Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hvor stor andel av klærne deres er dyre?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-07, 19:29   #1
Butterfly
Superaktiv

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Bor i Lier
Butterfly er litt kul
Standard

Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?

Det kommer vel litt ann på hva man syntes er dyrt og billig for forskjellige ting. Har litt delt av dyrt og billig

Butterfly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 19:43   #2
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er fint å kunne kjøpe ting som er av god kvalitet, så det holder lenger, og er produsert under ålreite etiske forhold, i motsetning til hva som er tilfelle med mye "fast fashion" som Gina Tricot og HM.

Gammel 29-04-07, 19:54   #3
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

For bare kort tid tilbake hadde jeg knapt penger til å bruke på klær og jeg tviler på at jeg hadde ett eneste plagg i skapet jeg hadde kjøpt til full pris i butikk. Jo, vent, unntaket var da jeg fikk en kåpe til 2000 av mannen min i bryllupsgave. Nå som jeg jobber i en butikk, som ikke akkurat er en billigkjede, eller sånn veldig dyr, har jeg knapt billigklær igjen i skapet. Jeg får også prosenter på en mye dyrere klesbutikk og merker veldig godt at det generelt sett er en stor kvalitetsforskjell på billigklær og dyre. De dyrere varer ofte lenger både kvalitetsmessig og stilmessig og da synes jeg det faktisk er lettere å forsvare noen få og dyre kjøp framfor å stadig kjøpe mye billig, som ikke varer og blir for slitt til å selges eller gis videre.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 19:57   #4
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klesskapet mitt består av en blanding mellom dyrt og billig. Jeg ser at turnover frekvensen for billigtøyet er langt hurtigere enn for mye av det dyre. Jeg periodehandler klær, det vil si at jeg handler mye et par ganger i året. Ellers kjøper jeg meg ingenting, jeg er rett og slett dårlig på shopping.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 20:47   #5
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg har ingen dyre klær. Fra jeg var liten har dyre klær ikke appellert til meg. Mens andre gikk rundt i levis, dunjakker og cowboyboots, hadde jeg frivillig ingen av delene.

Til foreldrene mines store glede var jeg av den typen der jeg også.

Forskjellen på da og nå er at da gikk jeg bevisst inn for ikke å ha merkeklær, dyre klær, klær som alle andre gikk med osv, mens nå handler jeg de klærne jeg liker, uten å legge så mye energi i å ikke skal ha det samme som noen andre.

Gammel 29-04-07, 20:54   #6
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Forskjellen på da og nå er at da gikk jeg bevisst inn for ikke å ha merkeklær, dyre klær, klær som alle andre gikk med osv,

Slik var jeg også. Jeg husker en gang jeg og moder'n var på en eller annen butikk og vi diskuterte noe kjøp. Mamma brukte argumentet: "ja, men det er jo moderne" hvorpå jeg svart "æ drit i om det e moderne" - Etterpå kom det en dame bort til meg og fortalte at hun ble så glad når hun hørte ungdommer si noe slikt.

Gammel 29-04-07, 10:48   #7
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kjøper kun HM, Lindex og KapAhl, omtrent. Er det eneste jeg passer. Eller, jaja, det finnes jo stor-mote-butikker, men de ligger ofte utenfor min prisklasse med ett par tusen kroner for en bukse, omtrent. Jeg gidder ikke bruke mye penger på klær, når jeg uansett har en sort (eller, ja, ikke nødvendigvis sort, men de jeg har, er sorte) kåpe utenpå.

Dvs, jeg har aldri giddet bruke mye penger på klær. Det dyreste plagget jeg har, er en kjole fra Algerie, som koster rundt tusen kroner der nede (ett par månedslønner for en gjennomsnitlig algerer), men så er den håndsydd og, da.

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 11:15   #8
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det aller mest eksklusive er vel hjemmesydd

Det er litt mer eksklusivt med merkevarer som ikke leverer store masser av samme plagg, men i forhold til mange dyre designermerker så er det snakk om ganske store opplag av samme klærne der også.

