Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Min sønn ønsker seg hetterotter!

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-07-13, 13:30   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Min sønn ønsker seg hetterotter!

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Hamster er veldig kjedelige. Vår sov når vi var våkne. Tjorven, hva med gerbil/ørkenrotte? Jeg har hatt og de er veldig veldig greie og søte. Man bør gjerne ha to. Anbefales!

Vi er blitt anbefalt ørkenrotte av dyrebutikken. Jeg kjenner jeg ikke har lyst på noe som helst dyr. Kanskje eldste heller kan få en ipad?

Gammel 11-07-13, 16:20   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var klar over at kaniner tisser og bæsjer jeg også. Men jeg ble liksom litt overrasket likevel.

Gammel 11-07-13, 16:23   #3
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Min datter ønsker seg også en hetterotte, men jeg takler ikke halen. Har lovet hun skal få en dverghamster etter ferie. Det kan jeg tåle, tror jeg.

Gammel 11-07-13, 16:24   #4
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hamstere sover hele dagen og er våkne hele natten. Fryktelig kjedelig, altså.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-13, 22:15   #5
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Hamstere sover hele dagen og er våkne hele natten. Fryktelig kjedelig, altså.

Men marsvin derimot, det er sosiale dyr! Min kjære Billy (Corgan :knegg) begynte å prate med en gang vi kom inn døra hjemme og likte seg godt i armkroken når jeg så på tv. Om vi skal ha dyr står marsvin høyt oppe på lista.

Gammel 11-07-13, 22:32   #6
Nima
Stadig innom

Nima sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Norsk Tamrotteforening har egen nettside. Det vet jeg fordi jeg har en ivrig søster. Jeg selv? Aldri i livet!!

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-13, 16:29   #7
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er en grunn til at halene sjelden er med på bilder.

Men de er sikkert kule kjæledyr. Jeg lurer på hvor lenge de hadde vart hjemme hos meg.

Gammel 11-07-13, 17:05   #8
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det er en grunn til at halene sjelden er med på bilder.

Men de er sikkert kule kjæledyr. Jeg lurer på hvor lenge de hadde vart hjemme hos meg.

Liker halene jeg. Det er så artig når de bruker den til å holde seg fast med når de klatrer på en.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-13, 16:29   #9
Sola

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Marsvin er mye søtere!

Gammel 11-07-13, 16:30   #10
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Marsvin er også kjedelige.

Jeg er litt spent på hva bikkja eventuelt hadde ment om det. Han hadde antageligvis blitt kraftig out-smarted.

Gammel 12-07-13, 02:08   #11
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Hos oss blir det innkjøp av "husdyr" over sommeren. Kanskje gullfisk, eventuelt en hamster. Jeg vet at hetterotter er mer kosete og egentlig mer egnet som kosedyr. Men jeg takler dem bare ikke. Jeg har forsøkt flere ganger i butikken, men jeg blir uvel av halene deres. Vi må jo ha et dyr jeg klarer å se.

Så det blir hamster (hvis det altså ikke blir gullfisk).

Gullfisk som i gullfisk i bolle?

Da sier jeg marsvin. Av to grunner...

Gullfisk i bolle dør. Gullfisk i et 20 liters akvarie dør også. Etter endel år med akvarier så ser jeg også at det er noe i all motstanden mot gullfisk i bolle/små akvarier. Det er store fisker som trenger plass, og det nærmer seg dyreplageri å ha dem i alt for små kar.

Dessuten så er de fleste gullfiskene fisk som er genmanipulert for å få et utseende som det de har. Den originale gullfisken er "kjedelig". Mye kulere med en tøff fisk. Men de er svakere, pga at de er kunstige.

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Marsvin er også kjedelige.

Jeg er litt spent på hva bikkja eventuelt hadde ment om det. Han hadde antageligvis blitt kraftig out-smarted.

Tja, hund og andre dyr kan gi endel reaksjoner som vi eierne ikke helt liker...

Vi har en innekanin, en undulat og en haug med fisk, og vi har jevnlig besøk av hund.

Mamma og pappas Gordonsetter, som nå dessverre er død, han ga blanke i dyrene her. Fuglehund som han var, så ofret han ikke undulatene et blikk. Kaninen var også ok, så lenge den var i buret. Kom jenta vår inn på stua med kaninen, så våknet instinktene i hunden, men det var jo en enkel sak å unngå.

Verre er det med hunden til venninna til jenta vår. En Toller, eller Nova Scotia duck tolling retriever som det egentlig heter.

Hun er her ofte, og hun er _veldig_ klar over at her er det dyr, og da mulige jaktoffer.

Det første hun går på er kaninen. Han blir selvfølgelig stengt inne på rommet sitt ved at vi lukker døren når hun kommer.

Hun tar da oppstilling utenfor døren, hvor hun først bjeffer intenst. Så begynner pistringen og en intens graving på døren i håp om å komme inn til han.

