|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sydenferie alene med to små?Jeg hadde glatt tatt turen.
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sydenferie alene med to små?Nei, ikke med to på den alderen.
|
|
|
#3 |
|
Sv: Sydenferie alene med to små?Kan du sende yngste med pappaen og bare ta med tre-åringen? Da kunne jeg gjort det, tror jeg.
|
|
|
#4 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Sv: Sydenferie alene med to små?
Ja, med bare treåringen ville det vært en drøm. Jeg har ikke lyst å risikere ammingen med minste. Jeg er ikke særlig lettpumpet og vil gjerne dulle lengst mulig med tredje og siste baby.
|
|
|
#5 |
|
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Skjønner godt at du vil amme. Men jeg tenker som så at en på ni mnd vil jo uansett ikke bare livnære seg på melk, så hvis du er villig til å ofre ammingen er det jo bare å prøve igjen når du kommer tilbake. Det skal vel godt gjøres at melka blir bortevekk på ei uke? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Sv: Sydenferie alene med to små?Nå har jeg ikke vært i Syden med barna, men jeg er alene med to barn. I sommer var jeg i badeland med dem, nesten 4 år og 7.5. Ingen av dem kan svømme. Det gikk greit, vi var der en stund, men jeg måtte passet godt på. Eldste kunne stå i bassengene, yngste kunne ikke.
|
|
|
#7 |
|
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sydenferie alene med to små?Jeg ville reist. Du vet hva du går til
|
|
|
|
#8 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Sydenferie alene med to små?Jeg hadde reist, hadde det vært mine. De var veldig enkle på den alderen. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
maler
|
Sv: Sydenferie alene med to små?Jeg kunne ha gjort det, men det blir jo ikke ferie. Ikke på vilkår. Jeg fablet om noe tilsvarende her og fant ut at jeg rett og slett ikke orker, det må være ferie for meg også om jeg skal på tur. For min del hadde det blitt mye krangling med treåringen om ting han ville ha gjort som ikke lar seg gjøre pga baby på slep.
|
|
|
#10 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Sydenferie alene med to små?Jeg blir kvalm av tanken. Og hadde trengt å sove to døgn etterpå. For meg hadde det absolutt ikke vært verd pengene. Men har du barn som sover bra. Takler å reise uten å bli grinete, eller rett og slett sinna. Ja. Kjør på..
|
|
|
#11 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Sv: Sydenferie alene med to små?Hva med å la de to store jentene tjene litt feriepenger på å være til hjelp for deg på avtalte tidspunkt? Da føler de seg flinke, samtidig som du er trygg på at de ikke finner på noe helt annet når du behøver det. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Med nebb og klør
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Ødemarka
![]() ![]() |
Sv: Sydenferie alene med to små?Det meste går fint når det må, ikke sant? Er du vant til å være en del alene med de to minste i utgangspunktet? Søsteren min er vant til å være alene med tre under fem, og har kontroll/er avslappet med det, jeg er vant til at vi er to voksne stort sett hele tiden på to unger, så jeg får mye fortere puls av å være alene med mine (2,5 og 1) enn hun for eksempel gjør. Ut fra det du skriver tenker jeg at du bør neppe belage deg på å være avhengig av noen andre enn deg selv, men dersom du kjenner at dette får du til, og er noe du ønsker, så kommer det nok også helt sikkert til å gå fint. Planlegging og praktiske råd vil sikker komme godt med, så denne tråden virker jo smart i så måte.
|
|
|
#13 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Sydenferie alene med to små?Jeg hadde aldri gjort det!
|
|
|
#14 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Sydenferie alene med to små?Jeg ville nok også sett på muligheten for kun å ha med 3 åringen, eventuelt som andre har forelsått; allier deg med de to største jentene og se om det går an å få til en avtale om noe barnevakt. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
stressmonster
Vår frøken er rolig og ganske medgjørlig. Hun er ikke spesielt trygg i vann så det vil nok ta en stund før hun blir vill og gal i bassenget. Jeg ser for meg at hun kan leke lenge med bøtte og spade på stranda feks. Hun liker å se på film og pusle så det er ganske lett å aktivisere henne. Hun kommer også til å ha nevøen min å leke med.
|
|
|
#17 |
|
I mål
|
Ja, jeg tenker egentlig mest på logistikken rundt flyturen. Har nettopp vært på storbytur med våre to, og jeg synes en toåring på en flyplass og inn og ut av fly er ganske omfattende. Men nå er ikke min frøken så medgjørlig heller. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
stressmonster
Jeg tenker ikke så mye på logistikken egentlig. Det eneste må være å få all bagasjen med seg fra flyplassen på Bulgaria til hotellet og tilbake igjen. Jeg har jo den minste ungen i bæresele og har de ikke barnevogner man kan låne på Gardermoen? Jeg kommer til å ha god tid der til bagasjeuthenting (transit fra Alta) og innsjekking og sånn.
|
|
|
#19 |
|
Sangfugl
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sydenferie alene med to små?Jeg hadde ikke orket med to små. Med bare en av dem hadde derimot vært noe annet. Hadde heller aldri latt barn på 11-13 ha ansvaret for småbarn i slike omgivelser. Det skal så lite uoppmerksomhet til før man mister en liten av syne. Jeg har reist mye med mine alene, men ikke da de var så små. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
stressmonster
Sv: Sydenferie alene med to små?Hvor lang tid tar det forresten å fly dit?
|
![]() |
|
|