Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Langhelg - reisemål for historieinteresserte - Anbefalinger?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-04-13, 00:03   #21
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Langhelg - reisemål for historieinteresserte - Anbefalinger?

Jeg er veldig fornøyd med den koselige turen jeg hadde med en venninne i fjor høst. Vi reiste til Rye, en liten landsby ikke langt fra Hastings, og der vasser man i fine slott, små pittoreske landsbyer, fantastiske hager, gamle vertshus og puber.

En venninne av meg reiste dit like etter og hadde bryllupsreise der.

Hva med B&B på The Olde Moat House

Spise middag på Mermaid Inn eller kanskje du tør å overnatte der? Det er blant de mest hjemsøkte husene i England. Fra 1156!

Eller besøke fantastiske Great Dixter Garden

Bodiam Castle er jo fantastisk

I tillegg er det jo pirathulene i Hastings, Hastings castle, Ypres Tower i Rye og masse masse annet. East Sussex er bare en time fra Gatwick.

Gammel 28-04-13, 00:05   #22
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det finnes knapt en europeisk storby som ikke er proppfull av historie, hvis man er over gjennomsnittlig interessert og bruker litt tid på å lese seg opp.

For en langhelg ville jeg prioritert et sted det går direktefly, og ikke brukt opp halve ferien på reising.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-13, 00:06   #23
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Istanbul er også en veldig fin by å reise til hvis man liker historie. Og Tallin. Og Praha.

Som Teo sier, enhver by i Europa er egentlig full av historie hvis man leser litt. Det greie med England er at det er direktefly og korte avstander.

Gammel 28-04-13, 00:18   #24
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes man kan dra nesten hvor som helst og oppleve historie.

Stockholm - og det slår deg hvor fattig Norge var for noen 100 år siden.

København - det samme, og fantastisk mat i tillegg.

Dublin - flott by. Og en pubkultur som er helt fantastisk.

Istanbul - jeg var der off season. Nydelig by. Vi hadde en guidet tur som lærte oss masse. Hammam (tyrkisk bad) er en opplevelse, men særlig parvennlig er det ikke.

London - ingen over og ingen ved siden (i Europa). Jeg elsker London.

New York - jeg giftet meg i NY og kommer for alltid til å elske byen. Den har virkelig alt. Superb shopping. Men kanskje litt langt å reise for en langhelg.

Og så alle de stedene jeg ikke har vært, men som helt sikkert er verdt en reise: Roma, Athen, Paris, Berlin ... åh, det er så mange steder jeg vil reise.

Gammel 28-04-13, 00:23   #25
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Det er i grunnen sant at man nesten kan reise hvor som helst.
Problemet er i grunnen bare å velge rett sted. Det er rimelig å anta at dette (dersom vi i det hele tatt får noen til å passe ungene) blir den eneste turen vår alene på ganske lang tid - det vil gå år til neste gang muligheten byr seg er jeg redd. Barnevakter vokser ikke på trær dessverre. Det følger derfor en del forventninger til hva denne eventuelle turen skal inneholde. Så langt tror jeg nesten Roma er det sikreste kortet, selv om England også låter veldig spennende. Så mange steder å reise, så lite tid ... Bill.mrk Valgets Kval.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-13, 01:19   #26
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Langhelg - reisemål for historieinterresserte - Anbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Carcassonne. Jeg har ikke vært der, da, bare fabulert om det. Carcasonne og Samarkand, men jeg tror Samarkand er i overkant av prosjekt for en langhelg. Sikkert dårlig shopping også.

Carcasonne er verdt et besøk, men shopping er ikke det store der

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-13, 01:23   #27
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg var tre uker i York da jeg gikk på grunnfag i engelsk for maaaaange år siden. Vi bodde på universitetet. Gikk mye rundt, det meste var jo organisert for oss rett og slett. Har tatt tog i England, jeg, helt OK, ikke vanskelig.

Jeg tror jeg slår et slag for Roma, jeg, selv om jeg aldri har vært der. Roma tenker jeg må være en romantisk by med masse flott historie, sikkert god mat og god vin. Det frister!

He, he, jeg var også i tre uker i York da jeg tok grunnfag i engelsk

Koselig by da, med masse historie og mulighet for shopping

Ellers enig, jeg ville nok også satset på Roma. Nydelig by, perfekt for en romantisk langhelg med innslag av historie, shopping og god mat

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-13, 01:26   #28
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg stemmer for Island!

Gammel 28-04-13, 01:37   #29
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan også anbefale York til alle historieinteresserte.

Gammel 28-04-13, 01:39   #30
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Langhelg - reisemål for historieinterresserte - Anbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Roma!

Tenkte jeg også på med engang.

Gammel 28-04-13, 01:54   #31
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Roma er perfekt! Byen bogner av historie og har god mat, vin, romantisk-spesielt gamledelen.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-13, 10:19   #32
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Av de som ikke allerede er nevnt, vil jeg foreslå Edinburgh.

Gammel 28-04-13, 10:21   #33
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Jeg kan støtte dette forslaget også.

Gammel 28-04-13, 10:39   #34
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Jeg støtter også Edinburgh. Og Dublin.

Gammel 28-04-13, 10:46   #35
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Jeg drar dit med en venninne om knappe tre uker, og gleder meg veldig til både shopping og borger.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-04-13, 10:52   #36
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg støtter forslaget om Roma, det er en flott by.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-13, 21:36   #37
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Berlin er jo også et bra valg. Proppfull av europeiskhistorie. Rimelig å fly til, rimelig å bo. Og har alt som en skikkelig storby skal ha.

Men jeg hadde nok valgt England. I den gata HV viser bilder fra.

Gammel 28-04-13, 21:47   #38
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Vi er i samme situasjon som deg HI, og hvis vi noen gang får tak i en helgebarnevakt så blir det Roma. Fordi jeg vil ha varme når jeg skal på kjærestetur samtidig som jeg vil ha historie, god mat, masse vin og en by det er hyggelig å rusle i.

Drømme, drømme...

Gammel 28-04-13, 21:50   #39
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror at jeg ville valgt Roma eller Barcelona dersom jeg hadde en sånn type once in a Lifetime sjanse (ikke for det, vi er ikke mye på tur selv og sist vi hadde mulighet dro vi til Son....).
Napoli virker risky. Dublin er kult nok, men ikke "nok" ville jeg tenkt. Jeg har også vært i Istanbul, og det er en kjempespennende by, men litt lite "kjærestekosaktig" for meg.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-13, 21:51   #40
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville også reist til Roma.

Hva mener du med eldre historier? Er det bygg eller steder som er viktig? I så fall er Roma helt i særklasse.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:58.