Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvordan feirer du nyttår?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Hvordan feirer du nyttår?
Med venner, som regel samme gjeng hvert år 47 24,74%
Med venner, varierer hvilke 29 15,26%
Med besteforeldre til barna 18 9,47%
Med annen slekt (og ev besteforeldre) 18 9,47%
Bare kjernefamilien 50 26,32%
Naboer 4 2,11%
Vi bryr oss ikke om nyttårsafyten og går og legger oss 6 3,16%
Annet 18 9,47%
Deltakere: 190. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-12-12, 14:21   #21
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan feirer du nyttår?

Vi er hjemme med bare kjernefamilien. 2 av 3 barn kommer nok til å legge seg til normal tid og i år er første år som 5-åringen kommer til å holde seg våken til 12. Jeg tipper han vil klare det helt greit i år, men i fjor hadde han ikke sjans, så da gadd vi ikke å styre noe med det. Mannen og mellomste er ute og kjøper raketter (om det er å få enda) nå.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 14:25   #22
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Det varierer. Både alene, men forskjellige venner og familie (søsken).
Nyttårsaften er oppskrytt og er bare en "vanlig" dag, men vi gjør mer ut av det altså. Vi pynter oss, lager god mat og feirer. Men aller helst skulle jeg gjerne sitti i godbuksa og sett en god film (spesielt i dag som jeg er syk).

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 14:28   #23
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg svarte "Annet", for ingen av alternativene passet helt. Siden jeg ble sammen med mannen i 2009, har vi feiret rolig hjemme aleine, først jeg og han de to første årene og så med vesla i fjor (men hun sov jo, da). Vi har hatt kalkun og full pakke, så vi har absolutt markert dagen og kost oss. Det har vært en befrielse å ikke skulle stresse til en eller annen fest og være ute i kulden og komme seg hjem på natten! I år har vi utvidet til to av mannens søsken med kjærester og barn, så da blir vi seks voksne og fire barn i alderen to uker til fem år. Dermed blir det relativt rolig slik vi er vant til, og vesla får lagt seg til noenlunde vanlig tid, det trenger hun som ikke er helt i form.

Gammel 31-12-12, 14:29   #24
Christa

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Pleier være hjemme. I år var planen å dra til ett vennepar med barn sammen med min bror og familie. Men så fikk vi telefon fra venneparet, gutten deres har kastet opp. Så nå skal vi være hjemme hos oss med brodern og familie og spise middag. Spiller sikkert litt spill med barna. Blir en tidlig kveld da ingen av oss har barn som holder ut til midnatt.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 14:30   #25
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har variert. De siste to årene har vi feiret med to venner med barn, og det skal vi i år også.

Gammel 31-12-12, 14:35   #26
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi er hjemme. Spiser pinnekjøtt. Noen av barna går nyttårsbukk. De siste årene har foreldre på ene eller andre siden vært her.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 14:39   #27
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Hos de av besteforeldrene vi er på juleferie hos, i år svigermor. Da også med min manns to søstre i begynnelsen av tyveårene og kjæresten til den eldste (som vi får møte for første gang i dag) rolig hjemmefeiring.

Fra neste år drar vi ikke på juleferie, og er invitert til å feire med min bror med familie og kusine med familie, og muligens er min fetter (altså min kusines bror) med samboer der, men i motsetning til de andre har ikke de barn, så de velger muligens en annen feiring. Vi andre har nemlig to unger hver hvor min fireåring er den eldste...

Gammel 31-12-12, 14:44   #28
Serena
Superduperaktiv

Medlem siden: Sep 2008
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Det varierer, enten med min familie eller bare oss - i år blir det bare oss her hjemme ettersom resten av familien har reist bort. Gleder meg til å lage god mat og ha en rolig kveld!

