Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hvor mye ville du betalt for denne barnevaktoppgaven?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-13, 13:03   #21
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye ville du betalt for denne barnevaktoppgaven?

Her er det snakk om barnepass på ulike lokasjoner, og det er vi som har bedt om å få to stykker. Det blir jo noe annet hvis man kan sitte hjemme hos seg selv og passe sovende barn. I tillegg så har disse jentene tatt seg fri fra sommerjobben sin for å passe våre barn.

1000 kr pr pers, det er jo under 50 kroner timen, det syns jeg høres veldig lite ut?

Jeg betalte dem 2000 hver, og det er kanskje litt mye, men jeg syns faktisk at 1500 for den jobben også var litt liten.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 16:10   #22
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg fikk 1500 for en helg for 10 år siden. Jeg hadde nok gitt de 1500 hver.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 16:15   #23
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånn du beskriver det nå må du jo tenke frikjøp fra arbeid + betaling for jobben, nødvnedigvis noe mer enn det første innlegg skulle tilsi. Minst 1500/hode.

Gammel 03-08-13, 17:26   #24
Timar
Klar

Timar sin avatar

Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Ja, jeg innser at det kanskje manglet noe opplysninger i første innlegg. Hvorvidt de har tatt seg fri fra jobb eller bare byttet helgejobbing til en annen helg, vet jeg ikke. Antagelig det siste.

Vi klarer jo knapt å legge begge barna alene selv, på en dårlig dag, så syns det var i overkant å forvente at en enslig 16-åring skulle sitte med det ansvaret. Vi har snille barn, altså, men innimellom topper alt seg på en gang.

Gammel 03-08-13, 19:45   #25
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

2000 kr pr ungdom var utrolig bra betalt.

Sletter resten av innlegget, da jeg trodde det lå under M2. Ser nå at det ikke gjør det.

Sist redigert av Tilde : 03-08-13 kl 20:10.
Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 19:50   #26
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tilde, her.

2000 kr pr ungdom var utrolig bra betalt.

Jo, men det var jo to kvelder og en hel dag imellom - det er lang tid og mye jobb.

Sist redigert av Bluen : 03-08-13 kl 20:18.
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 20:07   #27
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

.............

Sist redigert av Tilde : 03-08-13 kl 20:12.
Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 20:18   #28
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Fire tusen for 23 timer barnevakt i to omganger. Jeg skjønner at jeg er helt på jordet, når jeg synes det er hinsides all fornuft. Dette er jo rett i lomma. Og de er 16 år.

Og ja, jeg hadde gjerne tatt to barn i tillegg til mine egne for en slik enkeltjobb en gang i blandt. For 4000 kan det gjerne være ofte.

Og jeg synes også 300 for ti timer var dårlig betalt.

Gammel 03-08-13, 21:22   #29
Timar
Klar

Timar sin avatar

Standard

Jo, men det er da vitterligen forskjell på å "ta to barn i tillegg til sine egne", dvs at man uansett ikke gjør noe annet enn å være hjemme og passe barn, enn å ha et barnevaktoppdrag som innebærer at man er borte og står på pinne for andre. ukjente en kveld og en hel dag + en halv natt?

Jeg er enig i at de fikk godt betalt, men 1500 kr hadde da ikke vært veldig mye for en slik jobb, hadde det? Jeg har ikke peiling på 16-åringer og hvor mye de pleier å tjene da, bare så det er sagt.

Gammel 03-08-13, 22:50   #30
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg aaaaaaaner virkelig ikke noe om dette, men nå skal visst plutselig vi kanskje ha tenåringer som barnevakt vi også, min 18 årige kusine og hennes 16 år gamle søster tilbød seg nemlig å passe dem noen timer mens vi er i bryllup. Det er snakk om fra etter kirka til ungene skal legge seg, de skal få slippe å ta seg av leggingen (som selv for oss er et laaaaaangdrygt prosjekt for tiden, ungene er ute av styring akkurat der...) så enten tar mannen dem med hjem (hmm, ja, eller jeg tar dem ed hjem, det er jeg som er kjørbar, men det er min fetter som gifter seg... vi får se), eller så legger vi dem i en campingvogn utenfor lokalet om de går med på det. (med babycall, hmm... vi har jo hatt en slik en gang, minnes jeg....)

