|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Like blid!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kartlegging av forumbrukernes språkkunnskaperEngelsk håndterer jeg ganske bra, både muntlig og skriftlig (også akademisk). Jeg gikk sykepleien i Australia og har vært au pair i NYC. Føler meg rimelig trygg på engelsk. Jeg hadde tysk som B-språk på videregående, men føler meg ikke så stødig på det. Jeg skulle nok kunne gjøre meg sånn høvelig forstått, men synes det er lettere å lese tysk. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
WF: BNBE
Sv: Kartlegging av forumbrukernes språkkunnskaperSpansk her også! Har lært å snakke på reise og i utenlandsopphold, og har justert gramatikken med 25 studiepoeng på universitetet. Spansken min er nok hakket bedre enn engelsken min tror jeg nok, fordi jeg snakker spansk hver dag. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Kartlegging av forumbrukernes språkkunnskaperEtter den skalaen vil jeg si at jeg er på C2-nivå i muntlig engelsk, inklusive lesing og forståelse og C1 skriftlig. Tysk vil jeg si er C1 muntlig/forståelse/lesing, men B2 når det gjelder egen skriftproduksjon.
|
|
|
#4 |
|
På flyttefot.
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kartlegging av forumbrukernes språkkunnskaperEngelsk har jeg rimelig god kontroll på, både skriftlig og muntlig, kanskje rundt C1-C2? Bruker en god del engelsk i jobben, leser engelske bøker og snakker flytende etter noen dagers oppvarming |
|
|
|
|
|
#6 |
|
lissom sjarmør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kartlegging av forumbrukernes språkkunnskaperJeg er med på nettkurs. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Kartlegging av forumbrukernes språkkunnskaper
Jeg har også blitt tatt for å være svensk av en svenske. Han mente bestemt at jeg var skåning.
|
|
|
#9 |
|
flisespikker
|
Sv: Kartlegging av forumbrukernes språkkunnskaperC1 i engelsk iflg. de sjekklistene, og jeg vil anslå B1-B2 i tysk (B2 i forståelse, men antagelig nærmere B1 når det gjelder egen bruk, da jeg er veldig ute av trening). Og så har jeg veldig rudimentære franskkunnskaper.
|
|
|
#10 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Kartlegging av forumbrukernes språkkunnskaperTja, i engelsk er jeg nok en B2, tror jeg. Helt vanlig og kan bruke det i jobbsammenheng, men føler meg ikke på trygg grunn. Hadde planer om å ta et lite kurs i businessengelsk nå, men det var visst tatt vekk.
|
|
|
#11 |
|
Utenlands
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kartlegging av forumbrukernes språkkunnskaperJeg bruker engelsk daglig hjemme men Mannen og med engelske venner. Leser engelske bøker som norske. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Akershus
Når bruker du nederlandsk?
|
|
|
#14 |
|
Sv: Kartlegging av forumbrukernes språkkunnskaperSvensk, norsk, engelsk og nederlandsk flytende. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Glamorøs
|
Sv: Kartlegging av forumbrukernes språkkunnskaperJeg er C2 i engelsk, men det også mitt eneste fremmedspråk. Hadde fransk på skolen, men nå begrenser ordforrådet mitt seg til fisk, kylling, kjøtt og litt høflighetsfraser. Jeg har overlevd en helg i Paris med det. Jeg skjønner bittelitt mer enn jeg kan snakke, men kan ikke følge med i en samtale.
|
|
|
#16 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Kartlegging av forumbrukernes språkkunnskaperJeg har en snodig språkkombinasjon.
|
|
|
|
#17 |
|
villende
|
Sv: Kartlegging av forumbrukernes språkkunnskaperJeg er tospråklig, norsk og engelsk. Har bodd mange år i utlandet og en periode var engelsken min overlegent bedre enn norsken (da snakket jeg og broren min også engelsk sammen hjemme...) Nå er nok den akademiske norsken min bedre enn engelsken etter åtte år på norsk universitet. Jeg bruker en del engelsk i jobbsammenheng og i kommunikasjon med venner i utlandet. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
ræv med ører
Sv: Kartlegging av forumbrukernes språkkunnskaperC2 i Engelsk, Tysk, Fransk og Norsk (tror jeg). B2 i Italiensk og A2 i Nederlandsk. Det store ønsket er å lære seg russisk og japansk. Det blir vel det neste også, men ikke før om noen år. Tid til sånt er mangelvare for tiden.
|
|
|
#19 |
|
Sv: Kartlegging av forumbrukernes språkkunnskaperJeg er for gammel til å forstå disse bokstav og tallkodene dere bruker på språk jeg. Hva betyr alt dette ABC123 som dere forklarer språkkunnskapene med?
|
|
|
#20 |
|
flisespikker
|
Sjekklistene finner du på linken Gremli postet i det første innlegget.
|
![]() |
|
|