Serena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 14:44   #29
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Varierer: Det vi har gjort mest av er vel å feire sammen med et av besteforeldreparene, oftest hos oss, noen ganger med dem. I fjor feiret vi med venner, men vi har ingen faste vennefamilier som vi "alltid" feirer med, og i år blir det bare kjernefamilien.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 14:50   #30
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Meg, mannen og barna på hytta. Nå er mannen syk, og ligger enda. Så jeg tror det blir en veldig rolig, og kanskje litt stusselig dag.
Jeg skulle i grunn ønske jeg noen ganger hadde en mann som var glad i litt og feiring. Men samtidig er det deilig å ta det med ro også.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 14:55   #31
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har i alle år feieret sammen med samme vennegjeng (4 par, etterhvert med barn), noen år har vi vært mange, andre bare vi 8 med barn. Det har alltid vært utrolig hyggelig og barna er oppvokst med dette. I år har et av parene akkurat separert og det blir litt annerledes feiring, men noen av oss er fortsatt sammen. Det er litt leit når så gode tradisjoner brytes.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 14:56   #32
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg stemte med venner, samme gjeng hvert år, men det stemmer ikke for i år siden vennene våre har flyttet utenlands og vi ikke har klart (orket) å finne på noe annet, så i år blir det bare oss.

Gammel 31-12-12, 15:01   #33
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Det varierer veldig. I år er det venner + min søster med familie. I fjor kun venner, tidligere har vi feiret med svigerforeldre og mannens bestemor, vi har feiret hos mannens bror osv.

Jeg for min del kunne gjerne jobbet, men det tar seg visst ikke ut å ta ekstravakt en sånn kveld når man har familie.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 15:02   #34
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I år blir fjerde året på rad vi feirer sammen med de samme menneskene, så da kan man vel si at det er en tradisjon?

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 15:11   #35
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

I år feirer vi med svoger og svigerinne og deres barn, samt enda en svigerinne. Og en chihuahua! De siste årene har vi enten feiret med Dixie-familien, ett år med Krystallklartfamilien også, eller med mine foreldre og så hjem til oss selv i åttetiden. I år har vi invitert til oss, så jeg ser for meg at det blir full rulle frem til midnatt og vel så det.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 15:14   #36
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det serveres 3-retters middag, og vi inviterer venner. Det varierer hvem. I år er det en medforumist med familie, men i fjor var det naboen.

Gammel 31-12-12, 15:15   #37
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Vi er hos en venninne og hennes barn. Som regel kommer det noen flere venner innom i løpet av kvelden, men i år vet jeg ikke, siden mine barn er syke og venninna mi småsyk, mulig det blir bare oss der.(Ja, vi skal dit selv med syke barn)

Hadde det vært opp til meg hadde jeg vært hjemme, sett på tv og lagt meg når jeg følte for det.

Gammel 31-12-12, 15:39   #38
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Varierer litt etter hvilke vennepar som er tilgjengelige. I år blir det bare oss tre hjemme med god middag og godteri. Skal ha en felles samling med naboene så ungene får med seg litt raketter i sekstiden.

Gammel 31-12-12, 15:40   #39
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg er vant til alkoholfri og familieorientert nyttårsaften - vi pleide å feire to barnefamilier og en barnløs familie sammen, og det gikk på omgang. Foreldrene mine feirer fortsatt med noenlunde de samme folka, sett bort fra at vi voksne barna ikke er med lenger, og at et av parene er skilt, så det er bare en av dem og dennes nye partner som deltar. Det var alltid gløgg, god mat, godteri, spill og lek for voksne og barn sammen, og jeg skulle ønske vi hadde noen å starte tilsvarende tradisjon med.

Etter at jeg traff mannen, har vi feiret med hans venner noen år, men nå de siste åra har vi vært hjemme og tatt det rolig. To år har vi laget kalkun og feira her med svigerinna mi og hennes familie, men de har dratt tidlig hjem. I år dropper vi hele greia, vi er sjuke og utsetter middagen. Det blir vanlig "lørdagsmiddag" og antakelig tidlig legging på både liten og stor.

Helst skulle jeg altså ha startet en tradisjon med en eller to familier til - noen som liker brettspill, Trivial Pursuit og har unger som går overens med våre, for eksempel.

Gammel 31-12-12, 15:51   #40
Stellebord

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Hvordan feirer du nyttår?

Det varierer. I år blir vi kjernefamilien + lillebror som skal spise kalkun med oss. Skal se rakettene som kommunen skyter opp tidligere på kvelden, så blir det mat og kos resten av kvelden. De siste årene har vi feiret sammen med både venner og familie, noen ganger med vardetenning og litt diverse, så vi har ingen faste tradisjoner.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:51.