Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

House of Cards

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-04-14, 13:54   #1
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: House of Cards

Jeg liker og, og glefset unna sesong to raskt. Den er ikke akkurat, eh, munter. Og ja, Claire er særdeles interessant. Jeg hadde ikke allverdens sympati for henne i sesong 1, men det har endret seg litt nå. Sympati for Frank er, vel, tja, så der.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-14, 14:19   #2
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Vi digget den begge to og sesong to gikk unna i en fei!

Gammel 24-04-14, 14:28   #3
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har bevisst ventet med å se den (fordi jeg antar jeg blir hekta) og har nå fått sett første episode. Jeg liker stemningen, karakterene og foreløpig handlingen.

Gammel 24-04-14, 14:31   #4
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Ah ja, me love! Jeg synes også utviklingen til Claire er fantastisk kompleks og spennende, og veksler mellom å hate isdronningen og beundre styrken med innslag av menneskelighet. Francis har jeg et mer jevnt følelsesmessig forhold til, men det er ganske ambivalent det også, kan du si.

Gammel 24-04-14, 14:33   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi virkelig digger denne. Utspekulert og underholdende.

Gammel 24-04-14, 14:45   #6
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi ser også den, og liker den godt, men den er absolutt ikke det beste vi har sett. Jeg føler sånn avsky mot Francis, forstår ikke at det går an å være så kynisk. Og Claire fikk jeg bedre inntrykk av etter hvert før det gikk ad undas igjen. De er jammen laget for hverandre, de to karakterene. Jeg forstår allikevel ikke hvordan folk kan la seg rundsnakke av Francis på den måten - de må jo se hvordan han er mot andre (all den tid det er mye av dette han bruker for å nå inn hos folk) og kunne tenke at han selvsagt vil gjøre det samme mot dem..? Utrolig irriterende manipulerende, den der

Vi har for øvrig så vidt startet på "Orange is the new black". Mener det var denne noen mente lignet litt på House of Cards, men er usikker. Har så langt bare fått sett 1 episode, i påsken. Noen som har sett denne og vet om det er den som er i noenlunde samme gata som HoC?

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-14, 14:51   #7
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Vi ser også den, og liker den godt, men den er absolutt ikke det beste vi har sett. Jeg føler sånn avsky mot Francis, forstår ikke at det går an å være så kynisk. Og Claire fikk jeg bedre inntrykk av etter hvert før det gikk ad undas igjen. De er jammen laget for hverandre, de to karakterene. Jeg forstår allikevel ikke hvordan folk kan la seg rundsnakke av Francis på den måten - de må jo se hvordan han er mot andre (all den tid det er mye av dette han bruker for å nå inn hos folk) og kunne tenke at han selvsagt vil gjøre det samme mot dem..? Utrolig irriterende manipulerende, den der

Vi har for øvrig så vidt startet på "Orange is the new black". Mener det var denne noen mente lignet litt på House of Cards, men er usikker. Har så langt bare fått sett 1 episode, i påsken. Noen som har sett denne og vet om det er den som er i noenlunde samme gata som HoC?

Jeg har sett halve sesong 1, og det er ikke mye som minner om House of Cards, etter min mening. Mer humor, mer forenkling/klisjé og ikke på langt nær like spennende.

Gammel 24-04-14, 19:33   #8
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vanskelig å ha sympati for Claire - det er to psykopater i aksjon, dette. Hun er ikke så mange hakk mer menneskelig enn Frank.

Gammel 24-04-14, 20:02   #9
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Jeg syns nesten Claire er verre, mer uforutsigbar.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-14, 21:51   #10
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Jeg syns nesten Claire er verre, mer uforutsigbar.

Ja, jeg er enig i det. Samtidig føles det som om Claire er mer sosialisert inn i rollen enn Frank. Claire kunne liksom vært et godt menneske under andre omstendigheter. Det kunne ikke Frank.

Gammel 24-04-14, 22:00   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke om jeg har mer sympati med Claire, men jeg syns hun er en interessant karakter. Frank er jo mye mer forutsigbar.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-14, 22:40   #12
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har stor sans for Claire. Altså, jeg synes jo hun er forferdelig, men som karakter er hun utrolig. Hvordan hun håndterte den situasjonen med bildet ...

Også er hun så flott! Det er så befriende at det ikke er et eneste bomb shell eller bimbo i hele serien. Ikke én supermodell gone politician, liksom?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-14, 23:32   #13
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt enig Candy, med alt!

Gammel 23-05-14, 22:23   #14
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når kommer neste sesong?!?

Gammel 23-05-14, 23:31   #15
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Februar 2015 mener jeg å ha sett. Alt for lenge til....

Gammel 23-05-14, 23:49   #16
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, herregud, jeg skulle ikke slukt alle på en gang!

Gammel 24-05-14, 11:28   #17
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har heldigvis bare akkurat begynt på sesong 1. Jeg var rasjonere episodene utover.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-15, 15:58   #18
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Nå er vi ferdige med siste sesong. Wow!

Gammel 11-03-15, 16:02   #19
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nå er vi ferdige med siste sesong. Wow!

Vi også. Tok oss nøyaktig en uke. Er litt pumpa nå.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-15, 16:00   #20
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi klarer foreløpig å porsjonere. Jeg er veldig spent på hva de klarer å komme opp med videre i sesongen.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:16.