|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: [Valgets kval] HBO/Netflix/Viaplay?Men greia med gamle sesongar på netflix går vel på rettigheiter. Er det det same med HBO? At når ein kanal har kjøpt dei norske rettigheitene til serien, kan ikkje HBO gi forbrukarar tilgang gjennom andre kanalar? I så fall er jo samtlige streamingtenestar litt sånn fanga i seg sjølv.
![]() |
![]() |
#22 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Valgets kval] HBO/Netflix/Viaplay?
Tror ikke det. Jeg får ikke opp noen ved et kjapt søk, og har heller ikke lagt merke til noen når jeg har tittet rundt.
![]() |
#23 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Slik 3D fungerer vil det være mer båndbreddekrevende. De legger vel opp til en løsning fortsatt der de fleste nok heller ville fortrekke bedre bildekvalitet enn det å få 3D. Generelle interessen for 3D er nok fortsatt også for liten.
![]() |
#24 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: [Valgets kval] HBO/Netflix/Viaplay?Nå har jeg viaplay og HBO nordic.
![]() |
#25 |
Off the map.
|
![]() Sv: [Valgets kval] HBO/Netflix/Viaplay?Det er jo HBO som har de beste seriene, men kvaliteten er dårlig foreløpig i hvert fall.
![]() |
#26 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: [Valgets kval] HBO/Netflix/Viaplay?Ungene elsker netflix og ofret villig Disney Junior for å få beholde netflix da gratisperioden var over. Jeg ser også litt på netflix selv om utvalget ikke er imponerende. Det er ungene som er årsaken til at vi har beholdt abbonementet. Mannen har hacket litt slik at vi selv velger hvilket land vi logger inn fra, men siden jeg er "avhengig" av tekst, så blir det til at vi som regel ser på den norske versjonen.
![]() |
![]() |
#27 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: [Valgets kval] HBO/Netflix/Viaplay?Vi har norsk Netflix på (Samsung)-tven og amerikansk Netflix på pcen. Den amerikanske utgaven er jo helt ekstremt mye bedre enn den norske, de har alt! Vel, unntatt noen serier som faktisk er på den norske, Fringe for eksempel. Men ungene liker best den norske, så den brukes mest. Jeg og mannen ser gjerne en film på am. Netflx på kveldstid, da kobler vi pcen til tven og ser det der. Kjempegreit. Vi er strålende fornøyd. Jeg liker at selv fireåringen enkelt kan skru det på og bla seg frem til det han vil se. Nå koser vi oss med alle sesongene av Doctor Who, hele familien. Jeg har sett dem før, men det var veldig kjekt å se dem igjen.
![]() |
#28 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: [Valgets kval] HBO/Netflix/Viaplay?Viaplay syns jeg er rotete, vanskelig å finne frem på og i tillegg er det flere av seriene som bare har halve sesonger.
![]() |
#29 |
Nymotens gammeldags
Det er stort sett tekstet på alt det amerikanske innholdet og, men ikke på norsk da, selvsagt.
![]() |
#30 |
ej ikke møjkets heije
|
Ja, men vi har forsøkt oss på å logge på brasiliansk versjon og sånn for det var der de hadde de filmene vi ville se. Det hjalp ikke med portugisisk tekst, viste det seg.
![]() |
![]() |
#31 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: [Valgets kval] HBO/Netflix/Viaplay?Åja, nei det skjønner jeg godt.
![]() |
#32 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ikke sett noen steder at det har ligget halve sesonger. Problemet kan imidlertid være rettighetene som er i en del markeder gjort av produksjonsselskapene med tv-kanaler, og at det dermed kan gå en stund før det blir tilgjengelig på Netflix, samt at det kanskje bare er tilgjengelig en viss periode.
![]() |
#33 |
Tidsklemma
|
Har ikke opplevd problemet på Netflix, men på Viaplay.
![]() |
#34 |
|
![]() Sv: [Valgets kval] HBO/Netflix/Viaplay?Er det ikke mulig å ha hbo på ipad, også få det over på epletv, slik det går ann med andre ting?
![]() |
![]() |
#35 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: [Valgets kval] HBO/Netflix/Viaplay?Vi har kun netflix. Jeg registrerte meg på amerikansk netflix før det kom til Norge og dermed betaler jeg 8 dollar i stedet for 79 kroner. Ungene ser mye på det via iPad, Playstation og apple-tv. Vi syns vel ikke utvalget på den norske er så stort for voksne, men ungene finner mye de liker. Og vi bruker VPN på pcen for å kunne se på den amerikanske eller britiske utgaven. For 45 kroner i måneden er det vel verdt det. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|