Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Jeg klarer ikke å bestemme meg! Om valg av bilstol til baby

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Se resultatene: Hva skal jeg velge?
Maxi Cosi 21 50,00%
Britax 11 26,19%
Det er sikkert hipp som happ 6 14,29%
Vet ikke 4 9,52%
Deltakere: 42. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-04-07, 10:24   #21
Helle
Har glorien til vask.
 
Helle sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.696
Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg klarer ikke å bestemme meg! Om valg av bilstol til baby

Maxi Cosi

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-07, 14:50   #22
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg klarer ikke å bestemme meg! Om valg av bilstol til baby

For å være dønn ærlig; hadde aldri kjøpt en tre punkts sele i dag.
Så jeg hadde gått for Britax bare av den grunn. Ellers vet jeg fint lite om sete til Maxi cosi, det kan godt hende at det ikke har noe å si...
Og hva skal du med alt tilbehøret? (bare lurer altså, skjønner ikke helt hvorfor man trenger det...)

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-07, 17:09   #23
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.896
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg klarer ikke å bestemme meg! Om valg av bilstol til baby

Jeg ville valgt Britax. Mye av grunnen gis ovenfor her.

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-07, 20:18   #24
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.043
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg klarer ikke å bestemme meg! Om valg av bilstol til baby

Venninna mi har Britax setet, men jeg må si at barnet sitter utrolig bratt i det setet i bilen hun har. Har du prøvd begge setene i bilen?

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-07, 20:20   #25
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.043
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg klarer ikke å bestemme meg! Om valg av bilstol til baby

Men sånn bortsett fra det, for jeg tror ikke det er like bratt i alle biler, så hadde jeg valgt Britax.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-07, 20:43   #26
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg klarer ikke å bestemme meg! Om valg av bilstol til baby

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

For å være dønn ærlig; hadde aldri kjøpt en tre punkts sele i dag.
Så jeg hadde gått for Britax bare av den grunn. Ellers vet jeg fint lite om sete til Maxi cosi, det kan godt hende at det ikke har noe å si...
Og hva skal du med alt tilbehøret? (bare lurer altså, skjønner ikke helt hvorfor man trenger det...)

Hvorfor hadde du ikke kjøpt med 3pktsele? Finnes det noe som sier at 5pkt er bedre enn 3pkt? Har ikke funnet noe om dette. Slik jeg ser det er 5pkt kun et salgsargument. MC kom jo best ut i forrige test, med isofixbasen.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-07, 21:47   #27
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.764
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg klarer ikke å bestemme meg! Om valg av bilstol til baby

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Hvorfor hadde du ikke kjøpt med 3pktsele? Finnes det noe som sier at 5pkt er bedre enn 3pkt? Har ikke funnet noe om dette. Slik jeg ser det er 5pkt kun et salgsargument. MC kom jo best ut i forrige test, med isofixbasen.

Som jeg viser til er ett enslig poeng som skiller de to setene.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-07, 15:04   #28
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg klarer ikke å bestemme meg! Om valg av bilstol til baby

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Som jeg viser til er ett enslig poeng som skiller de to setene.

Jeg tenkte på at sikkerhetsmessig er det ingen forskjell på 3pkt og 5pkt bakovervendt. Så at Britax har et pluss med selene synes jeg ikke. Slike tester tas uansett med en klype salt fra min side. Ser kun på sikkerhetsscoren og der kommer MC best ut. Men begge deler er jo bra seter så det blir egentlig hipp som happ. Særlig hvis du ikke vil ha base.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-07, 15:27   #29
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.402
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg klarer ikke å bestemme meg! Om valg av bilstol til baby

3-punkts er mindre fiklete. På MC er det dessuten svært enkel å løsne og stramme på selene, slik at ungen sitter stramt uansett klesdrakt.

MC+Base+Zapp er en god kombinasjon

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-07, 23:04   #30
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.883
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg klarer ikke å bestemme meg! Om valg av bilstol til baby

Vi har kun brukt MAxi Cosi uten base og har ingen erfaring fra noen annen. Var iallfall kjempefornøyd.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-07, 23:25   #31
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Jeg klarer ikke å bestemme meg! Om valg av bilstol til baby

Vi har Maxi Cosi til snuppa og er kjempefornøyd. Vi har ikke base, men det er enkelt og greit å feste i bilen.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 15:39   #32
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg klarer ikke å bestemme meg! Om valg av bilstol til baby

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Hvorfor hadde du ikke kjøpt med 3pktsele? Finnes det noe som sier at 5pkt er bedre enn 3pkt? Har ikke funnet noe om dette. Slik jeg ser det er 5pkt kun et salgsargument. MC kom jo best ut i forrige test, med isofixbasen.

