|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor er det valgdag på en mandag?
Dette stemmer ikke. I vår kommune kan du kun stemme i din egen valgkrets på valgdagene 8. og 9. september.
|
|
|
#2 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Så det kan man altså? Da slipper jeg å kjøre hit og dit i dag dersom jeg kan stemme der det passer best, og ikke nødvendigvis på mitt lokale valglokale.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Ja innen egen kommune kan du stemme i hvilket som helst valglokale. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Hvorfor er det valgdag på en mandag?Det er den enkelte kommune som bestemmer om de skal ha en eller to valgdager.
|
|
|
#5 |
|
Sviiisj!!
|
Er det ikke postkontor i byen din, da? Der pleier det jo også å være mulig å forhåndsstemme.
|
|
|
#6 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#7 |
|
intro
|
Ja, det veit jeg jo selvfølgelig, men jeg synes det er skandaløst at vi ikke har noe bibliotek i selve byen (og det var jo det jeg skreiv også - ikke kommunen).
|
|
|
|
#8 |
|
|
Sv: Hvorfor er det valgdag på en mandag?I kommuner med bare en valgdag ser jeg mange fordeler med å ha det på en hverdag fremfor helg. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
intro
|
Sv: Hvorfor er det valgdag på en mandag?Vår skole er for øvrig ikke stengt selv om det er valglokale. Elevene har utedag, og går på tur i forskjellige retninger.
|
|
|
|
#11 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvorfor er det valgdag på en mandag?I år leste de av valgkortet med en scanner i mitt valglokale i Oslo. Tidligere har de krysset meg ut i en bok. Med den scanneren burde det være mulig å stemme i alle valglokaler nå, men jeg har ikke undersøkt om det er lov.
|
|
|
|
#12 |
|
|
Det er lov også om du kommer uten valgkort og krysses av i bok. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvorfor er det valgdag på en mandag?Jeg har alltid trodd at det hadde noe med at man skulle være edru og ikke bakfull å gjøre.
|
|
|
#14 |
|
heimføing
|
Sv: Hvorfor er det valgdag på en mandag?Jeg ser at det kunne med fordel stått på valgkortet at man kan stemme i alle valglokaler i kommunen. Det står bare "Valglokalet på valgdagen er:" og åpningstid. |
|
|
|
![]() |
|
|