|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Bor i Lier
![]() |
![]() Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?Det kommer vel litt ann på hva man syntes er dyrt og billig for forskjellige ting. Har litt delt av dyrt og billig |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Epikur
|
![]() Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?Jeg synes det er fint å kunne kjøpe ting som er av god kvalitet, så det holder lenger, og er produsert under ålreite etiske forhold, i motsetning til hva som er tilfelle med mye "fast fashion" som Gina Tricot og HM.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?For bare kort tid tilbake hadde jeg knapt penger til å bruke på klær og jeg tviler på at jeg hadde ett eneste plagg i skapet jeg hadde kjøpt til full pris i butikk. Jo, vent, unntaket var da jeg fikk en kåpe til 2000 av mannen min i bryllupsgave. Nå som jeg jobber i en butikk, som ikke akkurat er en billigkjede, eller sånn veldig dyr, har jeg knapt billigklær igjen i skapet. Jeg får også prosenter på en mye dyrere klesbutikk og merker veldig godt at det generelt sett er en stor kvalitetsforskjell på billigklær og dyre. De dyrere varer ofte lenger både kvalitetsmessig og stilmessig og da synes jeg det faktisk er lettere å forsvare noen få og dyre kjøp framfor å stadig kjøpe mye billig, som ikke varer og blir for slitt til å selges eller gis videre.
![]() |
#4 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?Klesskapet mitt består av en blanding mellom dyrt og billig. Jeg ser at turnover frekvensen for billigtøyet er langt hurtigere enn for mye av det dyre. Jeg periodehandler klær, det vil si at jeg handler mye et par ganger i året. Ellers kjøper jeg meg ingenting, jeg er rett og slett dårlig på shopping. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?
![]() |
#6 |
Har tro på forbedring
|
Slik var jeg også. Jeg husker en gang jeg og moder'n var på en eller annen butikk og vi diskuterte noe kjøp. Mamma brukte argumentet: "ja, men det er jo moderne" hvorpå jeg svart "æ drit i om det e moderne" - Etterpå kom det en dame bort til meg og fortalte at hun ble så glad når hun hørte ungdommer si noe slikt.
![]() |
#7 |
Skrekkøgle
|
![]() Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?Kjøper kun HM, Lindex og KapAhl, omtrent. Er det eneste jeg passer. Eller, jaja, det finnes jo stor-mote-butikker, men de ligger ofte utenfor min prisklasse med ett par tusen kroner for en bukse, omtrent. Jeg gidder ikke bruke mye penger på klær, når jeg uansett har en sort (eller, ja, ikke nødvendigvis sort, men de jeg har, er sorte) kåpe utenpå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?Det aller mest eksklusive er vel hjemmesydd |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?Mexx har MYE billige klær og jeg har hatt en god del Mexxklær til Iben.
![]() |
#10 |
intro
|
Jeg synes barneklærne er dyre der, jeg (men så er jeg vel også ekstra gnien). Ikke dyre som i det-har-vi-ikke-råd-til, men dyre som i så-mye-gidder-jeg-ikke-betale.
![]() |
![]() |
#11 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?Jeg har en variasjon av dyrt og billig. Var på Ikea i går og kjøpte fire doble og et enkelt klesskap til soverommet. Skal dele med mannen da, men mesteparten av plassen er MITT og bare MITT |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Shake it out!
|
Det er jeg helt enig i! Det kan være stor forskjell på hva man har råd til og hva man synes det er fornuftig å bruke penger på. Genser til 300 kr til ei som garantert får løvetannflekker på den før uka er omme er bortkastet penger. Lenge leve dem til 100-lappen på H&M.
![]() |
#13 |
|
![]() Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?En ting jeg har lagt merke til de få gangene jeg har vært i butikker som selger dyre merkevarer er at mange av plaggene ikke kan vaskes, eller til nød håndvaskes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Ja og det går så bra at.
![]() |
#15 |
|
Tåler det meste maskinvask altså selv om det er merket annerledes? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?Det er bare for at produsentene skal sikre seg mot reklamasjon,tror jeg.Høl i hue,spør du meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
fri
|
Jeg er ganske på linje med Maximillia her. Jeg har en blanding av HM og dyrere merker i skapet mitt, men det meste av det dyre har jeg kjøpt på salg, og da ser jeg etter klassiske ting som varer i mange år. Jeg kan også bruke penger på dyrere merker dersom jeg virkelig faller for plagget til full pris, men da skal jeg være sikker på at plagget er verd det kvalitetsmessig.
Da hadde jeg en mye mer eksklusiv garderobe da jeg var fattig student enn jeg har nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Pauset
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
![]() Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?Skal jeg kjøpe noe dyrt så er det fordi jeg ikke får tak i noe som ligner billigere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?Jeg har nok mest billige klær - dongeribuksene mine fra Lee er nok de dyreste. Støvletter koster jo forresten også over tusenlappen.
![]() |
#20 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?Jeg har virkelig litt av alt tror jeg. Generelt har jeg MYE klær, egentlig alt for mye. Men så har jeg da også en kropp som ikke er helt lett å kle opp, og med en vekt som går både opp og ned så blir samlingen stor. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|