|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: [spinoff av spinoff] Hvilke klassikere likte du i ungdommen?Hvis vi er mer generøs med klassikerbegrepet, så elsket jeg Et forargelsens hus. Og Om mus og menn.
|
|
|
#22 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [spinoff av spinoff] Hvilke klassikere likte du i ungdommen?Åh, Rebecca, ja - den var en favoritt.
|
|
|
#23 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: [spinoff av spinoff] Hvilke klassikere likte du i ungdommen?Hah, Tangina! Dagdrivergjengen, ja. Det var vel første gang jeg innså at en bok kunne være morsom og god på samme tid!
|
|
|
#24 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: [spinoff av spinoff] Hvilke klassikere likte du i ungdommen?
Ja!
|
|
|
#25 |
|
kamerat
|
Pffft. Jeg likte å hulke dramatisk over bøkene mine. Det gjør jeg i grunnen fortsatt. Jeg griner på kino også.
|
|
|
#27 |
|
|
Sv: [spinoff av spinoff] Hvilke klassikere likte du i ungdommen?Den svarte hingsten, da. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: [spinoff av spinoff] Hvilke klassikere likte du i ungdommen?Jeg leste en del Ibsen, og så likte jeg godt Ungen av Oskar Braathen husker jeg.
|
|
|
#29 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [spinoff av spinoff] Hvilke klassikere likte du i ungdommen?Jeg leste Fuglane og Isslottet, men de var jeg ikke spesielt begeistret for. Jenny synes jeg å huske var en treg, tragisk og depressiv historie. Jeg mener jeg slet meg gjennom side opp og side ned om en togtur. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Tror jeg leste den på engelsk, The black stallion.
|
|
|
#31 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: [spinoff av spinoff] Hvilke klassikere likte du i ungdommen?Også hadde jeg en barnebibel jeg leste fra perm til perm utallige ganger, den var jeg utrolig glad i. Begynte på NT når jeg gikk på ungdomsskolen og kom meg gjennom de tre første evangeliene. Så ble det bråstopp.
|
|
|
#32 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: [spinoff av spinoff] Hvilke klassikere likte du i ungdommen?Britta og Silver er jo en absolutt klassiker. Jeg tror egentlig at jeg har lest alt av hestebøker som kom ut før 1985. (og ingen kommentarer fra Mave eller andre om gamle damer nå. :streng |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Protonterapeut
|
Sv: [spinoff av spinoff] Hvilke klassikere likte du i ungdommen?I fjortisårene, altså på u.skole, leste jeg Sagaen om Isfolket.
|
|
|
#36 |
|
kamerat
|
Sv: [spinoff av spinoff] Hvilke klassikere likte du i ungdommen?Jeg elsket Silkesvarten.
|
|
|
#37 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: [spinoff av spinoff] Hvilke klassikere likte du i ungdommen?Black Beauty ja, ofcourse. Det var liksom noe feil der. Men lurer på om jeg har lest noe som het Black Stallion også.
|
|
|
#38 |
|
Introvert optimist
|
Sv: [spinoff av spinoff] Hvilke klassikere likte du i ungdommen?Trygve Gulbranssens trilogi: Og bakom synger skogene, Det blåser fra Dauingfjeld og Ingen vei går utenom.
|
|
|
#39 |
|
|
Jupp, det er en som heter det også, det er det den serien som gikk i sin tid (etter Zorro, før Dallas og Love Boat) på TV2 var basert på. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: [spinoff av spinoff] Hvilke klassikere likte du i ungdommen?Jeg har vel knapt lest en eneste klassiker bortsett fra det man måtte lese på videregående, for krimbøker er vel ikke akkurat der. Men jeg husker jeg var veldig fasinert av Ulvehiet og Oscar Braathen. (Bråthen?) |
|
|
|
![]() |
|
|