Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Sydenferie alene med to små?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-13, 20:05   #1
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sydenferie alene med to små?

Jeg hadde glatt tatt turen.

Gammel 10-01-13, 19:56   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, ikke med to på den alderen.

Gammel 10-01-13, 21:47   #3
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Kan du sende yngste med pappaen og bare ta med tre-åringen? Da kunne jeg gjort det, tror jeg.

Gammel 10-01-13, 21:57   #4
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Kan du sende yngste med pappaen og bare ta med tre-åringen? Da kunne jeg gjort det, tror jeg.

Ja, med bare treåringen ville det vært en drøm. Jeg har ikke lyst å risikere ammingen med minste. Jeg er ikke særlig lettpumpet og vil gjerne dulle lengst mulig med tredje og siste baby. Det gikk dessuten dårlig med mellomste da jeg reiste til London i fire dager, men da var hun godt over året og det var egentlig greit. Denne gangen vil frøkna være rundt ti månender.

Men det er jo en mulighet.

Gammel 10-01-13, 22:07   #5
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Ja, med bare treåringen ville det vært en drøm. Jeg har ikke lyst å risikere ammingen med minste. Jeg er ikke særlig lettpumpet og vil gjerne dulle lengst mulig med tredje og siste baby. Det gikk dessuten dårlig med mellomste da jeg reiste til London i fire dager, men da var hun godt over året og det var egentlig greit. Denne gangen vil frøkna være rundt ti månender.

Men det er jo en mulighet.

Skjønner godt at du vil amme. Men jeg tenker som så at en på ni mnd vil jo uansett ikke bare livnære seg på melk, så hvis du er villig til å ofre ammingen er det jo bare å prøve igjen når du kommer tilbake. Det skal vel godt gjøres at melka blir bortevekk på ei uke?
Hvis meningen er at du også skal få tid til å kose deg sammen med nevøen din er nok det beste alternativet å dra med kun treåringen .

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 22:00   #6
millact

Standard

Nå har jeg ikke vært i Syden med barna, men jeg er alene med to barn. I sommer var jeg i badeland med dem, nesten 4 år og 7.5. Ingen av dem kan svømme. Det gikk greit, vi var der en stund, men jeg måtte passet godt på. Eldste kunne stå i bassengene, yngste kunne ikke.

Kan du få noe hjelp tror du? Kan du høre litt med reisefølget?

Gammel 10-01-13, 22:09   #7
goldnugget
fornøyd

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ville reist. Du vet hva du går til Det blir en aktiv ferie for deg.
Vi har vært i Albena og bodde på Flamingo. Det var uoversiktelig ved bassengene, men vi hadde det flott på stranda.
Det er veldig barnevennlig der.

Gammel 10-01-13, 22:08   #8
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Jeg hadde reist, hadde det vært mine. De var veldig enkle på den alderen.
Jeg reiste alene en uke til Kypros da gutta var 8 og 7 år, det var ikke noe problem.
Har også tatt Kielferga alene med dem da de var året yngre, i badeland og shopping, uproblematisk!
Det er selvfølgelig annerledes når barna er så små som dine, men for en uke så hadde jeg gjort det.
Planlegge nøye og gjøre det enklest mulig.
F.eks. pakke i stor ryggsekk, bæresele til minste, ha med lett og enkel reisetrille eventuelt ståbrett til treåringen.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 22:08   #9
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kunne ha gjort det, men det blir jo ikke ferie. Ikke på vilkår. Jeg fablet om noe tilsvarende her og fant ut at jeg rett og slett ikke orker, det må være ferie for meg også om jeg skal på tur. For min del hadde det blitt mye krangling med treåringen om ting han ville ha gjort som ikke lar seg gjøre pga baby på slep.

Gammel 10-01-13, 22:21   #10
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg blir kvalm av tanken. Og hadde trengt å sove to døgn etterpå. For meg hadde det absolutt ikke vært verd pengene. Men har du barn som sover bra. Takler å reise uten å bli grinete, eller rett og slett sinna. Ja. Kjør på..

Gammel 10-01-13, 22:25   #11
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Hva med å la de to store jentene tjene litt feriepenger på å være til hjelp for deg på avtalte tidspunkt? Da føler de seg flinke, samtidig som du er trygg på at de ikke finner på noe helt annet når du behøver det.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 22:42   #12
Alias
Med nebb og klør

Alias sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Ødemarka
Alias er litt kulAlias er litt kul
Standard

Det meste går fint når det må, ikke sant? Er du vant til å være en del alene med de to minste i utgangspunktet? Søsteren min er vant til å være alene med tre under fem, og har kontroll/er avslappet med det, jeg er vant til at vi er to voksne stort sett hele tiden på to unger, så jeg får mye fortere puls av å være alene med mine (2,5 og 1) enn hun for eksempel gjør. Ut fra det du skriver tenker jeg at du bør neppe belage deg på å være avhengig av noen andre enn deg selv, men dersom du kjenner at dette får du til, og er noe du ønsker, så kommer det nok også helt sikkert til å gå fint. Planlegging og praktiske råd vil sikker komme godt med, så denne tråden virker jo smart i så måte.

