|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Hva bruker du cottage cheese til?Jeg spiser den sånn den er. Fra boksen. Med skje.
|
|
|
#23 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva bruker du cottage cheese til?Jeg glemte favoritten nå for tiden: De nye greske yoghurtene med jordbær/skogsbær/eple+ kanel blandet med cottage cheese er kl 14-måltidet for meg nå om dagen. Kcalorifattig og proteinrikt, og ikke minst mettende.
|
|
|
#25 |
|
En som trener
|
Sv: Hva bruker du cottage cheese til?
De med musli i topplokket? |
|
|
|
|
|
#26 |
|
awesom
|
Sv: Hva bruker du cottage cheese til?I Nennes rundstykker, eller bruker jeg det ikke. Jeg synes det smaker pyton å spise det naturell. Konsistensen hjelper ikke på for å si det mildt!
|
|
|
#27 |
|
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva bruker du cottage cheese til?I havregrøten eller med litt eplesyltetøy, kanel og mandelflak.
|
|
|
#29 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Hva bruker du cottage cheese til?Etter hardtrening er Cottage Cheese, 4 korn og most banan rene kinderegget. Ellers mest på knekkebrød med frukt eller syltetøy. Og jeg har en light ostekake oppskrift med CC.
|
|
|
|
#30 |
|
Audacious
|
Sv: Hva bruker du cottage cheese til?Jeg bruker det i lasagne eller moussaka, jeg lager ostesaus av cottage cheese, egg, revet ost og enten litt feta eller parmesan. Dette erstatter den vanlige hvite sausen.
|
|
|
#32 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Hva bruker du cottage cheese til?Erica: nå sit eg og mumsar gresk yogurt med fersken, og tre store ss cottage cheese. Kjempegodt jo! Men det er jo over 200 Kcal da... satsar på at det held meg mett lenge, og at eg kan droppe kveldsmat
|
|
|
#33 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Det er ca 200 kcal ja, det stemmer det. Jeg spiser 5 måltider for dag, fordelt på 4 x 200 og 6-700 til middag. Da er et av måltidene en slik. Jeg blir mett en god stund av det.
|
|
|
#34 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Kun i Nennes. Ikke noe annet!
|
|
|
#35 |
|
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva bruker du cottage cheese til?Tynn, grov brødskive med et tynt lag smør. Deretter masse epleskiver, så cottage cheese og et lite dryss kanel på toppen. Spises med kniv og gaffel. Nam!
|
|
|
#37 |
|
Epikur
|
Sv: Hva bruker du cottage cheese til?I Nennes rundstykker. Ellers spytter jeg det diskret ut eller unngår det etter beste evne. Livet er for kort, osv.
|
|
|
#38 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hva bruker du cottage cheese til?Jeg bruker det kun i havregrøt. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
www.bomulls.no
|
Jeg pisker to egg og rører sammen med ca 100 gram cottage cheese. Så steker jeg dette sammen med det jeg liker av andre ting under lokk på svak varme. Deilig lunjs som metter lenge.
|
|
|
#40 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva bruker du cottage cheese til?Jeg kan ha det på skiva med skinke, i kalde wraps med kylling, det hender også at jeg spiser det til spaghetti og kjøttdeig eller med frukt og vaniljekesam til. |
|
|
|
![]() |
|
|