|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Til England med mormorJeg tenker mer på det at man som foreldre skal måtte ha fullmakt med seg i tillegg til pass på grunn av forskjellig etternavn. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Til England med mormorDet er jo ikke vanlig å ha fødselsattest på barn som ikke er ens egne, og der står det jo hvem som er mor og far. Selv på innenlands flygninger skal man ha med godkjent leg. om man er voksen.
|
|
|
|
#23 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Til England med mormor
Det var Stansted jeg var på også. Kanskje de bare er ekstra skeptiske? |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Tittel og tittel....
|
Det er lenge siden jeg viste noen som helst legitimasjon når jeg har flydd innenfor Norge.
|
|
|
|
#25 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Hehe, i fjor kom jeg halsende inn på et Haugesundsfly etter at de egentlig hadde stengt gaten. En bakkeansatt spurte meg "Er du [fornavn]?" og så fulgte han meg bort til flytrappa. Ingen sjekket billetten, ingen sjekket leg, hverken i gaten eller ombord. Jeg må visst se svært så tillitsvekkende ut.
|
|
|
#26 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg viste frem da jeg flydde Gardermoen - Trondheim med Norwegian i fjor høst. På tilbaketuren også.
|
|
|
|
#27 |
|
Make it count!
Sv: Til England med mormorMen joda, legitimasjon skal medbringes på alle flyreiser, også for små barn. Men det skal ikke være nødvendig å medbringe fødselsattest i tillegg til pass, som folk forteller om tidligere i tråden.
|
|
|
#28 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Til England med mormorFødselsattest fordi nordmenn ikke har nasjonale id-kort. Dermed blir fødselsattesten eneste gangbare id for barn som ikke har pass.
|
|
|
|
#29 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Jeg har fått beskjed fra både norwegian og sas om at barn ikke trenger legitimasjon på innenlandsreiser. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Make it count!
Nei, jeg ser det står på Norwegian sine sider at barn i følge med voksne ikke trenger ID-papirer hvis de ikke har bagasje innsjekket i sitt navn. Det visste jeg ikke.
|
|
|
#31 |
|
Audacious
|
Sv: Til England med mormorSjekk om besteforeldrenes reiseforsikring gjelder barnebarn også (noen gjør det), hvis ikke, send med deres reiseforsikringsbevis. Siden det er EØS-området er det kjekt å sende med europeisk helsekort.
|
|
|
#32 |
|
Tittel og tittel....
|
Jeg reiste med Widerøe senest denne uka, og viste ingen legitimasjon, heller ikke da jeg reiste i desember. Jeg kan faktisk ikke huske sist jeg viste noen legitimasjon.
|
|
![]() |
|
|