|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Epikur
|
Sv: Langhelg - reisemål for historieinteresserte - Anbefalinger?Jeg er veldig fornøyd med den koselige turen jeg hadde med en venninne i fjor høst. Vi reiste til Rye, en liten landsby ikke langt fra Hastings, og der vasser man i fine slott, små pittoreske landsbyer, fantastiske hager, gamle vertshus og puber.
|
|
|
#22 |
|
Bedreviter
|
Sv: Langhelg - reisemål for historieinteresserte - Anbefalinger?Det finnes knapt en europeisk storby som ikke er proppfull av historie, hvis man er over gjennomsnittlig interessert og bruker litt tid på å lese seg opp. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Epikur
|
Sv: Langhelg - reisemål for historieinteresserte - Anbefalinger?Istanbul er også en veldig fin by å reise til hvis man liker historie. Og Tallin. Og Praha.
|
|
|
#24 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Langhelg - reisemål for historieinteresserte - Anbefalinger?Jeg synes man kan dra nesten hvor som helst og oppleve historie.
|
|
|
|
#25 |
|
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Langhelg - reisemål for historieinteresserte - Anbefalinger?Det er i grunnen sant at man nesten kan reise hvor som helst.
|
|
|
|
#26 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Langhelg - reisemål for historieinterresserte - Anbefalinger?
Carcasonne er verdt et besøk, men shopping er ikke det store der |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Enda en som trener
Sv: Langhelg - reisemål for historieinteresserte - Anbefalinger?
He, he, jeg var også i tre uker i York da jeg tok grunnfag i engelsk |
|
|
|
|
|
#28 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Langhelg - reisemål for historieinteresserte - Anbefalinger?Jeg stemmer for Island!
|
|
|
#29 |
|
Bedreviter
|
Sv: Langhelg - reisemål for historieinteresserte - Anbefalinger?Jeg kan også anbefale York til alle historieinteresserte. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Langhelg - reisemål for historieinteresserte - Anbefalinger?Roma er perfekt! Byen bogner av historie og har god mat, vin, romantisk-spesielt gamledelen.
|
|
|
#32 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Sv: Langhelg - reisemål for historieinteresserte - Anbefalinger?Av de som ikke allerede er nevnt, vil jeg foreslå Edinburgh.
|
|
|
#34 |
|
Epikur
|
Sv: Langhelg - reisemål for historieinteresserte - Anbefalinger?Jeg støtter også Edinburgh. Og Dublin.
|
|
|
#35 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: Langhelg - reisemål for historieinteresserte - Anbefalinger?
Jeg drar dit med en venninne om knappe tre uker, og gleder meg veldig til både shopping og borger. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Off the map.
|
Sv: Langhelg - reisemål for historieinteresserte - Anbefalinger?Berlin er jo også et bra valg. Proppfull av europeiskhistorie. Rimelig å fly til, rimelig å bo. Og har alt som en skikkelig storby skal ha.
|
|
|
#38 |
|
Er frisk!
|
Sv: Langhelg - reisemål for historieinteresserte - Anbefalinger?Vi er i samme situasjon som deg HI, og hvis vi noen gang får tak i en helgebarnevakt så blir det Roma. Fordi jeg vil ha varme når jeg skal på kjærestetur samtidig som jeg vil ha historie, god mat, masse vin og en by det er hyggelig å rusle i.
|
|
|
|
#39 |
|
I mål
|
Sv: Langhelg - reisemål for historieinteresserte - Anbefalinger?Jeg tror at jeg ville valgt Roma eller Barcelona dersom jeg hadde en sånn type once in a Lifetime sjanse (ikke for det, vi er ikke mye på tur selv og sist vi hadde mulighet dro vi til Son....). |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Langhelg - reisemål for historieinteresserte - Anbefalinger?Jeg ville også reist til Roma.
|
![]() |
|
|