|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
kamerat
|
Sv: Hvilke grønnsaker har dere vanligvis til middagen?Våre favoritter er (smør)dampede grønnsaker (brokkoli, gulrot, grønne bønner, sukkererter, asparges), rotmos (potet, selleri, kålrabi, persillerot, søtpotet, jordskokk), grønne salatblandinger med olje/eddikdressing, stekte eller ovnsbakte grønnsaker (sopp, aubergine, potet, søtpotet, andre rotgrønnsaker) eller rå grønnsaker i biter (gulrot, agurk, paprika, tomat, dette er det som er lettest å få i ungene).
|
|
|
#22 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke grønnsaker har dere vanligvis til middagen?Vi har vel mest gultrot (raspet eller kokt) med blomkål og broccoli på tredje og andreplass. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
|
Sv: Hvilke grønnsaker har dere vanligvis til middagen?
Åja, vi spiser også masse poteter. Stappede, stekte, kokte. Jeg liker poteter. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke grønnsaker har dere vanligvis til middagen?En gjenganger er brokkoli, og jeg er så lei av det. Jeg har i tillegg en tendens til å overkoke den så den blir skikkelig kjip. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Glad i frukt
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke grønnsaker har dere vanligvis til middagen?Tomat- og mozarellasalat
|
|
|
#26 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke grønnsaker har dere vanligvis til middagen?
Åja, rosenkål er det lenge siden jeg har spist. Og jeg som er så glad i det! Takk for påminnelsen! |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hvilke grønnsaker har dere vanligvis til middagen?Jeg kjöper saa mye forskjellig som mulig og googler oppskrifter ut fra det jeg har. Pureer, gratinert i ovn, wok, raakost, salater etc. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Sv: Hvilke grønnsaker har dere vanligvis til middagen?Den appen jeg linka til har oppskrift på stekt blomkål. Det er veldig godt.
|
|
|
#29 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Hvilke grønnsaker har dere vanligvis til middagen?Vi spiser mye grønnsaksgryter og lager mye av grønnsaker (feks veggieburgere), er ikke så ofte vi har sånne vanlige potetmiddager. Men vi spiser lassevis av frukt og grønt til de fleste måltider. De grønnsakene vi bruker mest, er søtpotet, sopp, mais, potet, løk, hvitløk og purre, gulrøtter og paprika. I tillegg spiser vi store mengder belgfrukter.
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer. Sist redigert av Dixie Diner : 11-01-13 kl 15:38. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Hvilke grønnsaker har dere vanligvis til middagen?Vi brukar det meste, men er veldig glad i squash. Dvs oss vaksne. Eg steiker som regel grønsaker i steikovnen med olivenolje, salt og urter. Det vanlegaste er løk, squash, søtpotet, potet og paprika. Det er godt med kikerter oppi også, og enda betre om ein drysser i kummin.
|
|
|
#31 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Hvilke grønnsaker har dere vanligvis til middagen?Ungene her liker best gulrøtter når jeg skjærer de i litt grove staver, og koker de litt før jeg surrer de litt i smør.
|
|
|
#32 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Hvilke grønnsaker har dere vanligvis til middagen?Varme grønnsaker som tilbehør, ikke salat eller som ingredienser i varmretter altså?
|
|
|
|
#33 |
|
Er frisk!
|
Sv: Hvilke grønnsaker har dere vanligvis til middagen?Her går det i paprika, løk, rødløk, sukkererter, blomkål, brokkoli, gulrøtter, purre, vårløk, champignon, kålrot, sellerirot, pastinakk. Salat av ruccola, paprika, agurk og rødløk som regel.
Sist redigert av oslo78 : 12-01-13 kl 13:21. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Hvilke grønnsaker har dere vanligvis til middagen?Vi har som regel salat om jeg ikke kommer på hva som passer, eller hva annet jeg har lyst på. Isberg, agurk, vårløk eller purre, mais, perletomat, kuttet minigulrot, søt paprika, og pasta om det passer middagen.
|
|
|
|
#35 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hvilke grønnsaker har dere vanligvis til middagen?Rosenkål er nydelig når en steker dem i smør og har på litt honning, valnøtter og kayennepepper. Baconbiter går også an, men jeg syns nesten den er enda bedre uten. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Hvilke grønnsaker har dere vanligvis til middagen?Vi bruker mye salat året rundt. Mest det.
|
|
|
#37 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke grønnsaker har dere vanligvis til middagen?Vi har ofte bare kokte gulrøtter og brokkoli til, men bruker også mye rosenkål til kjøtt. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Rockesøster
|
Sv: Hvilke grønnsaker har dere vanligvis til middagen?Vi har veldig ofte ovnsstekte grønnsaker. det er kjapt, slipper å passes på sånn som når man steker eller woker og kan varieres i det uendelige. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvilke grønnsaker har dere vanligvis til middagen?Mine unger er ganske minimalistiske og liker ulike ting, så vi bruker ofte småskåler med en ting i hver: en skål med lettkokt brokkoli (der vi må passe på at de små får på fatet sitt før eldste sluker alt...), en med småtomater, osv. med agurk, rå gulrotstenger, mais, sukkererter, salat. Ikke alltid alt.
|
|
|
#40 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvilke grønnsaker har dere vanligvis til middagen?Ja, og rotmos bruker vi en del, i ymse varianter. Men jeg tenker liksom ikke på det som grønnsaker, men som måltidets karbohydrat-del.
|
![]() |
|
|