Når hun så gir opp det førsøket, så er det undulaten som er neste mål. Den står på kjøkkenet, og blir plassert midt på kjøkkenbordet når hun kommer. Der rekker hun han ikke, men jeg kan skrive under på at hun prøver. Se for dere en sprettball som spretter ustanselig opp og ned ved bordet.

Hun får som sagt ikke tak i undulaten heller, så da er det akvariene som er målet. De kan jeg ikke flytte på når hun er her, og jeg må innrømme at hun er litt av et syn når hun står der foran det største akvariet

Hun hopper først opp så hun står med forlabbene på glasset, og hun kaver noe voldsomt for å få fatt i fiskene. Så skjønner hun at det ikke går, og setter seg så ned og stirrer intenst på dem. Gjør en fisk en brå bevegelse, så hopper hun opp igjen.

Jeg er overbevist om at hun dreper både kanin, fugl og fisk om hun får sjansen. Det lyser DREEEP av henne når hun er her. Slitsomt. Først og fremst fordi at hunden er stresset. Hun får nok en hel ukes trim av et kort besøk her. Hun vandrer hvileløst omkring, og slår seg ikke til ro.

Fugl og fisk ser ikke ut til å merke hennes nærvær noe nevneverdig, men kaninen er stresset. Selv om døra er lukket så vet han at det er en stor fare i huset.

Så ja...en hund kan reagere på burdyr, men jeg tenker også at det er tilvenning. Hunden vil slå seg til ro med at det er et annet dyr der, og etterhvert vil den gi opp forsøket på å ta dyret.

Hetterotter er utrolig kule dyr da!!

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-13, 16:38   #12
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser for meg at rotta rimelig kjapt hadde lært seg hva den må gjøre for å terge hunden.

Gammel 11-07-13, 17:03   #13
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde rotter i tenårene, både hanner og en hunn. Hannene er større og mer kosete. De kunne sovne på fanget når jeg strøk de over hodet. Hunnen var mindre og veldig livlig, men hadde ikke tid til kos. Til gjengjeld markerte hun ikke her og der sånn som hannene gjorde.
Jeg lagde smattelyder når jeg ga de mat, og de lærte fort og kom etterhvert løpende.
Man bør visst ikke bruke sagspon i buret. Det kan gi luftveisproblemer, og er visst en av grunnene til at rotter ikke lever så lenge som de kan. Yesterdays news (laget av avispapir) er visst bedre.

Gammel 11-07-13, 17:04   #14
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Åja, sånn nips.

Hmja. Jeg må forske litt mer på dette.

Gammel 11-07-13, 17:12   #15
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Hm. Bare pass litt på når du anskaffer deg en, at den for eksempel ikke er gravid. :en rotte er kult, 11 små ikke likeså:

Gammel 11-07-13, 17:57   #16
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Hm. Bare pass litt på når du anskaffer deg en, at den for eksempel ikke er gravid. :en rotte er kult, 11 små ikke likeså:

Rottebabyer er herlige da. Har hatt. Men man må jo finne nye hjem til de.

Gammel 11-07-13, 18:07   #17
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Me skal kjøpe to hetterotter når ferien nærmer seg slutten.
Studiene byrjar når storesøster er tilbake frå leir, og då skal me på biblioteket og sjå om dei har nokre bøker. Eg har fått med meg at det bør vera horotter, men treng dei vera søstre? Vil to tilfeldige hoer kunne bu i same bur uten at det vert bråk?
Ser for meg eit stort bur i stova, sånn at eg har litt kontroll på kva som skjer. Mange ungar ut og inn her i huset.

Gammel 11-07-13, 18:15   #18
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Puslingen, her.

Me skal kjøpe to hetterotter når ferien nærmer seg slutten.
Studiene byrjar når storesøster er tilbake frå leir, og då skal me på biblioteket og sjå om dei har nokre bøker. Eg har fått med meg at det bør vera horotter, men treng dei vera søstre? Vil to tilfeldige hoer kunne bu i same bur uten at det vert bråk?
Ser for meg eit stort bur i stova, sånn at eg har litt kontroll på kva som skjer. Mange ungar ut og inn her i huset.

Tror ikke det har så mye å si. Rotter er sosiale dyr. Jeg har hatt to hanner sammen uten noe form for slåssing, og mor og datter.

Gammel 11-07-13, 18:15   #19
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde rotte når jeg bodde på hybel. Det var stor stas. Mye burstell og de støver en del, men sosiale herlige dyr.

Nå ønsker jeg meg marsvin, men mannen nekter

Gammel 11-07-13, 18:30   #20
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Jeg har hatt hetterotter og dresserte de til å gå i buret når de skulle gjøre fra seg, ellers gikk de løs mesteparten av tiden. Hadde stadig med en i jakka ute når del var vær til det. Sosiale dyr man har mye glede av.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:53.