Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Fortell meg om Kenwood Major

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-09-13, 09:38   #21
goldnugget
fornøyd

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fortell meg om Kenwood Major

Vi fikk Kenwood Major til bryllupet vårt for 16 år siden og siden den gang har jeg bakt brød:-)
Den brukes i snitt 2 ganger i uka og er like frisk og fin!
Jeg har den på egen hylle jeg kan løfte ut fra skapet og gjør at den er praktisk i bruk både til brød og kaker

Jeg har også kjøttkvern og blender

Gammel 16-09-13, 09:39   #22
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Og til dere som trenger bolle: Plastbolle er ikke så dyrt. Min ekstrabolle er en plastbolle fra en gammel Kenwood, virker helt fint med Titanium.

Kan kjøpes her: http://www.servicecompaniet.no/

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-13, 09:39   #23
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har veldig lyst på mandelkvern til min. Ser for meg at den er fin til marsipanproduksjon før jul.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-13, 09:41   #24
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av goldnugget, her.

Jeg har den på egen hylle jeg kan løfte ut fra skapet og gjør at den er praktisk i bruk både til brød og kaker

Jeg har også sånt underskap der Majoren bare står og venter på å bli løftet ut.

Gammel 16-09-13, 09:41   #25
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Plastbollen er mindre, Neket. Dessuten syns jeg det var et steg opp å få metallbolle.

Men man trenger jo å ønske seg noe til jul, ikke sant?

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-13, 09:43   #26
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

NB - den passer KUN på den Kenwood Major- versjonen som er sølvfarget (titanium).
På utsiden av esken er det kryptisk, men når du leser bruksanvisningen står det krystallklart der, og prøver å "#$#$% montere dem sammen med en hvit kenwood major ser du at det helt, helt sikkert ikke passer sammen med den hvite. (4 tunger på glassblenderen, 3 fester på maskina. Eller var det omvendt)

Som Elkjøp også kunne bekrefte da de fikk tenkt seg om og fikk litt hjelp til å bestemme seg for å heve kjøpet selv om maskina var brukt

(nå skal jo du han titanium uansett da, så det blir ikke noe problem)

Jeg kjøper den som en del av et pakketilbud, så da må den vel passe.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-13, 09:44   #27
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Åja, Lille meg, den jeg har er samme størrelse. Men den er jo fra en en gammel maskin - kanskje de har endret på det.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-13, 10:26   #28
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Jeg kjøper den som en del av et pakketilbud, så da må den vel passe.

Du skulle kjøpe titanium, sant? da passer den. Det er til den hvite den ikke passer. Det ble også kjøpt sammen på pakketilbud, og de hadde fått mange i retur kunne de fortelle. (edit, det var foodprocessoren)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-13, 10:29   #29
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du skulle kjøpe titanium, sant? da passer den. Det er til den hvite den ikke passer. Det ble også kjøpt sammen på pakketilbud, og de hadde fått mange i retur kunne de fortelle.

Det går da ikke an å selge ekstradeler som en del av en pakke der de ikke passer. Det er jo å be om å få de i retur.

Jeg skal kjøpe titanium, ja, så da er det forhåpentlig greit.

Gammel 16-09-13, 10:30   #30
m^2

m^2 sin avatar

m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du skulle kjøpe titanium, sant? da passer den. Det er til den hvite den ikke passer. Det ble også kjøpt sammen på pakketilbud, og de hadde fått mange i retur kunne de fortelle.

MEn jeg sa feil da - det var FOOD PROCESSOREN jeg mente.

Gammel 16-09-13, 10:38   #31
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Uansett så går det jo ikke an å putte ekstradeler i pakketilbudet når de ikke passer til maskinen.

Gammel 16-09-13, 10:38   #32
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, ønsker meg veldig en slik! Har Kitchen aiden på kjøkkenbenken, og bruker den utrolig mye, men ønsker meg en KM i tillegg. Til de store prosjektene.
Da kan jo KM være arbeidshesten og KAen være en søt gyngehest! Er veldig fornøyd med den også.

