|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "MÅ-lese"- bøker til barnBukkene bruse har jeg selv til 4-åringen, men jeg har god erfaring med å bruke den i første klasse.
|
|
|
#22 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: "MÅ-lese"- bøker til barnJeg har nok barn som er forholdsvis barnslige i litteratursmaken, i hvert fall lillesøster. Hun hørte riktignok på Dr. Proktor da jeg leste for storesøster for mange år siden. Men hun synes den er kjempemorsom nå, når jeg leser den for henne. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Fola Blakken
|
Sv: "MÅ-lese"- bøker til barn
Ikke jeg heller. :leser Anne fra Bjørkely på nytt for tiden:
|
|
|
|
#24 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: "MÅ-lese"- bøker til barnMine syntes bøkene om Kaptein Supertruse var morsomme...
|
|
|
#25 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Re: "MÅ-lese"- bøker til barnVet ikke om jeg vil kalle det for "må-lese"-bøker, men Cornelia Funke falt veldig i smak hos 12-årigen. Hun har lest Blekkhjerte-trilogien og Reckless (likte ikke denne like godt som Blekkhjerte-trilogien). |
|
|
|
|
|
#26 |
|
flisespikker
|
Sv: Re: "MÅ-lese"- bøker til barn
Dustefjerten vet jeg mange synes er morsom; vi har ikke lest bøkene selv, men jeg vurderer å skaffe den for nettopp nynorsktrening.
|
|
|
#27 |
|
I mål
|
Sv: "MÅ-lese"- bøker til barnSelvsagt kan man holde på bøker lenge, og jeg er helt enig i at bøkene som er nevnt kan være aktuelle langt opp i alder, fra alle trinn, barna må selvsagt gjerne lese Gruffalo til de er 15, for min del. Men jeg forstod hovedinnlegger dithen at hun var ute etter bøker som fenget, og jeg synes virkelig det er synd hvis barna på småtrinnet ikke skal tilbys det hun skisserer som mellomtrinnsbøker, men nøye seg medf Gruffalo og Kardemommeby, ikke noe galt sagt om disse selvsagt. Jeg tror umulig min gutt kan være den eneste som liker Roald Dahl før han er 10 liksom. Han ville ikke likt noe som helst av småtrinn-lista, og det kan han umulig være alene om. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
stoffavhengig
Sv: "MÅ-lese"- bøker til barnJeg viste lista til rektor og hun ble kjempegira. Det vi tenker er at denne samlinga kan ligge som et forslag til lærere og så kan man samle undervisningsopplegg på nett.
|
|
|
#29 |
|
stoffavhengig
Jeg er ute etter forslag. Om vi har elever som har glede av å lese Harry Potter i andre klasse så skal de selvsagt få det. Dette skal være en bank av bøker/tekster som kan brukes, og som jeg vet andre liker.
|
|
|
#30 |
|
Borte
|
Sv: "MÅ-lese"- bøker til barnDette er en nydelig bok om sorg for barn, jeg tror den egentlig kan fange et stort aldersspenn så tør ikke si noe om det:
|
|
|
#31 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: "MÅ-lese"- bøker til barnFin tråd!
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
|
|
|
|
|
#32 |
|
stoffavhengig
Så rart må være med på lista, ja!
|
|
|
#33 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Re: "MÅ-lese"- bøker til barn
Dustefjerten har vi faktisk, men hverken LilleVenn eller jeg orket å lese den, da den var på nynorsk |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: "MÅ-lese"- bøker til barnTonje Glimmerdal er skrevet på et nydelig og lettlest nynorsk.
|
|
|
#35 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "MÅ-lese"- bøker til barnEi nydelig høytlesningsbok som passer til aldersgruppen 6-9 år er "Sølvrevene" av Julia Lossius Kahrs. Jeg har lest den flere ganger, den fenger og vekker mange tanker og følelser. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() |
Timmi 02 og 06 Sist redigert av Timmi : 25-04-13 kl 14:28. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: "MÅ-lese"- bøker til barnMå abbonere for tips.
|
|
|
|
#39 |
|
I mål
|
Dette signerer jeg, storebror har nettopp lest disse 8 selv. Det var venteliste på biblioteket, de er populære. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
stoffavhengig
Sv: "MÅ-lese"- bøker til barnTusen takk, for tips.
|
![]() |
|
|