Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ja eller nei til OL i Oslo?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Ja eller Nei til å søke OL i Oslo
Stemmer i Oslo, stemmer JA 14 9,15%
Stemmer i Oslo, stemmer NEI 25 16,34%
Stemmer ikke i Oslo, men er FOR 20 13,07%
Stemmer ikke i Oslo, men er MOT 83 54,25%
Whatever 11 7,19%
Deltakere: 153. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-08-13, 11:12   #21
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ja eller nei til OL i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Nei, det er vel ikke at "hver eneste landsdel har krav på". Men argumentene mot OL i Tromsø, sørfra, var hvor dyrt dette kom til å bli for Norge osv. Så når Tromsø-planene var nedstemt og skrinlagt, så hoppet man opp og ville ha OL i Oslo. Glemt er alle argumentene om økonomi, som ble brukt MOT Tromsø. Pussig.

For ordens skyld: Jeg er mot at Norge skal arrangere OL, uansett hvor i landet det måtte bli.

(selv om jeg kunne leid ut leiligheta mi og tjent gode penger på et evt Tromsø-OL).

Nå er det nok sånn at det økonomiske, og ikke minst miljømessige aspektet ser en god del lysere ut ved OL i Oslo enn i Tromsø.

For ordens skyld er jeg helt imot OL i Oslo altså, bare enda mer imot OL i Tromsø.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-13, 11:27   #22
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vel ikke akkurat sånn at det er alpinanlegg barn og unge trenger. De trenger vanlige idrettshaller, svømmehaller og fotballbaner. Ikke anlegg som eliteklubbene vil legge beslag på.

Gammel 22-08-13, 11:29   #23
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg er for. Folkefest og OL-floke, what's not to like?

Jeg får ikke lov å stemme, da. Også er jeg litt sur fordi de ikke vil bygge ishall her jeg bor hvis det blir OL, men ha det på Sogn i stedet. Vi trenger ny ishall!

:me me me:

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-13, 11:44   #24
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er imot. Bruk pengene på sykkel-vm og velodrom på østlandet istedenfor (det koster ikke så mye som et vinter-OL altså ).

Jålebeinet er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-08-13, 12:26   #25
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det er mye penger, men jeez, hvis ikke NORGE kan ta seg råd til å arrangere OL, da kan vel ingen?

Av solidaritetshensyn så bør man da i det minste arrangere et veldig billig OL, med nesten ingen offentlige midler, drevet på sponsorpenger og frivillig innsats, i stedet for å prøve å toppe de siste årenes arrangementer. Da vil det kanskje ikke bli en katastrofe for det neste, høyst sannsynlig fattigere, landet som skal arrangere neste gang. Noen bør da ta ansvaret for å prøve å skru ned det vanvittige pengeforbruket?

(Jeg stemmer ellers mot. Selv om jeg hadde sansen for argumentet til en bekjent som har snudd og stemmer for, nettopp med tanke på Russland: "Oslo kan klare historiens mest inkluderende OL. Gjør det til en fest for alle som er annerledes. Homobryllup i åpningsseremonien. Kjør på!")

Gammel 22-08-13, 12:28   #26
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når min nei-stemme er sagt så er det ikke det at jeg er totalt i mot sirkus. Vi kan ikke bare ha brød. Men OL har utviklet seg i en svært negativ retning, syns jeg. Vi burde heller jobbe beinhardt for å endre arrangementet.

Og som jeg sa i den andre tråden, det er ikke akkurat problemer med å få noen til å arrangere OL: Fattige land kommer ikke til å slutte å søke selv om vi arrangerer ett til. Det er for øvrig bare to land som har arrangert flere Vinter-OL enn oss; USA og Frankrike. Canada, Italia og Japan like mange.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-13, 12:28   #27
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Når min nei-stemme er sagt så er det ikke det at jeg er totalt i mot sirkus. Vi kan ikke bare ha brød. Men OL har utviklet seg i en svært negativ retning, syns jeg.

Nettopp.

Gammel 22-08-13, 12:31   #28
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg er for. Folkefest og OL-floke, what's not to like?

Faren for at noen kommer opp med enda flere sanger av dette slaget er grunn nok i seg selv til å stemme nei.

(Kilde:

(Kilde: youtube.com)
)

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-13, 12:35   #29
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er en god kommentar om eventuelt OL i Oslo:

http://blogg.bt.no/preik/2013/01/28/.../#.UhXpCdI4VgV

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-13, 12:52   #30
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Faren for at noen kommer opp med enda flere sanger av dette slaget er grunn nok i seg selv til å stemme nei.

Hallo! Jeg er dødsgod på å dikte altså! Gi meg 10 mill. for jobben, så skal du få tidenes beste OL-sang. I hvert fall hvis jeg får med Tåtti på laget.

Gammel 22-08-13, 12:54   #31
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Gi meg 10 mill. for jobben, så skal du få tidenes beste OL-sang.

Tidenes verste, mener du vel. Det er det som er målsettingen hver gang.

Gammel 22-08-13, 12:56   #32
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Standard

Tidenes verste, mener du vel. Det er det som er målsettingen hver gang.

Hvilket innebærer at du må toppe linjer som 'Vi vinker med glade hender', så her må du vite hva du begir deg ut på!

Gammel 22-08-13, 12:58   #33
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

(Kilde:

(Kilde: youtube.com)
)

Sangen er ille nok, men videoen!!

Gammel 22-08-13, 13:06   #34
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bor rett utenfor Oslo og tenker at vi ikke skal ta oss råd.

Jeg synes forøvrig det er helt merkelig at folk nordpå bruker argumentet "vi fikk ikke, så skal ingen andre få helle ".

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-08-13, 13:06   #35
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Av solidaritetshensyn så bør man da i det minste arrangere et veldig billig OL, med nesten ingen offentlige midler, drevet på sponsorpenger og frivillig innsats, i stedet for å prøve å toppe de siste årenes arrangementer. Da vil det kanskje ikke bli en katastrofe for det neste, høyst sannsynlig fattigere, landet som skal arrangere neste gang. Noen bør da ta ansvaret for å prøve å skru ned det vanvittige pengeforbruket?

(Jeg stemmer ellers mot. Selv om jeg hadde sansen for argumentet til en bekjent som har snudd og stemmer for, nettopp med tanke på Russland: "Oslo kan klare historiens mest inkluderende OL. Gjør det til en fest for alle som er annerledes. Homobryllup i åpningsseremonien. Kjør på!")

Nå er jeg på glid til å stemme ja, hvis noen spør meg da...

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-13, 13:10   #36
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Ja! Jeg er helt på linje med Polyanna, kjenner jeg.

Gammel 22-08-13, 13:14   #37
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere som sier ja; kan jeg spørre hva dere tenker om pengebruken?

Gammel 22-08-13, 13:22   #38
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker at handlekraften som utløses av en deadline kan oppveie pengebruken.

Gammel 22-08-13, 13:22   #39
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Og så litt sånn "what the hell, det er jo ikke som om vi ikke har råd til det!"

Gammel 22-08-13, 13:24   #40
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg tenker at handlekraften som utløses av en deadline kan oppveie pengebruken.

Men hva nøyaktig er det du tror OL vil bidra med? Hva er det du ser andre land har fått etter OL som gjorde at det var verdt det? Hva sitter Lillehammer igjen med?

Og så litt sånn "what the hell, det er jo ikke som om vi ikke har råd til det!"

Den tror jeg ikke at jeg skal kommentere en gang, gitt.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:30.