For eksempel "Kön og Mön" er mer eksklusivt enn Armani når det kommer til antall plagg med samme design.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 11:23   #9
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mexx har MYE billige klær og jeg har hatt en god del Mexxklær til Iben.

Gammel 29-04-07, 11:31   #10
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Mexx har MYE billige klær og jeg har hatt en god del Mexxklær til Iben.

Jeg synes barneklærne er dyre der, jeg (men så er jeg vel også ekstra gnien). Ikke dyre som i det-har-vi-ikke-råd-til, men dyre som i så-mye-gidder-jeg-ikke-betale. Gikk for øvrig nesten på ryggen da jeg kikket på noen Mini a Ture-klær her om dagen. Det er 100 % uaktuelt.

Gammel 29-04-07, 11:38   #11
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har en variasjon av dyrt og billig. Var på Ikea i går og kjøpte fire doble og et enkelt klesskap til soverommet. Skal dele med mannen da, men mesteparten av plassen er MITT og bare MITT

Andel? Kanskje 2/10 av det er dyrere prisklasse.

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 11:39   #12
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg synes barneklærne er dyre der, jeg (men så er jeg vel også ekstra gnien). Ikke dyre som i det-har-vi-ikke-råd-til, men dyre som i så-mye-gidder-jeg-ikke-betale. Gikk for øvrig nesten på ryggen da jeg kikket på noen Mini a Ture-klær her om dagen. Det er 100 % uaktuelt.

Det er jeg helt enig i! Det kan være stor forskjell på hva man har råd til og hva man synes det er fornuftig å bruke penger på. Genser til 300 kr til ei som garantert får løvetannflekker på den før uka er omme er bortkastet penger. Lenge leve dem til 100-lappen på H&M.

Var forresten på H&M i går og kjøpte ny sommergarderobe til eldstemann. For 1500 kr fikk jeg fire bukser, tre kjoler, tre gensere, syv t-skjorter, en jakke og en bunt sokker. Hadde definitivt blitt et magrere utbytte om jeg skulle bruke samme summen på Mexx.

Gammel 29-04-07, 11:37   #13
Guava

Guava sin avatar

Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En ting jeg har lagt merke til de få gangene jeg har vært i butikker som selger dyre merkevarer er at mange av plaggene ikke kan vaskes, eller til nød håndvaskes.
Jeg holdt på å steile da jeg så babybukser til tusenlappen hvor rens var eneste mulighet.

Hva tenker dere om dette? Vasker dere klærne i maskin selv om det anbefales annet eller leverer dere på renseri?

Gammel 29-04-07, 11:39   #14
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

En ting jeg har lagt merke til de få gangene jeg har vært i butikker som selger dyre merkevarer er at mange av plaggene ikke kan vaskes, eller til nød håndvaskes.
Jeg holdt på å steile da jeg så babybukser til tusenlappen hvor rens var eneste mulighet.

Hva tenker dere om dette? Vasker dere klærne i maskin selv om det anbefales annet eller leverer dere på renseri?

Ja og det går så bra at.
Untaket er hvs det er mye jobb å stryke plagget, da leverer jeg det til rens

Gammel 29-04-07, 11:41   #15
Guava

Guava sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Ja og det går så bra at.
Untaket er hvs det er mye jobb å stryke plagget, da leverer jeg det til rens

Tåler det meste maskinvask altså selv om det er merket annerledes?

Gammel 29-04-07, 11:43   #16
nikki

nikki sin avatar

Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er bare for at produsentene skal sikre seg mot reklamasjon,tror jeg.Høl i hue,spør du meg.
Det meste kan fint vaskes.

