|
|||||||
| Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: En tante (eller onkel) til besværSaken er vel at det ikke finnes et godt ord for barnehageansatte! |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En tante (eller onkel) til besværMine unger har brukt navnene på de voksne eller bare sagt de voksne når de har snakket om de ansatte i de respektive barnehagene. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: En tante (eller onkel) til besværJeg har blitt kalt for søster i min jobb og jeg liker det ikke. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: En tante (eller onkel) til besvær
Nå har jeg aldri opplevd det nedlatende ment da.. Hadde nok også korrigert dem hadde jeg opplevd det slik.
|
|
|
#7 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: En tante (eller onkel) til besværI storebror sin bhg har vi vært i så mange år at vi kjenner alle ved navn.
|
|
|
|
#8 |
|
Gal kattedame
|
Sv: En tante (eller onkel) til besværHer er de voksne i barnehagen "voksne" synes det er upersonlig og ikke særlig trivelig tittel så vi bruker bare fornavn. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: En tante (eller onkel) til besværJeg er tante til mine egne tantebarn. For barna i barnehagen er jeg enkelt og greit Inagh.
|
|
|
#10 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: En tante (eller onkel) til besværMå innrømme at jeg ikke har tenkt på dette som et problem. Det er trolig fordi jeg ikke kaller de ansatte i barnehagen til barna for "tante" eller "onkel". Men jeg er enig i at betegnelsen funker dårlig. Om den er så veldig nedsettende, vet jeg ikke, tror det henger veldig i fra "gamle dager". Det blir vel litt som å kalle en kvinnelig lærer for "frøken".
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02) Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre. Groucho Marx Sist redigert av tiddelibom : 21-04-07 kl 21:26. Årsak: la til litt etter å ha lest hele tråden. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: En tante (eller onkel) til besværJeg er førskolelærer selv og kan ikke si at jeg like så veldig godt å bli kalt for tante. Jeg er jo ikke tante for noen barn i barnehagen og da blir det helt feil å kalle meg for tante... |
|
|
|
|
|
#13 |
|
trøtt
|
Ja vel? Det er 1) færre menn enn kvinner i barnehagen og også færre som opplever å bli kalt "onkler" 2) de få mennene jeg kjenner som jobber i bhg opplever i mye mindre grad å bli kalt onkler enn kvinnene opplever å bli kalt tanter. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Ute på tur
|
Sv: En tante (eller onkel) til besværVi bruker enten fornavn på den enkelte ansatte eller fellesbetegnelsen "de voksne" når vi omtaler de ansatte i barnehagen til Junior.
|
|
|
#15 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: En tante (eller onkel) til besværVille aldri brukt "tante"-benevnelse. Det er det vel helst eldre folk som gjør. Samme med "søster". |
|
|
|
|
|
#17 |
|
"De"
|
Så derfor er det ok å putte de i en parantes? De er ansatte de også.
|
|
|
#18 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Det er vel ingen vits i å gjøre det så vanskelig, parantesen kom vel som en følge av at det finnes svært få onkler i forhold til tanter.
|
|
|
#19 |
|
trøtt
|
|
|
|
|