Men vips, hva gir man dem for det? Nei, mamma mente at de forventet helt sikkert ikke å få noe, jentene ga jo også selv uttrykk for at de gjerne VIL, men det er jo selvsagt uhørt å la dem passe en femåring og en 2,5 åring i 5-6 timer uten å gi dem noe for det. De skal passe ungene hjemme hos seg selv (som er et steinkast fra bryllupslokalet, så vi kan komme om det ikke går. Men absolutt, noe må de få. Får snakke med tante.

Å ta to til i tillegg til sine egne, det blir fort noe litt annet, ja.

Gammel 03-08-13, 22:51   #31
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Malama: Der tenker jeg 500 kr hver.

Gammel 03-08-13, 22:55   #32
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Katta, det høres ikke helt urimelig ut det nei, jeg skal som sagt ta en prat med tante litt sånn for å forhøre meg, for selv om de gjerne VIL, og sier at vi SELVSAGT bare må spørre om vi trenger barnevakt noen gang (de bor dessverre litt upraktisk langt unna uten lappen da, men skal uansett ha dem i bakhodet) så er det jo også en selvfølge at de da skal få noe for jobben.

Husker ikke helt når det er i kirka, vi tar dem med oss dit da, og overlater dem så til barnevakter til middagen begynner og så lenge de holder seg våken... utstyrt med dvd og to fantasifulle tenåringer, så går nok dette bra. Men betaling må de få. Hey, så slipper jeg faktisk å gå alene i bryllupet, det er jo litt kjekt, selv om muligens en av oss må gå hjem tidlig, så er det jo bedre enn å være alene hele kvelden.

Gammel 03-08-13, 22:57   #33
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Malama: Der tenker jeg 500 kr hver.

Enig.

Gammel 03-08-13, 23:04   #34
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Det er jo utrolig mye penger men man bør vel gi såpass når det blir over så mange timer og når de er to.

Gammel 03-08-13, 23:22   #35
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes HI gjorde rett her når hun oppdaterte med mer info. Jeg tipper uansett at jentene var godt fornøyde.

Gammel 03-08-13, 23:34   #36
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Vanskelig, men synes du ga dem høvelig betalt ihvertfall. Har aldri benyttet barnevakt selv, så jeg har ihvertfall ikke peiling. Men tenker jo at det kan være så mangt. Det er jo forskjell på det du beskriver og å komme og se på tv fire timer mens ungene sover. Så timesbetaling kan liksom ikke være styrende regel heller. Og så er det forskjell på å be om to, som dere gjorde og å be én som selv velger å ha med en venninne til selskap. Det skal man jo ikke trenge å betale ekstra for.

Gammel 04-08-13, 00:10   #37
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Var dette i forbindelse med bryllup? Jeg synes det høres greit ut, fordi jeg gjetter at dette var et viktig barnevaktoppdrag for dere og ganske omfattende og over lang tid.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-08-13, 00:13   #38
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Var dette i forbindelse med bryllup? Jeg synes det høres greit ut, fordi jeg gjetter at dette var et viktig barnevaktoppdrag for dere og ganske omfattende og over lang tid.

Ikke sant, det var jo en veldig spesiell anledning - ikke akkurat en vanlig vennemiddag på byen. Da ville nok også min betaling speilet viktigheten til oppdraget, på et vis.

Gammel 04-08-13, 11:25   #39
Timar
Klar

Timar sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Ikke sant, det var jo en veldig spesiell anledning - ikke akkurat en vanlig vennemiddag på byen. Da ville nok også min betaling speilet viktigheten til oppdraget, på et vis.

Ja, det var det, ja Og jentene var fleksible og løp og hentet brudebuketten min på blomsterbutikken mens jeg ammet baby, feks. Og sto generelt på pinne. Det var derfor jeg begynte å lure på om det var smålig å gi dem under 100 kr timen.

Malama, i ditt tilfelle tenker jeg at 4-500 pr pers er mer enn nok, særlig når de slipper leggestyr og er hjemme hos seg selv.

Gammel 04-08-13, 17:08   #40
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men er jeg helt på jordet når jeg trodde at babyen din er ni dager gammel?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:11.