Vask av fellesgang, hva er riktig?

Jeg storkoser meg fortsatt som styreleder. :iråni: Og har nå hengt opp en vaskeliste for denne boligen jeg bor i.
Sånn kort fortalt.
Det er en 4manns bolig, med felles ingang.
Altså en flate nede, trapp opp og liten flate her oppe.
Når jeg flytta inn for 1år siden, så har det vært liten orden i vaskingen. Jeg har vasket 3-4ganger tror jeg, men når det kun blir meg, så blir det litt sånn "GAD GIDD IKKJE".
Men hun gamlemor oppi andre etage her, føler det på nøyaktig samme måte. Og hun har egentlig klaga siden hun flytta inn på hvor jævlig det ser ut i felles gangen. Og himmel jeg er smertelig enig altså, men har ikke giddi å gjort noe med det rett og slett.
Men nå er jeg lei, så satt opp en vaskeliste.
Enkelt forklart med hver leilighet som vasker, altså det blir hver 4.uke vi må vaske. Ikke akkurat ofte liksom. Da blir det vaska her en gang i uken, men man trenger bare vaske selv hver 4.uke. God løsning tenker jeg.
Men så kommer problemstillingen, som jeg VET kommer til og bli ett H senere idag når noen kommer hjem fra jobb.
Hvem skal vaske hva?
Altså er det riktig av meg og forvente at de i 1.etage også vasker opp trappen og den lille flaten her oppe?
Eller "slipper de unna" med kun flaten nede mens vi her oppe må vaske alt?
Jeg vil ikke ta diskusjonen før jeg eventuelt får høre fra andre at jeg ikke er helt urimelig, siden jeg syns jo de kan ta alt, SÅ møkkete er ikke trappa og flaten oppe her i forhold til flaten nede for å si det sånn. 
Men er jeg urimelig hvis jeg forventer det?