Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

[Valgets kval] HBO/Netflix/Viaplay?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-13, 22:00   #21
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valgets kval] HBO/Netflix/Viaplay?

Men greia med gamle sesongar på netflix går vel på rettigheiter. Er det det same med HBO? At når ein kanal har kjøpt dei norske rettigheitene til serien, kan ikkje HBO gi forbrukarar tilgang gjennom andre kanalar? I så fall er jo samtlige streamingtenestar litt sånn fanga i seg sjølv.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 22:07   #22
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Dere med Viaplay, er det en del 3D filmer der?

Tror ikke det. Jeg får ikke opp noen ved et kjapt søk, og har heller ikke lagt merke til noen når jeg har tittet rundt.

Gammel 04-01-13, 09:57   #23
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Dere med Viaplay, er det en del 3D filmer der?

Slik 3D fungerer vil det være mer båndbreddekrevende. De legger vel opp til en løsning fortsatt der de fleste nok heller ville fortrekke bedre bildekvalitet enn det å få 3D. Generelle interessen for 3D er nok fortsatt også for liten.

Gammel 30-01-13, 23:48   #24
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Nå har jeg viaplay og HBO nordic.
Viaplay rotete?
Og HBO, vet ikke helt hva som vil fenge der.. Har jo sett True Blood..
Jeg er blitt kresen.
Akkurat nå har jeg sett første episode av Unforgettable på Viaplay. Ikke helt overbevist om den heller.

Gammel 31-01-13, 13:12   #25
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Det er jo HBO som har de beste seriene, men kvaliteten er dårlig foreløpig i hvert fall.

Bra serier er det jo der i hopetall, men du har kanskje sett de fleste. Vi holder nå på med Big Love og Boardwalk Empire. Bra seriere begge to synes jeg. Big Love høres jo litt døvt ut, men det er ganske bra serie.

Gammel 31-01-13, 13:19   #26
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ungene elsker netflix og ofret villig Disney Junior for å få beholde netflix da gratisperioden var over. Jeg ser også litt på netflix selv om utvalget ikke er imponerende. Det er ungene som er årsaken til at vi har beholdt abbonementet. Mannen har hacket litt slik at vi selv velger hvilket land vi logger inn fra, men siden jeg er "avhengig" av tekst, så blir det til at vi som regel ser på den norske versjonen.

Vi tester ut HBO Nordic nå. Vi får den ikke til å funke mot epletv, så vi ser rett på iPaden. Det funker når vi er to, men er unektelig veldig upraktisk. Gratisperioden til mannen har blitt forlenget ut februar, så vi gir det en måned til med test. Vi har også hørt rykter om at airplay er nært forestående. De har mange av seriene vi liker, så hvis funksjonaliteten blir bedre så tror jeg vi beholder den.

Vi har visst fått prøveabonnement på Viaplay også, men det har jeg ikke testet ut.

Gammel 31-01-13, 13:20   #27
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har norsk Netflix på (Samsung)-tven og amerikansk Netflix på pcen. Den amerikanske utgaven er jo helt ekstremt mye bedre enn den norske, de har alt! Vel, unntatt noen serier som faktisk er på den norske, Fringe for eksempel. Men ungene liker best den norske, så den brukes mest. Jeg og mannen ser gjerne en film på am. Netflx på kveldstid, da kobler vi pcen til tven og ser det der. Kjempegreit. Vi er strålende fornøyd. Jeg liker at selv fireåringen enkelt kan skru det på og bla seg frem til det han vil se. Nå koser vi oss med alle sesongene av Doctor Who, hele familien. Jeg har sett dem før, men det var veldig kjekt å se dem igjen.

Gammel 31-01-13, 13:20   #28
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Viaplay syns jeg er rotete, vanskelig å finne frem på og i tillegg er det flere av seriene som bare har halve sesonger.
For eksempel med Supernatural. Der lå halve sesong 3 og 4 inne. Hva er vitsen? De bør uansett ha med sesong 1, 2 og 3. Og når de først legger ut en sesong, så bør det være hele.

Netflix er vi greit fornøyd med. Ungene syns den er super.

HBO venter vi med til kvaliteten er bedre.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 13:20   #29
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

siden jeg er "avhengig" av tekst, så blir det til at vi som regel ser på den norske versjonen.

Det er stort sett tekstet på alt det amerikanske innholdet og, men ikke på norsk da, selvsagt.

Gammel 31-01-13, 13:22   #30
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Det er stort sett tekstet på alt det amerikanske innholdet og, men ikke på norsk da, selvsagt.

Ja, men vi har forsøkt oss på å logge på brasiliansk versjon og sånn for det var der de hadde de filmene vi ville se. Det hjalp ikke med portugisisk tekst, viste det seg.

Gammel 31-01-13, 13:22   #31
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Åja, nei det skjønner jeg godt.

Gammel 31-01-13, 13:27   #32
mrc

mrc sin avatar

Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Viaplay syns jeg er rotete, vanskelig å finne frem på og i tillegg er det flere av seriene som bare har halve sesonger.
For eksempel med Supernatural. Der lå halve sesong 3 og 4 inne. Hva er vitsen? De bør uansett ha med sesong 1, 2 og 3. Og når de først legger ut en sesong, så bør det være hele.

Netflix er vi greit fornøyd med. Ungene syns den er super.

HBO venter vi med til kvaliteten er bedre.

Ikke sett noen steder at det har ligget halve sesonger. Problemet kan imidlertid være rettighetene som er i en del markeder gjort av produksjonsselskapene med tv-kanaler, og at det dermed kan gå en stund før det blir tilgjengelig på Netflix, samt at det kanskje bare er tilgjengelig en viss periode.

Gammel 31-01-13, 13:45   #33
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Ikke sett noen steder at det har ligget halve sesonger. Problemet kan imidlertid være rettighetene som er i en del markeder gjort av produksjonsselskapene med tv-kanaler, og at det dermed kan gå en stund før det blir tilgjengelig på Netflix, samt at det kanskje bare er tilgjengelig en viss periode.

Har ikke opplevd problemet på Netflix, men på Viaplay.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-13, 08:54   #34
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Er det ikke mulig å ha hbo på ipad, også få det over på epletv, slik det går ann med andre ting?

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-13, 09:05   #35
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har kun netflix. Jeg registrerte meg på amerikansk netflix før det kom til Norge og dermed betaler jeg 8 dollar i stedet for 79 kroner. Ungene ser mye på det via iPad, Playstation og apple-tv. Vi syns vel ikke utvalget på den norske er så stort for voksne, men ungene finner mye de liker. Og vi bruker VPN på pcen for å kunne se på den amerikanske eller britiske utgaven. For 45 kroner i måneden er det vel verdt det.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:44.