|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Valp - råd og tipsJeg er litt der de andre er. Både schafer, border collie og setter er krevende raser som fort kjeder seg og blir rastløse og krever mye trening - ikke bare som turer men utfordringer. Den kan også fort bli mye større enn en Duck Toller, settere er jo høye, schafere er store og labradorer er om ikke så høye, så ganske solide og tungt bygget. Jeg tror jeg ville gått for en hund det var lettere å forutsi hvordan kom til å bli både eksteriør- og gemyttmessig - slike eventyrblandinger kan bli alt fra superfine med det beste fra alle raser, til helt umulige med det verste fra alle rasene. Og det er noen innebygde bomber i den blandingen der, altså. Dette er det lurt å ha tenkt godt over før dere drar for å se på superskjønne valper, for da er det gjort.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Valp - råd og tipsSom sagt, dette er slett ikke en nybegynnerhund. Settere har lett for å bli hyper, og Border Collie har anlegg til å bli nervøs, så om dere ikke er svært klar over hva dere gjør, så kjøper dere ikke denne blandingen. De må ha masse mental trening, og masse fysisk trening i tillegg. Blir nok en god del større enn en toller, ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Valp - råd og tipsJeg hadde aldri valgt en slik rase som førstegangshund. Valg av rase har ekstremt mye å si for et fint (og varig) hundehold. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Valp - råd og tipsDet med å være på et kjøkken eller i en stue er veldig vanlig for de som driver med oppdrett av valper, hunder som ikke har sine første uker i slike omgivelser er som regel fra et marked man helst ikke kjøper hund. Jeg ville også brukt endel tid på å velge rase, så og si alle valper er søte, men det holder ikke i lengden. Sist redigert av emm : 08-08-13 kl 17:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Valp - råd og tipsFlott med alle innspillene her! Må kanskje nevne at moren er full schæfer og faren er blanding av mor border collie og far labrador/setter.
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Valp - råd og tipsMan må jo så klart se på lynnet til foreldrene også, ikke bare raseblandingen. Er det verdens lugneste setter/bordermamma, og en sosialt intelligent og lettvint schäferpappa, kan det jo være helt supre avkom også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Gjør så godt som jeg kan.
![]() Sv: Valp - råd og tipsHvis jeg hadde vært dere og helst ville hatt en hund på størrelse Tollertispe, da ville jeg styret unna denne blandingen som mest sannsynlig blir endel større, dette er aktive blandinger som mest sannsynlig vil kreve mye mental stimuli, ikke bare turer, men utfordringer for hodet/hjerne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Valp - råd og tipsLykke til! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Getting in tune
![]() Sv: Valp - råd og tipsLykke til! Vi har en Tollervalp på snart seks måneder, og jeg ville selvsagt anbefalt den rasen. Han er virkelig en fin fyr!
![]() |
#11 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Valp - råd og tipsDere er gærne.
![]() |
![]() |
#12 |
Nek er allrighte dyr
![]() Sv: Valp - råd og tipsNå er det jo ikke Border collie denne er mest av da.
![]() |
#14 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Valp - råd og tipsDet er lov å være vil og gal av og til! Lykke til med valpen, og legg gjerne ut et bilde eller ti.
![]() |
#15 |
Ad astra
|
![]() Sv: Valp - råd og tipsGratulerer med nytt familiemedlem!
![]() |
#16 |
Nek er allrighte dyr
![]() Sv: Valp - råd og tipsTakk Høst, morsomt å høre folk fortelle om sine erfaringer.
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Valp - råd og tipsVår oppdretter sa at den minste ofte kan bli tøffere ettersom den må kjempe mot de som er større. Jeg har den minste i kullet nå og han er tøff. Den forrige var også den misnte (i hvert fall minste hann) og han var også tøff i hodet. Begge har vært veldig greie, men vi måtte mer jekke dem ned mer enn å jobbe for å gjøre dem tøffere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Nek er allrighte dyr
![]() Sv: Valp - råd og tips
Ja, det kan sikkert stemme godt i mange tilfeller, det ser man jo ofte på barn også. Hun virker ganske så underdanig nå, tror det var litt mønsteret blant søsknende, så vi får se om det endrer seg. Vi får nok ikke se helt ordentlige henne før hun har roet seg helt hos oss og jeg har vel skjønt at de også går i forskjellige faser utifra alder, så en del kan jo forandre seg.
![]() |
#20 |
Nek er allrighte dyr
![]() Sv: Valp - råd og tipsFikk kopiert inn et fra Facebook nå, resten er på mobilen min så det må jeg gjøre hjemmefra. Legg merke til rosa halsbåndet vi fikk med fra oppdretter, med blingkjøttbein, hahaha.
![]() |
|
|