Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva bruker du cottage cheese til?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-08-13, 22:16   #21
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker du cottage cheese til?

Sammen med naturell yoghurt og frukt, evt naturell yoghurt og litt syltetøy / nøtter.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-13, 22:23   #22
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg spiser den sånn den er. Fra boksen. Med skje.

Hvis jeg gidder, så legger jeg den på knekkebrød og legger fx epleskiver oppå.

Gammel 25-08-13, 22:37   #23
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Jeg glemte favoritten nå for tiden: De nye greske yoghurtene med jordbær/skogsbær/eple+ kanel blandet med cottage cheese er kl 14-måltidet for meg nå om dagen. Kcalorifattig og proteinrikt, og ikke minst mettende.

Gammel 25-08-13, 22:39   #24
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Ingenting. Overhodet ingenting.

Ikke jeg heller!

Gammel 25-08-13, 23:06   #25
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Erica, her.

Jeg glemte favoritten nå for tiden: De nye greske yoghurtene med jordbær/skogsbær/eple+ kanel blandet med cottage cheese er kl 14-måltidet for meg nå om dagen. Kcalorifattig og proteinrikt, og ikke minst mettende.

De med musli i topplokket?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 00:14   #26
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

I Nennes rundstykker, eller bruker jeg det ikke. Jeg synes det smaker pyton å spise det naturell. Konsistensen hjelper ikke på for å si det mildt!

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 01:05   #27
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

I havregrøten eller med litt eplesyltetøy, kanel og mandelflak.

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 13:47   #28
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

På knekkebrød med litt eplesyltetøy og kanel. Eller i omelett.

Gammel 26-08-13, 14:00   #29
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Etter hardtrening er Cottage Cheese, 4 korn og most banan rene kinderegget. Ellers mest på knekkebrød med frukt eller syltetøy. Og jeg har en light ostekake oppskrift med CC.

Gammel 26-08-13, 15:10   #30
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker det i lasagne eller moussaka, jeg lager ostesaus av cottage cheese, egg, revet ost og enten litt feta eller parmesan. Dette erstatter den vanlige hvite sausen.

Og så bruker jeg det som alle andre her - med bær/frukt, i havregrøt. Ja, og så hender det jeg blander det med yoplait 0% for å øke proteininnholdet og metthetsfølelsen.

Gammel 26-08-13, 17:44   #31
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

De med musli i topplokket?

Nei, de er uten noe ekstra.

Gammel 26-08-13, 21:59   #32
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Erica: nå sit eg og mumsar gresk yogurt med fersken, og tre store ss cottage cheese. Kjempegodt jo! Men det er jo over 200 Kcal da... satsar på at det held meg mett lenge, og at eg kan droppe kveldsmat

Gammel 26-08-13, 22:14   #33
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Erica: nå sit eg og mumsar gresk yogurt med fersken, og tre store ss cottage cheese. Kjempegodt jo! Men det er jo over 200 Kcal da... satsar på at det held meg mett lenge, og at eg kan droppe kveldsmat

Det er ca 200 kcal ja, det stemmer det. Jeg spiser 5 måltider for dag, fordelt på 4 x 200 og 6-700 til middag. Da er et av måltidene en slik. Jeg blir mett en god stund av det.

Gammel 27-08-13, 00:30   #34
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Ingenting. Overhodet ingenting.

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

I Nennes rundstykker, eller bruker jeg det ikke. Jeg synes det smaker pyton å spise det naturell. Konsistensen hjelper ikke på for å si det mildt!

Kun i Nennes. Ikke noe annet!
Grøss og gru!

Gammel 01-09-13, 00:01   #35
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Tynn, grov brødskive med et tynt lag smør. Deretter masse epleskiver, så cottage cheese og et lite dryss kanel på toppen. Spises med kniv og gaffel. Nam!

Gammel 01-09-13, 00:04   #36
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kun i mat som skal varmebehandles. CC naturell er noe av det mest motbydelige jeg spiser.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-13, 01:27   #37
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I Nennes rundstykker. Ellers spytter jeg det diskret ut eller unngår det etter beste evne. Livet er for kort, osv.

Gammel 01-09-13, 10:46   #38
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker det kun i havregrøt.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-13, 15:31   #39
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ema, her.

Det hørtes godt ut. Hvordan lager du det?

Jeg pisker to egg og rører sammen med ca 100 gram cottage cheese. Så steker jeg dette sammen med det jeg liker av andre ting under lokk på svak varme. Deilig lunjs som metter lenge.

Jeg har gjerne 50-100 gram brokkolig og 50 gram pytt-i-panne, evt. kyllingkjøtt, løk, sopp, tomat etc. Litt etter humør og lyst.

Gammel 02-09-13, 15:39   #40
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Jeg kan ha det på skiva med skinke, i kalde wraps med kylling, det hender også at jeg spiser det til spaghetti og kjøttdeig eller med frukt og vaniljekesam til.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:56.