|
|||||||
| Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Smugleser
|
Sv: House of CardsJeg liker og, og glefset unna sesong to raskt. Den er ikke akkurat, eh, munter. Og ja, Claire er særdeles interessant. Jeg hadde ikke allverdens sympati for henne i sesong 1, men det har endret seg litt nå. Sympati for Frank er, vel, tja, så der.
|
|
|
#3 |
|
ctrl+z
|
Sv: House of CardsJeg har bevisst ventet med å se den (fordi jeg antar jeg blir hekta) og har nå fått sett første episode. Jeg liker stemningen, karakterene og foreløpig handlingen.
|
|
|
#4 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: House of CardsAh ja, me love! Jeg synes også utviklingen til Claire er fantastisk kompleks og spennende, og veksler mellom å hate isdronningen og beundre styrken med innslag av menneskelighet. Francis har jeg et mer jevnt følelsesmessig forhold til, men det er ganske ambivalent det også, kan du si.
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Sv: House of CardsVi ser også den, og liker den godt, men den er absolutt ikke det beste vi har sett. Jeg føler sånn avsky mot Francis, forstår ikke at det går an å være så kynisk. Og Claire fikk jeg bedre inntrykk av etter hvert før det gikk ad undas igjen. De er jammen laget for hverandre, de to karakterene. Jeg forstår allikevel ikke hvordan folk kan la seg rundsnakke av Francis på den måten - de må jo se hvordan han er mot andre (all den tid det er mye av dette han bruker for å nå inn hos folk) og kunne tenke at han selvsagt vil gjøre det samme mot dem..? Utrolig irriterende manipulerende, den der |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Make it count!
Sv: House of Cards
Jeg har sett halve sesong 1, og det er ikke mye som minner om House of Cards, etter min mening. Mer humor, mer forenkling/klisjé og ikke på langt nær like spennende.
|
|
|
#8 |
|
By the Sea
|
Sv: House of CardsDet er vanskelig å ha sympati for Claire - det er to psykopater i aksjon, dette. Hun er ikke så mange hakk mer menneskelig enn Frank.
|
|
|
#9 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: House of CardsJeg syns nesten Claire er verre, mer uforutsigbar. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Make it count!
Sv: House of Cards
Ja, jeg er enig i det. Samtidig føles det som om Claire er mer sosialisert inn i rollen enn Frank. Claire kunne liksom vært et godt menneske under andre omstendigheter. Det kunne ikke Frank.
|
|
|
#12 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: House of CardsJeg har stor sans for Claire. Altså, jeg synes jo hun er forferdelig, men som karakter er hun utrolig. Hvordan hun håndterte den situasjonen med bildet ...
|
|
|
#15 |
|
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Sv: House of CardsFebruar 2015 mener jeg å ha sett. Alt for lenge til....
|
|
|
#17 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: House of CardsJeg har heldigvis bare akkurat begynt på sesong 1. Jeg var rasjonere episodene utover.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: House of CardsVi klarer foreløpig å porsjonere. Jeg er veldig spent på hva de klarer å komme opp med videre i sesongen.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
![]() |
|
|