Sist redigert av emm : 16-09-13 kl 10:44.
emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-13, 10:42   #33
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har bare positive ting å si om min Kenwood Major Titanium. Titanium-utgaven har dessuten mer robust bolle og visp/eltekrok enn de andre modellene (tykkere stålbolle/stålredskaper).

Gammel 16-09-13, 10:51   #34
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg elsker min og er så glad for at jeg kjøpte den i fjor da den gamle maskina sa takk for seg. Jeg har bare en bolle, og klarer meg med det. Jeg baker glatt 4 brød, og det er akkurat det som går i ovnen.

Ekstra bolle er glimrende julegaveønske, mamma fikk en av meg i fjor. Stålbolle til sin 20 år gamle major, og den ble løftet flere hakk!

Gammel 16-09-13, 11:19   #35
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Uansett så går det jo ikke an å putte ekstradeler i pakketilbudet når de ikke passer til maskinen.

Nei sant?!??

Gammel 16-09-13, 11:30   #36
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er også veldig fornøyd me min maskin.

Har to boller, og synes det er greit.

Gammel 16-09-13, 11:57   #37
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har også Kenwood Major Titanium (1500 W), og fikk med blender i glass. Men vi får ikke blenderen til å gå rundt, den bare slurer og det skjer ingenting? Er det noen som har noen tips?

Ellers baker jeg 95% av alt brød vi spiser i løpet av en uke, og det går greit å bake fire store brød uten at det blir for tungt, men som sagt er det viktig å ha væsken først i bakebollen, og jeg stopper også motoren for å røre litt inn fra kantene innimellom. Det er mulig det siste kan fikses ved å justere kroken, men jeg takler ikke lyden av metall mot metall.

Vi har også kjøpt ismaskin til, men den har vi ikke testet mer enn et par ganger.

Gammel 16-09-13, 12:09   #38
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lager ikke mat, overhodet, men kan melde om at jeg har arvet min mors 40 år gamle, minst, Kenwood Major. Den virker som bare rakker'n, og mannen min har både bakt brød og kvernet kjøttdeig av lammesteik med stor suksess med den.

Gammel 16-09-13, 12:50   #39
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg trenger en glassblender, så da passet det fint at jeg fant et godt tilbud. Blenderen på food-processoren min er så sliten og dessuten greier den ingenting frossent eller hardt. Alt må være helt mykt og nesten blandet på forhånd.

1500 Watts motor burde jo greie det meste.

Jeg er litt euforisk altså.

Ikke forvent deg at den tar noe mer enn den du har fra før. Glassblenderen er skikkelig dårlig og tar ingenting frossent i det hele tatt. Rett og slett en drittdings.

Jeg syns strengt tatt hele kenwooden er en drittmaskin og angrer dypt og inderlig på at jeg kjøpte den. Svigermor har samme og er like misfornøyd som meg. Den gamle bosch eller braun (husker ikke) maskina mi er mye, mye bedre.

Vi har også kjøpt råkostapparatet eller hva det nå heter. Helt ubrukelig. Det river greit nok, men det blir så mye søl at det burde ikke vært lov. Vanskelig å få satt en bolle helt inntil maskina da ledningen går der. Det spruter i alle retninger.

Kjøttkverna er mannen fornøyd med.

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Har du prøvd å justere eltekroken. Det fulgte med et verktøy som man kan gjøre det med på min. Bare å skru på den mutteren oppe på kroken og se om den kommer bedre nedi da.

Vi har justert vår og den tar fortsatt ikke med seg det i bunn og på kantene. Fungerer sikkert greit om man skal piske 10 egg, men dårlig hvis man skal piske 2.

Gammel 16-09-13, 12:57   #40
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Hm.

Jeg kommer nok ikke til å gidde å dra den frem for å piske to egg uansett, men det er jo interessant å se at det er to stykker i tråden som er skikkelig misfornøyde, mens såpass mange er veldig fornøyde. Hvilken modell har du, Trøtt?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:43.