|
|||||||
| Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Høst i hagen - rydde-, plante- og rapporteringstrådHos meg blomstrer omtrent ingenting. Det står tre enslige ringblomst, og noen slappe konrblomster.
|
|
|
#22 |
|
Curlingkone
|
Sv: Høst i hagen - rydde-, plante- og rapporteringstrådVi skal legge barkduk i to svære bed. Det ene bedet blir dekket av platting til neste år. Det andre blir beplantet og barket til våren.
|
|
|
#23 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Høst i hagen - rydde-, plante- og rapporteringstrådHer blomstrer sommerblomstene ennå. Skikkelig fine. En svær hortensia under tak, en stor krysantemum, margeritter, tvillingblomst og noen hvite jeg ikke kan navnet på. Storknebb blomstrer litt og roser. Ellers er det grønt av hosta, forglemmegei og mye kuleprimula som har vært grønt siden våren. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Epikur
|
Sv: Høst i hagen - rydde-, plante- og rapporteringstrådLøk vil ha god drenering, så det kan være en ide å grave ut et større felt og legge sand i bunnen, sette løkene oppå og legge jord på toppen. Eller blande mer sand i jorda. Jeg har blandet opp jorda med en god del skjellsand. Mer kalk, mer luft og tørrere med en gang.
|
|
|
#25 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Høst i hagen - rydde-, plante- og rapporteringstrådJeg hadde planer om å sette ned løk i dag.... tiden forsvant for meg.... |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Epikur
|
Sv: Høst i hagen - rydde-, plante- og rapporteringstrådJeg synes det er litt tidlig enda, jeg. Jeg venter en måned til med løken.
|
|
|
#27 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Høst i hagen - rydde-, plante- og rapporteringstråd
Martagonliljer, den ville typen! Fåes kjøpt hos gardenliving (norsk nettbutikk) eller herfra (britisk side, hold bestillingen under 200 kr).
|
|
|
#28 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Jeg hadde egentlig tenkt at jeg måtte få opp farta litt, jeg - frosten er ikke langt unna. To grader i går natt! Men det kommer jo litt an på hvor man bor, kanskje? Har planer om tulipaner. Hvis jeg får tid. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Høst i hagen - rydde-, plante- og rapporteringstrådJeg har satt masse tulipanløk. Og så klør jeg etter å luke bort restene etter sommerens herligheter, men så lenge det ennå tyter en og annen blomst frem, utsetter jeg det litt. Jeg bedriver da ikke aktiv dødshjelp på de stakkars blomstene mine! |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() |
Sv: Høst i hagen - rydde-, plante- og rapporteringstrådVi har fjernet alt av busker og ymse vekster - og skal bygge opp hagen fra scratch av til våren. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Høst i hagen - rydde-, plante- og rapporteringstrådVar kaldt her også i natt. Jeg tror jeg bestiller løker snart jeg altså. Få de i jorda til uka kanskje?
|
|
|
#33 |
|
|
Sv: Høst i hagen - rydde-, plante- og rapporteringstråd |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Høst i hagen - rydde-, plante- og rapporteringstrådJeg har klippet plen,og håper det er for siste gang i år. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Epikur
|
Sv: Høst i hagen - rydde-, plante- og rapporteringstrådJeg bor på H2/H3 og stresser ikke med løkene, nei. Så lenge man kan hakke hull med et spett er det god tid.
|
|
|
#37 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Høst i hagen - rydde-, plante- og rapporteringstrådHer er vi i H4 tror jeg.
|
|
|
#38 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Og det er jo stort sett mulig hele året. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Høst i hagen - rydde-, plante- og rapporteringstrådGår forbi denne hagen hver dag og synes denne busken med den rosafargen er så lekker. Noen som vet hva dette er?
|
|
|
|
#40 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Høst i hagen -rydde-, plante- og rapporteringstrådJeg skal gå løs på følgende til lørdag:
|
![]() |
|
|