|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tjostolv Moland er dødDet har blitt nevnt at andre land har "tradisjoner" for mere udiplomatiske metoder som bestikkelser/løspenger. Et spesifikk eksempel som ble nevnt var Belgia.
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett) Sist redigert av Lisa : 19-08-13 kl 21:13. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Tjostolv Moland er død
Ja, det var intervju med Furuholmen på 17.30 på P4 idag, han gikk bort i fra dette med løsepenger/korrupsjon. Men han mente at Norge burde ha tatt kontakt med land i Nord-Europa som har linjer inn til Kongo, for UD og Norge har ikke klart å komme i dialog med hverken statsminister eller president i Kongo. Han nevnte at b.la. Belgia hadde linjer og dialog med landets ledere og burde derfor ha innsikt i hvordan man kan samarbeide med dette landet.
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 19-08-13 kl 21:26. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Sv: Tjostolv Moland er dødGodt å høre at Furuholmen gikk bort fra løsepenger, for jeg merker at jeg personlig trekker en ganske klar grense akkurat der. Jeg finner det fryktelig merkelig om en advokat skulle kritisere Norge for å ikke ville drive med løsepenger eller korrupsjon.
|
|
|
#24 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Tjostolv Moland er dødUtenriksmedarbeider i NRK, Tomm Kristiansen, har skrevet en god kommentar om saken: http://www.nrk.no/ytring/guttene-som...ngo-1.11190514 |
|
|
|
|
|
#25 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Tjostolv Moland er død...og nå tror de (Kongo) French har drept Moland! Så fint.
|
|
|
#26 |
|
Ringskrømt
|
Kanskje en dødsstraff til? |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Den var velskrevet og interessant. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Leser
|
Sv: Tjostolv Moland er dødJeg er ikke overrasket for å si det slik. Det har jo vært mye oppe i media at soningsforholdene ikke er bra, og det har også vært flere saker på at Moland har vært syk. (Uten at jeg vet om det har noe med saken å gjøre). Ellers synes jeg ikke dødsfallet er relevant for saken i seg selv eller om Norge kunne ha gjort mer for å få til en ordning slik at de kunne ha sonet i Norge.
I forhold til denne spesifikke saken?
|
|
|
#30 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Tjostolv Moland er dødIkke bare denne, nei. Men det er greit å bruke den som eksempel, jeg hører folk snakke med store bokstaver til hverandre over tafattheten Norge har vist som ikke henter dem hjem. Og jeg synes tonen er overførbar til andre situasjoner også, det at andre må rydde opp for oss. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Alt er Jens og AP sin skyld, utifra kommentarfeltene.
|
|
|
#33 |
|
Leser
|
OK, da skjønte jeg hva du mente.
Jeg leser ikke kommentarfeltene, skjønner det er en litt annen fremstilling der.
|
|
|
#34 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg er veldig enig i dette. Folk sier i alvor at "man burde sendt noen til å hente dem", altså i realiteten erklære krig mot Kongo.
|
|
|
#35 |
|
www.bomulls.no
|
Det skal jeg ikke uttale meg om, men veldig greit å havne i trøbbel igjen da. Ikke akkurat en høydare, hvis han håper å komme hjem en gang. Okke som tenker jeg.
|
|
|
#36 |
|
© All rights reserved
|
Er det ikke? Han har vel aldri vært nærmere en hjemsendelse enn nå? |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Erfaren nok
|
|
|
|
#38 |
|
Tittel og tittel....
|
Jepp, veldig enig.
|
|
|
|
#39 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Det er jeg ikke enig i. Hva med hun som ble voldtatt i Dubai? Hva om jeg i ren tankeløshet trasker alene rundt uten hijab i Teheran? Jeg syns ikke det er riktig å ikke kjempe for menneskerettigheter i andre land enn sitt eget - også på statsnivå. Både generelt og når det gjelder norske statsborgere. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Pauset
|
Sv: Tjostolv Moland er dødAng dødsfallet til Moland: Jeg tror ikke jeg ville drept det eneste mennesket jeg hadde en nær relasjon til i en slik setting? Man vet jo aldri, men utifra det man vet så har det har rabla litt for Moland før og om man legger på omstendighetene rundt saken og forholdene de lever under, så virker jo selvmord rimelig sannsynlig. Kanskje mer sannsynlig enn at French har tatt livet av han. |
|
|
|
![]() |
|
|