmerke ca 5kr

Neglakkfjerner ca 16 kr

Smykke, ca 12 kr

Negllakk som lyser i mørket, ca 9 kr

Smykker som lyser i mørket, ca 9kr:

Gammel 29-09-13, 19:34   #28
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Smykke ca 9 kr

Smykker ca 17kr:

Smykker ca 9kr

Ringer til ca 19kr:

Tingeling kr 9:

Uno ca 34 kr:

Osv, osv.

Det er masse rimelig som faktisk ser greit ut.

Gammel 29-09-13, 19:54   #29
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hva skriver du for å finne buff på ebay?

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 19:57   #30
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Standard

Multifunction Head Scarf/headwear

Gammel 29-09-13, 19:59   #31
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Har du link til de angrybirdspennene?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 20:02   #32
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Standard

http://dsa.ebay.co.uk/sch/i.html?_tr...at=0&_from=R40

Gammel 29-09-13, 20:04   #33
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Standard

Vet ikke om det er flere av akkurat samme med fri porto, men det er bare å søke, er en del ulike der.

Gammel 16-10-13, 18:46   #34
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Jeg fant en butikk med masse som passer til julekalender http://www.bakerross.co.uk/pocket-money-toys

Denne var jammen genial! Jeg har nettopp handlet der og synes jeg fikk mye for pengene! Levering om 6 - 10 dager, så får jeg se hva jeg synes da.

Ellers handlet jeg litt fra amazon.uk, men husker at i fjor var det fri frakt om man handlet for over (?) £ 15 eller 20, så da drev jeg nøye beregning over for å kommer over fri frakt grensen, men under tollgrensen. Nå var det ikke fri frakt.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-13, 02:14   #35
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

I kveld har jeg bestilt litt lego fra Legoshop. Det ble dyrt, men de dyre tingene var julegaver, resten var småtteri som dette:

Siden jeg kom over kr 500,- fikk jeg med denne:

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-13, 09:28   #36
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Var på Vita i går, og fant noen morsomme Peppe Gris "såpepenner" for å tegne på kroppen når man sitter i badekaret. 4 i pakken, jeg deler opp
Søstrene Grene er jo genialt forresten, der har jeg kjøpt perlesett til 12 kr, plastillina til 7 kr, fargeblyanter, viskelær og slikt dill er utrolig billig der, det er verdt å ta seg en tur innom.

Gammel 25-10-13, 20:13   #37
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Storesøster ville ikke ha legokalender slik som de to andre, så da skal hun få hobbykalender i stedet. Kjøpte hobbysett fra bakerross slik at jeg fikk 24 stykker og fikk det til for ca. 250 kroner inkl porto.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-13, 08:32   #38
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har handlet noen gaver på smartasaker.se ,men det begynner å bli utplukket nå. De har en egen kategori for presenter under 100-lappen.

Gammel 27-10-13, 08:47   #39
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Standard

Dessuten har br.no egne kalendergaver-kategorier, for oss som ikke bestiller fra utlandet.

Gammel 27-10-13, 09:36   #40
Nip

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Min vil ha pakkekalender i år. (gutt snart 10 år)

Kan godt kjøpe litt dyre ting også, så lenge det er ting han alikevel får av meg :P

Godteri/julebrus i pakkekalenderen på lørdagene.
Buff med bacelona
hansker
flaxlodd
penner/viskelær
Nudler

Så må jeg nok kikke litt i butikkene fremover så kommer man nok over litt

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:20.