|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sommeroppbevaring av barnDette synes jeg blir for dumt. Virkeligheten er jo ikke sånn at alle kan ta ulønnet fri for å være sammen med ungene i skoleferien?
|
|
|
|
#2 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sommeroppbevaring av barnDatteren min skal pine seg igjennom fotballskole siste uka før skolestart, i år som i fjor stakkars. Regner egentlig med at de smilene hun hadde plastret rundt fjeset da hun kom hjem på ettermiddagen i fjor bare var enorm lettelse over endelig å ha kommet seg bort fra ballhelvetet hun måtte gjennomleve hver dag. Men jeg tvinger henne avgårde likevel, jeg satte henne tross alt ikke til verden for å tilbringe tid med henne, men for at jeg skulle ha noe jeg kunne skryte av på jobb, og nok en anledning til å flashe den høye utdannelsen og den store formuen min. Noe annet skulle virkelig ta seg ut.
|
|
|
#3 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Sommeroppbevaring av barnMin er for stor til SFO så her tvinges hun avgårde på dagsdansecamp den første uken og på musikk-camp med overnatting mot slutten av ferien. Det koster oss 6.000,-.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Borte
|
Sv: Sommeroppbevaring av barn
Godt poeng.
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Sommeroppbevaring av barnMine har lang sommerferie siden jeg er student. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
maler
|
Sv: Sommeroppbevaring av barnÅ ha ungene gående på selvstyr hjemme kan være bra oppbevaring det også. Det er en utfordring at skoleferien og ferien for foreldre ikke harmonerer i utstrekning i det hele tatt, og da er det veldig fint at det finnes aktiviteter barna kan være med på som reduserer dette problemet. Selvfølgelig velger man noe barna kunne tenke seg å være med på. Men selv hvis det ikke er yndlingsaktiviteten de får velge seg kan det være veldig mye bedre enn å gå hjemme for endel unger. Mine skal på friluftsuke, leir og taekwondoleir. Da blir sommeren passe lang.
|
|
|
#7 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Sommeroppbevaring av barnMin datter var på rideleir i fjor, og syntes hun var en heldiggris. Jeg var også på leir da jeg var liten, selv med hjemmeværende mor. En skam, når jeg tenker på det. Hun burde bakt boller og gått tur i skog og mark med meg i stedet.
|
|
|
|
#8 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Sv: Sommeroppbevaring av barnDenne diskusjonen blir så fremmed for meg. Jeg har aldri vært på annet enn leirskole med skolen da jeg var liten. Her vi bor er det ikke Sfo tilbud på sommeren. Da må man kjøpe dagplasser og det blir kjempedyrt. Sommerskole, leirer og sånn har jeg ikke hørt om så tror ikke det er så mye sånt. Frøkna her kommer til å måtte suse hjemme i sommer foruten om de tre ukene vi skal på bilferie. Det blir sikkert ganske trasig i noen perioder der mange av vennene er på ferie.
|
|
|
#9 |
|
Erfaren
![]() ![]() |
Sv: Sommeroppbevaring av barnJeg synest det er så rart at SFO tilbudet skal være så ulikt, dere som har stengt SFO om sommeren, er det stengt gjennom hele skoleferien da? |
|
|
|
|
|
#10 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Her er det bare sfo-tilbud for førsteklassingene. Så frøkna vår er uten tilbud fra nå til skolen starter igjen i august. I år er pappen hjemme med minste i pappaperm så hun blir ikke helt alene. Til neste år, når hun er ferdig med tredjeklasse, må hun være hjemme alene med egen nøkkel. Jeg synes det er tidlig, men vi har ikke familie som har mulighet til å hjelpe til og ingen av oss har mulighet til å ta ferie i åtte-ni uker. Jeg har ikke hørt om andre tilbud i privat regi, men det kan jo hende det finnes noe.
|
|
|
#11 |
|
Medlem siden: Jan 2011
Her er SFO stengt i juli, men man kan kjøpe plass på SFO i slutten av juli og i begynnelsen av august. Problemet er at dette SFO tilbudet er på en annen skole. Jeg har ingen planer om å sende min førsteklassing dit før skolestart iallefall. Det er nok nytt med skolestart i seg selv. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
maler
|
Sv: Sommeroppbevaring av barnSommer-SFO er et veldig godt tilbud her i byen, men jeg synes det blir lenge for de som er for gamle for SFO også. Så det er veldig fint at det finnes ulike aktivitetstilbud for barn man kan betale dem inn på.
|
|
|
#13 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Sommeroppbevaring av barnMeissa: Det er vel nokså vanlig at man som familie deler litt på ferien slik at man har noen uker alene med barna og ektefellen og gjerne noen uker bare med barna slik at man "strekker" ukene barna er hjemme slik at de slipper å være så mange uker alene.
|
|
|
#16 |
|
|
Sv: Sommeroppbevaring av barnHer er SFO stengt i juli, men det finnes sommersfo i kommunen. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Sv: Sommeroppbevaring av barnHer har SFO åpent hele sommeren. De fleste sommerskolene/-leirene i byen er dessuten lagt til første eller siste uka i skoleferien, ikke midt i, når SFO ville vært stengt dersom den stengte. Eldste skal på fotballskole i uke 33, siste uka før skolen begynner. Det er fra 09-15, så vi må samarbeide med andre foreldre om bringing og henting, siden de fleste jobber fra 8-16. Sånn sett hadde det selvsagt vært mye mer praktisk for oss å ha henne på SFO, det er åpent fra 07:30-16:45, og hun kan gå til og fra selv. Til fotballskolen må hun kjøres. Så fotballskolen er ikke et alternativ til å ha henne hjemme, det er ment som en avveksling fra SFO, noe ekstra gøy like før skolen starter igjen, framfor SFO som hun går på hele året. Betaler 1100 kroner for fotballskolen, da får de utdelt t-skjorte og ball, og de får lunsj hver dag.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 22-06-13 kl 12:53. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Sommeroppbevaring av barnJeg syns det er flott med tilbud om diverse sommerleire, jeg, og jeg syns det er litt kipt at her vi bor, er det ikke tilbud om noe som helst, med mindre du spiller fotball eller håndball.
|
|
|
#19 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Sommeroppbevaring av barnVi prøver fortvilet i siste liten å få plass til mellomsten på friidrettsopplegget de har til uka her i byen. Og det selv om mannen har ferie. Guri, vi er onde foreldre som tror at ungen kommer til å storkose seg.
|
|
|
#20 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Sommeroppbevaring av barnFor en merkelig artikkel. Jeg klarer liksom ikke helt å se hva de vil fram til med den.
|
![]() |
|
|