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 11:56   #17
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg er ganske flink til å få med meg bra salg, så jeg har endel (ganske) dyre klær som jeg har betalt lite for. Ellers så kjøper jeg en blanding av billige og dyrere klær, etter hva jeg finner og føler er verd pengene. Hvis jeg kjøper noe dyrt så må det være noe jeg liker veldig godt og tror jeg kommer til å bruke en stund. Kjøper ikke bukser og gensere til 3000 og sånn, så alt er vel relativt når det gjelder dyrt/billig.

Jeg er ganske på linje med Maximillia her. Jeg har en blanding av HM og dyrere merker i skapet mitt, men det meste av det dyre har jeg kjøpt på salg, og da ser jeg etter klassiske ting som varer i mange år. Jeg kan også bruke penger på dyrere merker dersom jeg virkelig faller for plagget til full pris, men da skal jeg være sikker på at plagget er verd det kvalitetsmessig.

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det aller mest eksklusive er vel hjemmesydd

Da hadde jeg en mye mer eksklusiv garderobe da jeg var fattig student enn jeg har nå.
Jeg kan sy det meste av klær selv om jeg vil, men synes ofte at det ikke lønner seg fordi stoffer ofte er så dyrt. Og jeg har rett og slett ikke tid til å sy så mye lenger som jeg gjorde.
Det at jeg har syerfaring gjør også at jeg vurderer plagg utfra kvalitet og forseggjorthet. Ofte tenker jeg når jeg ser et plagg at dette kunne jeg ha sydd selv for en brøkdel av prisen, og så kjøper jeg det ikke av den grunn. Men syr jeg det selv? Nei, det gjør jeg ikke

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 11:37   #18
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Skal jeg kjøpe noe dyrt så er det fordi jeg ikke får tak i noe som ligner billigere.
Jeg vet litt om produktutvikling på klær og vet at dyre klær ofte ikke alltid er så vanvittig mye bedre.
Vet at det finnes dyre og kjente klesmerker som bytter logo og navn og selges flere hundre kroner billigere i andre kjeder osv.
Fikk meg en tankevekker når jeg fikk vite det.

Jeg bruker oftest mest penger på sko og bukser da jeg syntes det er vanskelig å finne gode sko og bukser. Har funnet et par merker jeg liker og holder meg mest til dem. Men det er ikke fordi det er dyrt, men fordi jeg er fornøyd med produktet. Å betale feks 2000 kr for en genser er idioti spør du meg.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 11:56   #19
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har nok mest billige klær - dongeribuksene mine fra Lee er nok de dyreste. Støvletter koster jo forresten også over tusenlappen.

Jeg skulle gjerne kjøpr dyrer klær i f.eks topper/gensre, men opplever ofte at merkeklærene er for små

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 12:12   #20
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har virkelig litt av alt tror jeg. Generelt har jeg MYE klær, egentlig alt for mye. Men så har jeg da også en kropp som ikke er helt lett å kle opp, og med en vekt som går både opp og ned så blir samlingen stor.

Plaine forbruksvarer som T-skjorter og inni-topper handler jeg billigst mulig. Bukser betaler jeg hva som helst for bare de passer, og det er stort sett bare billig-kjedene som lager noe jeg får på meg. (Dyre skinny-designer-jeans er ikke for meg nei! ) Jeg har reoppdaget Esprit som et merke som har MYE fint, også til ikke-skinny-jenter og som ikke er veldig dyrt.

Vesker og sko brukes lenge og er prikken over i'en som jeg gladelig betaler MYE for. Og så er jeg veldig glad i kjoler og skjørt.

Tidligere hadde jeg mye billige hjemme-subbe-rundt-i klær, som ble veldig fort sjuskete. Derfor har jeg siste par årene prøvd å erstatte disse med litt mer eksklusive (der var det ordet igjen!) plagg som både er komfortable, kledelige og ser pene ut. Det har kostet litt.

Så er jeg blitt småhekta på treningstøy. Det skiftes ganske ofte det blir slitt/lukter. Jeg digger Nike.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:46.