Gammel 10-01-13, 23:09   #13
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde aldri gjort det!

Vi orket ikke dra på den type ferie med våre før minstemann var fire og vi var to voksne på tre barn. Å reise med en baby som krabber en vei og en smårolling som løper den andre høres ut som reine, skjære torturen og likner ikke det minste på ferie.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 23:21   #14
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville nok også sett på muligheten for kun å ha med 3 åringen, eventuelt som andre har forelsått; allier deg med de to største jentene og se om det går an å få til en avtale om noe barnevakt.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 23:39   #15
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ugh, jeg har jo selv en 2010-jente og hadde aldri tatt med henne og en baby på en slik tur alene.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 23:54   #16
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Ugh, jeg har jo selv en 2010-jente og hadde aldri tatt med henne og en baby på en slik tur alene.

Vår frøken er rolig og ganske medgjørlig. Hun er ikke spesielt trygg i vann så det vil nok ta en stund før hun blir vill og gal i bassenget. Jeg ser for meg at hun kan leke lenge med bøtte og spade på stranda feks. Hun liker å se på film og pusle så det er ganske lett å aktivisere henne. Hun kommer også til å ha nevøen min å leke med.

Jeg kommer selvfølgelig til å ha med vogn til minstemor og hun sover nok enda en del da. Det har i hvert fall de andre gjort. Begge er vant med bæretøy og liker det veldig godt.

Gammel 11-01-13, 00:00   #17
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Vår frøken er rolig og ganske medgjørlig. Hun er ikke spesielt trygg i vann så det vil nok ta en stund før hun blir vill og gal i bassenget. Jeg ser for meg at hun kan leke lenge med bøtte og spade på stranda feks. Hun liker å se på film og pusle så det er ganske lett å aktivisere henne. Hun kommer også til å ha nevøen min å leke med.

Ja, jeg tenker egentlig mest på logistikken rundt flyturen. Har nettopp vært på storbytur med våre to, og jeg synes en toåring på en flyplass og inn og ut av fly er ganske omfattende. Men nå er ikke min frøken så medgjørlig heller.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-13, 00:12   #18
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Ja, jeg tenker egentlig mest på logistikken rundt flyturen. Har nettopp vært på storbytur med våre to, og jeg synes en toåring på en flyplass og inn og ut av fly er ganske omfattende. Men nå er ikke min frøken så medgjørlig heller.

Jeg tenker ikke så mye på logistikken egentlig. Det eneste må være å få all bagasjen med seg fra flyplassen på Bulgaria til hotellet og tilbake igjen. Jeg har jo den minste ungen i bæresele og har de ikke barnevogner man kan låne på Gardermoen? Jeg kommer til å ha god tid der til bagasjeuthenting (transit fra Alta) og innsjekking og sånn.

Jeg har en titanium breeze som i teorien skal få plass i hattehylla på flyet, men ser for meg at det blir mye styr?

Gammel 11-01-13, 00:01   #19
pippo
Sangfugl

pippo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde ikke orket med to små. Med bare en av dem hadde derimot vært noe annet. Hadde heller aldri latt barn på 11-13 ha ansvaret for småbarn i slike omgivelser. Det skal så lite uoppmerksomhet til før man mister en liten av syne. Jeg har reist mye med mine alene, men ikke da de var så små.

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 23:49   #20
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Standard

Hvor lang tid tar det forresten å fly dit?

Det er kanskje bedre på stranda enn ved bassengene. Jeg er godt vant med å være alene med alle tre ettersom mannen jobber mye. Begge ungene sover godt. Det er jo litt fint at alt er så nært. Vi kan i utgangspunktet ta alt i vårt eget tempo med pause på rommet midt på dagen og være litt på lekeplassen innimellom.

Rommet kommer med frokost og det er mulig å bestille halvpensjon slik at man får middag også og det er kanskje ikke så dumt. Da er maten lett tilgjengelig. Vi kan allikevel spise ute noen dager om det passer sånn.

Det kan gå, men noe avslapning blir det neppe.

Teller fortsatt på knappene og det er fint å lese hva dere tenker.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:50.