|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Et tips og et hjertesukk om priser på charter
Mannen min driver med dette, men han må tydeligvis gjøre en elendig jobb, noe jeg rett som det er påpeker. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
kamerat
|
Er det bare inherent dyrt å fly fra der dere bor, tro?
|
|
|
#23 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Kjøper gjennomgående reise. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Fortynnet
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Kontrollfrik
Nei, eller jo, vi må jo plusse på t/r Gardermoen eller tilsvarende. Men vi finner altså bare ikke noen billige (og nesten heller ikke rimelige) billetter. De dom har syke flytider og mange mellomlandinger forsøker vi å unngå. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Kontrollfrik
Er veldig interessert i å vite hvor og når og hvor mange mellomlandinger og sånt. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Et tips og et hjertesukk om priser på charterVi order oss selv. Reiser fra Oslo området i juli. Har aldri betalt mer enn 24.000,- for to uker i syden. Har flere ganger booket samme hotel som Star Tour bruker. Årets 14 dager i Toscana kommer på 17.000,-. Da er det flybilletter via Berlin, ny leilighet med to soverom og leiebil.
|
|
|
|
#28 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Et tips og et hjertesukk om priser på charterFor oss som er 6 personer kostet charter en hel formue. Til sommeren skal vi til Thailand, og betaler 35 000 for 8 personer med fly til Thailand (6 voksne og 2 barn). Det er ganske rimelig syns jeg. Så da velger vi heller gjøre det sånn, leier stort hus (så ungdommen kan ha med to venner) og blir i 4 uker. Det blir knall, og når vi er så lenge blir det heller ikke noe stress. Vi har jo massevis med tid. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Epikur
|
Sv: Et tips og et hjertesukk om priser på charterVi pakker helst selv. For tre barn og to voksne slapp vi unna med godt under tjue tusen for fly og leilighet i to uker i Hellas på sommeren. Bestilte Norwegian-billetter tidlig til Rhodos og ordnet oss leilighet gjennom kjente.
|
|
|
#30 |
|
Epikur
|
Sv: Et tips og et hjertesukk om priser på charterVi bruker Momondo og Skyscanner om om hverandre.
|
|
|
#31 |
|
Kontrollfrik
Sv: Et tips og et hjertesukk om priser på charterHvor mange timer synes dere det er greit at en selvfikset rutefly-tur tar? Vi begrenset søket på Momondo til åtte timer og fikk da en total pris på 16000 kroner for oss. Legg til overnatting og båt, så blir det dyrt. Jeg bare fatter ikke hvordan dere får det til. Fatter ikke. Jeg må seriøst holde meg unna tråder som dette, jeg blir bare sur av det. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Kontrollfrik
Sv: Et tips og et hjertesukk om priser på charterVi må legge til 3-5000 for t/r Oslo. Nå fant vi t/r Oslo-Santorini for 18000. Mrn da går flyet 06.00 fra Oslo. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Et tips og et hjertesukk om priser på charterVi har også pakket sammen tur selv, har reist mye på denne måten til Spania tidligere, men i år valgte vi Hellas. Vi kom unna med 20 000,- for 16 dager fra skolen slutter i juni. Fikk tak i billige billetter med Norwegian direkte til Athen, og å bo i Hellas er latterlig billig i forhold til mange andre steder. Sesongen ser ikke ut til å begynne skikkelig der før i juli, så det hadde nok litt å si også. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Kontrollfrik
Sv: Et tips og et hjertesukk om priser på charterFikk lyst å si blæh, men nøyer meg med å si heldige dere. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Storbyen
![]() |
Sv: Et tips og et hjertesukk om priser på charterEhem...vi bestilte via SAS på mandag - utreise fra Gardermoen riktignok, men midt i beste ferietid i juli fikk vi for to voksne og to barn til Athen og hjemreise fra SANTORINI til under 14000 - hadde vi valgt retur fra Athen hadde det nok blitt et par tre lapper billigere, men vi har nå funnet rimelige og bra bosteder som totalt sett gir oss 2,5 uke for ca 10000 rimeligere tur enn 2 ukers charter... Og direktefly begge veier.... Aldri mer charter på oss! ;-)
|
|
|
|
#36 |
|
Står på egne ben
Sv: Et tips og et hjertesukk om priser på charterVi reiser ikke charter i skoleferien. Det er jo å ruinere seg i skoleferien når en har tre barn. Vi leier heller bil også når vi reiser hele gjengen. Vi har reist til fastlandet i Spania litt sør for Malaga de siste sommerene og har betalt ca. 7000,- t/r for flybilletter for fem stykker i skoleferien. Da har vi bestilt idet flybillettene blir lagt ut. Til sommeren skal vi to uker til Italia og reiser fra Gardermoen (men en liten mellomlanding i København etter at sas la om rutene etter at de holdt på å gå konk), men vi fikk heldigvis beholde billigbillettene våre som vi bestilte i fjor sommer når billetter ble lagt ut av sas da. Vi betaler totalt 14 500,- for 5 voksne og 4 barn for fly tur/retur Milano i skoleferien. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Kontrollfrik
Sv: Et tips og et hjertesukk om priser på charterJa, jeg skjønner ikke engang hvorfor jeg fortsatt abonnerer på denne tråden. Sist redigert av Hyacinth : 27-01-13 kl 00:17. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Er frisk!
|
Skulle ikke dere kjøre nedover i Europa i år da? Da kommer du ekstremt langt med 20000 altså.
|
|
|
|
#39 |
|
Kontrollfrik
Nei, vi skulle egentlig det, men vi har fått hund, og mannen vil ikke bruke så mye av den korte hundevakten vi har fått (såvidt) til transport. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Er frisk!
|
Aha. Det skjønner jeg.
|