Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hjemmelagede vårruller

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-08, 12:50   #21
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmelagede vårruller

Åh ja, jeg husker moren til en vietnamesisk venninne av meg laget en hel BÆREPOSE med vietnamesiske vårruller til meg en gang. Herregud så godt, beste jeg har smakt! De minnet faktisk litt om de jeg laget på lørdag, minus minst halvparten av glassnudlene. Hadde jo i aaltfor mye.

Gammel 03-05-10, 20:59   #22
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Ah, det er så greit å google og så får man første treff på FP!
Jeg skal i gang med å lage vårruller, mange fine tips her.

Har også en grusom opplevelse med de risarkene fra Meny, men nå skal jeg prøve med en filodeigsak jeg fant på Obs!

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 21:41   #23
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mmmm.... *abb*

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 21:53   #24
lijander
ssscccuphersfantassschisk

lijander sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Jeg har veldig lyst til å lage vårruller. Men må bare spør, er det vanskelig?? Jeg er ikke noen god kokk for å si det mildt.

Gammel 03-05-10, 21:54   #25
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Jeg har vårruller i fryseren som jeg ikke vet hvordan jeg skal steke....

Har ikke frityrkoker og er bittelitt nervøs for å koke på plata. Noen tips?

Gammel 03-05-10, 21:56   #26
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg koker vårruller i en stor gryte (den jeg lager fårikål og sånt i) med ca. 2 liter olje i. Bruker sånn billig frityrolje fra Coop, 2 litersdunk. Søppelolje men når det gjelder fritering spiller det nok nada rolle siden man ikke skal fritere i de sunne oljene uansett.

Gammel 03-05-10, 22:08   #27
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av lijander, her.

Jeg har veldig lyst til å lage vårruller. Men må bare spør, er det vanskelig?? Jeg er ikke noen god kokk for å si det mildt.

Ikke vanskelig. Bare pass på å rulle de stramt, ellers blir det mye luft i mellom og vårrullene blåser seg opp.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 22:16   #28
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Dette er en fantastisk god vårrull-oppskrift, synes jeg:
VÅRRULLER

1 pakke vårrullpannekaker
4 kyllingfileter eller ½ kg. karbonadedeig, eller en blanding!
1 rød paprika
5 vårløk eller 1 purre eller 1 løk, eller litt av hvert
2 gulrøtter
½ kinakål
1 kinesisk hvitløk
1 chili uten frø
Andre grønnsaker du liker!
1 ss salt soyasaus
1 ss søt soyasaus
2 ss teriyakimarinade (kan sløyfes, men gir veldig god smak!)
1 ts. Sesamolje
2 ts. Asiatisk krydderblanding

Skjær kyllingfileten i biter, brun de (og evt. karbonadedeigen) i en gryte.
Kjør alt noen sekunder i kjøkkenmaskinen så det blir finhakket.
Skjær opp alle grønnsakene i små biter, fres de litt i olje og bland sammen med kjøttet.
Rør inn resten av ingrediensene.

Avkjøl blandingen før du lager vårrullene. Vårrullene blir best hvis de friteres.

Hvordan du pakker vårrullene står som regel beskrevet bak på pakken. Det er lurt å pensle det siste hjørnet med litt eggehvite så skjøten holder under fritering.

Får du for mange vårruller så kan de fryses før de stekes. Legg de i en boks med matpapir mellom.

Serveres med en saus du liker. Teriyakimarinade eller soyasaus med sesamfrø er veldig godt!

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:34.