Med fem punkt sitter "rumpa" på plass, med tre punkt kan jo ungen skli ut, satt veldig på spissen.
Og at MC kom best ut i test med isofix har jo bare betydning dersom man har det i bilen og skal bruke det, etter som jeg har skjønt (mulig jeg har missforstått altså), så skal ikke ~TM~ bruke det, da har jo de poengene ingen betydning, og Britaxen kommer bedre ut i testen uten denne.

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

3-punkts er mindre fiklete. På MC er det dessuten svært enkel å løsne og stramme på selene, slik at ungen sitter stramt uansett klesdrakt.

MC+Base+Zapp er en god kombinasjon

Enig i det siste, men det er da enkelt å stramme og ordne selen på britaxen også. vertfall som jeg husker. Det eneste negative jeg synst var at det var litt vanskelig å feste den, men det var bare fordi vi har litt korte seler i bilen, i andre biler jeg har provd den med var det ikke noe problem. I tillegg syns jeg den satt mye bedre fast i bilen. Vi lånte en vennines en gang tror det var MC, er ikke 100% sikker på det, men jeg var ikke imponert.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 17:27   #33
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.090
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg klarer ikke å bestemme meg! Om valg av bilstol til baby

Vi har brukt Maxi Cosi til barna og har vært veldig fornøyd

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 17:34   #34
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.323
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg klarer ikke å bestemme meg! Om valg av bilstol til baby

Vi er veldig fornøyde med vårt Maxi Cosi sete!

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 19:17   #35
Tøtto
Superduperaktiv
 
Tøtto sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 664
Tøtto er litt kulTøtto er litt kulTøtto er litt kul
Standard

Sv: Jeg klarer ikke å bestemme meg! Om valg av bilstol til baby

Vi hadde britax til snuppa da hun ble født og var veldig fornøyd med det.
Jeg har likevel solgt det nå, fordi jeg heller vil ha et sete med base. At maxi cosi har både isofix og kan festes på zapp er ett stort pluss i mine øyne.

Men jeg ante ikke at MC bare hadde trepunkts sele. Har det virkelig ikke noe betydning for sikkerheten?

__________________
..
Tøtto er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 19:27   #36
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.704
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg klarer ikke å bestemme meg! Om valg av bilstol til baby

Vi er kjempefornøyde med Britaxen vår, er veldig glad for at vi kjøpte denne. Han var bitteliten da han ble født, og med denne stolen kunne vi få ham ut av boxetten tidligere. Han lå godt og stødig, den andre jeg hadde først satt han ikke godt i. Han hang liksom fremover, og hodet ble ikke støttet.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 19:50   #37
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg klarer ikke å bestemme meg! Om valg av bilstol til baby

Får vi en liten lillebrøster, så skal jeg definitivt ha et Maxi Cosi-sete. Nettopp pga. at den kan brukes på Zapp'en - genialt .

Ellers så jo setene rimelig like ut i testresultatene.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 21:19   #38
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg klarer ikke å bestemme meg! Om valg av bilstol til baby

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Med fem punkt sitter "rumpa" på plass, med tre punkt kan jo ungen skli ut, satt veldig på spissen.
Og at MC kom best ut i test med isofix har jo bare betydning dersom man har det i bilen og skal bruke det, etter som jeg har skjønt (mulig jeg har missforstått altså), så skal ikke ~TM~ bruke det, da har jo de poengene ingen betydning, og Britaxen kommer bedre ut i testen uten denne.

Begge disse stolene er jo testet med isofixbase i denne testen ser det ut som. Skal man ikke ha base så får Britax'en trekk for vanskelig montering.

At babyen kan skli ut med 3pkt sele er vel bare i teorien. Finnes ikke noe som sier at det er mindre sikkert.

Sitat:


Är det någon skillnad på 3-, 4- eller 5-punktsbälte i bilbarnstolen?
När det gäller barn finns det ingen studie som påvisat någon säkerhetsmässig skillnad mellan de olika typerna vid en kollision.

Hentet fra Folksam

Er nok hipp som happ for bilbruk hvilket sete man velger. Ønsker man ekstrafunksjoner som bruk på vogn så begrenser det seg jo selv.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-07, 20:38   #39
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg klarer ikke å bestemme meg! Om valg av bilstol til baby

Jeg synes at et sete med base er genialt.
Da slipper man å bekymre seg for å feilmontere. Kan skje den beste.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no