Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Drikker du melk?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Drikker du melk?
Ja, drikker helmelk 4 3,23%
Ja, drikker lettmelk 29 23,39%
Ja, drikker ekstra lett melk 28 22,58%
Ja, drikker skummetmelk 34 27,42%
Ja, drikker laktoseredusert melk 0 0%
Ja, drikker soyamelk 0 0%
Ja, drikker rismelk 0 0%
Ja, men kun med sjokoladepulver/som kakao 8 6,45%
Nei, tåler ikke 12 9,68%
Nei, liker ikke 32 25,81%
Ja, drikker økologisk lettmelk 7 5,65%
Ja, drikker havremelk 0 0%
Ja, drikker Cultura 4 3,23%
Ja, drikker Biola 10 8,06%
Ja, drikker Kefir 2 1,61%
Ja, drikker drikkeyoghurt 5 4,03%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 124. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-04-07, 21:49   #21
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Drikker du melk?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg stemte at jeg drikker skummet melk, men sannheten er at jeg kanskje drikker melk et par ganger i uken. Det har aldri vært noen favorittdrikk, for å si det sånn. Og det MÅ være til mat, og den MÅ være helt fersk og helt kald. :sær:

samme her, bare jeg drikker lettmelk

Gammel 25-04-07, 21:50   #22
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Uten melk til brødmat blir jeg ikke mett, men drikker kun melk hjemme siden den er altfor varm andre steder. Har gått fra skummet til ekstra lett. Lettmelk er for tykk så den klarer jeg ikke.

Her i huset står det lettmelk, ekstra lettmelk og laktoseredusert melk i kjøleskapet stort sett hele tiden. Gå ganske mange liter i uka.

Gammel 25-04-07, 21:51   #23
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg drakk forresten endel melk da jeg var gravid, for å hjelpe mot halsbrannen... Men fytti rakker'n godt var det ikke.

Gammel 25-04-07, 21:54   #24
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

ble litt feil... på en måte
Nei, tåler ikke
Tåler laktosefri(svensk) melk, men liker ikke å drikke den...

Gammel 25-04-07, 21:56   #25
linka-mor
Aquarist

linka-mor sin avatar

linka-mor er populærlinka-mor er populærlinka-mor er populær
Standard

Til brødmat må man ha melk
Tipper jeg drikker 1 liter i uka. Mannen elsker melk og bare MÅ ha det. Ungene er litt sånn midt i mellom, spør ikke akkurat etter melk men drikker den når de blir bydt.

Her går det i lettmelk.

linka-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 21:58   #26
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har alltid drukket mye melk, men nå, de siste årene har jeg drukket mindre. Men plutselig, nå når jeg ble gravid, så må jeg bare ha det igjen. Et stort glass iskald skummamelk på styrten er utrolig deilig til brødmat eller til sjokoladekake. Men jeg greier aldri å drikke melk uten å spise noe.

Jeg synes forresten også at den melka på hotellfrokost, fra dispenser, er helt utrolig god. Iskald og frisk.

Nå som jeg er gravid kan jeg ikke drikke juice. Får bare halsbrann av det. Får halsbrann ellers også, hvis det er juice laget av konsentrat.

Gammel 25-04-07, 22:05   #27
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, jeg drikker ikke melk. Jeg har ikke drukket melk siden jeg var 12 år.
Har aldri sjekket ut, men har mistanke om at jeg aldri har tålt det særlig. Begynte å få matlyst når jeg sluttet med melk og har hatt problemer med hard mage/forstoppelse siden jeg var baby. Men jeg spiser melkeprodukter som ost, melk i sauser, youghurt etc.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 22:05   #28
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg drikker skummet melk og jeg drikker det hver dag.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 22:06   #29
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Fant ikke noe alternativ som passet for meg. Jeg liker melk (skumma melk i alle fall), men drikker ikke melk. Tar heller en yoghurt.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 22:07   #30
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg drikker skummet melk og jeg drikker det hver dag.

Jeg også.

Gammel 25-04-07, 22:07   #31
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Drikker ekstra lettmelk sånn ca engang hver 2-3 måned!

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 22:08   #32
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Jeg drikker veldig, veldig, veldig mye melk. Jeg elsker melk. Men den er nødt til å være iskald da.

Jeg er forøvrig den eneste her i huset som er glad i melk. Sønnen min drikker det ikke i det hele tatt, dattera mi drikker minimalt med melk, og mannen er heller ikke så begeistret for melk. Men jeg, jeg heller nedpå.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 22:09   #33
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Jeg drikker melk i perioder, da jeg tåler det dårlig. Vi drikker ekstra lettmelk og/eller økologisk lettmelk.

Gammel 25-04-07, 22:20   #34
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg må også ha melk til frokost - brød smaker ikke det samme uten. Vesla drikker mest lettmelk, så da blir det til at vi også drikker det. Kjøper økologisk fra Tine, men drikker også ekstra lettmelk og skummet melk innimellom.

Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 22:25   #35
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Drikker som regel appelsinjuice til frokost, og så tar jeg heller å kjøper melk til lunsj i kantina. Kan godt finne på å drikke et glass melk på ettermiddag/kveld også. Lindrer sure oppstøt og så smaker det jo godt.
Er jeg på hotell, så er det både appelsinjuice og melk i hvert sitt glass

Gammel 25-04-07, 22:31   #36
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Jeg drikker melk, men ikke mye, og ikke så ofte. Jeg ble på et vis avvent av denne vanen når jeg måtte holde melkeproteinfri diett pga lillegutts allergi. Da begynte jeg å drikke vann til maten, fordi jeg ikke ville utsette tennene mine for juice hver dag.

Tidligere måtte jeg ha melk til brødmat, men nå syns jeg vann er like godt.

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 22:32   #37
Piglet
Nybegynner

Piglet har et hav av muligheter foran seg
Standard

Nei, melk ække no særlig tess! Sikkert fordi bestemora mi "tvang" meg til å drikke pisslunka melk på hytta...og der er det ikke kjøleskap....helt grusomt...bare spør Nikki! Men liker ost, cafe mocca og slike ting...men melk...blæ!

Piglet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 22:32   #38
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja, jeg drikker lettmelk.
Synes det er kjempegodt, spesielt sammen med potetgull med ost og løk.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 22:34   #39
Piglet
Nybegynner

Piglet har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av vimjer, her.

Ja, jeg drikker lettmelk.
Synes det er kjempegodt, spesielt sammen med potetgull med ost og løk.

Hva? Det var jo også en kombinasjon..hehe! Morsomt! Jaja, bare du får i deg kalsium så!!

Piglet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 22:37   #40
Ginger2
Naiv og Super

Ginger2 sin avatar

Hvor: Oslo
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er glad i melk, men er av de som drikker mindre etter at jeg har fått barn, det smaker rett og slett ikke like godt lenger. Jeg har gått over fra skummet melk til ekstra lett melk pga D-vitaminet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:29.