|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Internettstemming - hvordan kan det være greit?Eg er eigentleg einig med pappaen din, Polyanna, men akkurat i dag skulle eg ønske eg budde i ein av forsøkskommunane.
![]() |
![]() |
#22 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Internettstemming - hvordan kan det være greit?Med tanke på den sloppy sikkerheten som er ellers i det offentlige, ikke minst i prestisjeprosjekter - Altinn, anyone, så er jeg superskeptisk.
![]() |
#23 |
<*(((<
|
![]() Sv: Internettstemming - hvordan kan det være greit?Nå som jeg faktisk har tenkt meg om, så er jeg enig med BM - digitalt valg i avlukke blir for dyrt å lage sikkert, hemmelig og etterprøvbart. Da er det nok mer å hente på å utforme sedlene bedre for maskinell opptelling (uten at jeg egentlig vet noe særlig om hvordan det gjøres i dag og hvor bra dette funker).
![]() |
#24 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Internettstemming - hvordan kan det være greit?
Det har de allerede gjort, det meste telles maskinelt nå allerede. Det var en av leveransene i eValgprosjektet, tror jeg.
![]() |
#25 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Internettstemming - hvordan kan det være greit?Nei hjelpes, tenk hvilke fare for demokratiet det ville være om absolutt ALLE grupper mennesker lett skulle kunne stemme ved valg!
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett) Sist redigert av Lisa : 09-09-13 kl 11:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Profesjonelt paranoid
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har til gode å treffe noen med peiling på IT-sikkerhet som synes elektroniske valg er en god idé, men det er jo bare nerder, så hva vet vel de? |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Hertuginne
|
![]() |
#28 |
Hertuginne
|
Med unntak av han som er ansvarlig for IT-sikkerhet i eValg, kanskje? Han har jo gått ut utallige ganger og sagt at de skal lage en løsning som er sikker nok.
Ehhhh, ja, men det sier kanskje ikke så mye?
![]() |
#29 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Internettstemming - hvordan kan det være greit?"Bortsett fra at de lekker når de kommer i vann, så fungerer livbåtene KJEMPEFINT!"
![]() |
#31 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Internettstemming - hvordan kan det være greit?Jeg er veldig imot.
![]() |
#32 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Internettstemming - hvordan kan det være greit?Lisa: |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Internettstemming - hvordan kan det være greit?Jeg er selvfølgelig for hemmelige papirvalg.
![]() |
#34 |
Librocubicularist
|
IQ-grenser for stemming!
![]() |
![]() |
#35 |
Bedreviter
|
Nope. Et samfunn får det stortinget det fortjener, og dersom vi som samfunn ikke klarer å løfte folks politiske fortåelse til et nivå som gjør dem i stand til å lese og forstå et partiprogram, så fortjener ikke samfunnet bedre enn en regjering med FrP. :it takes a village osv: |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Librocubicularist
|
Godt poeng. (Eg fjasa, bare for å presisere det).
![]() |