|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Borte
|
![]() Sv: Skikk, bruk og utdrikningslagJeg arrangerte utdrikningslag i mai i fjor og lot bruden få bestemme hvem som skulle være med. Hun ville ha de beste vennene sine og ingen pliktgjester som "måtte" komme fordi de skulle i bryllupet og sånne ting. Alle som var i utdrikningslaget var også invitert i bryllupet, men de hadde da også invitert mange venner i bryllupet og det var ingen det var naturlig å ikke ha med på noen av festene.
![]() |
#22 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skikk, bruk og utdrikningslagEnig med Røverdatter. Jeg synes utdrikningslag er koselig, morsomme og en mulighet for fest.
![]() |
#23 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Skikk, bruk og utdrikningslagJeg har vært i to-tre greie utdrikningslag, men de dreide seg om å treffe venner, spise og drikke, ikke om å gå rundt i byen bak en utkledt baby og være totalt gøy på håret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Skikk, bruk og utdrikningslagJeg tror de helt sære greiene er totalt ut, i hvertfall rundt her. Lenge siden jeg har sett noen selge kondomer for et kyss.
![]() |
#25 |
Halloen!
![]() Sv: Skikk, bruk og utdrikningslagMiley: Jeg har vært ute for nesten det samme en gang, og synes generelt det er mye manglende sosial kompetanse ute og går på bryllup-og utdrikningslagfronten om dagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Skikk, bruk og utdrikningslag
Jeg synes ikke du er sær. Jeg ville ikke invitert folk jeg ikke har kontakt med, det blir jo veldig merkelig. Heldigvis er jeg ganske sikker på at jeg slipper å kle meg ut som baby og spille inn CD.
Oi! Det hørtes veldig spesielt ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
Men det er jammen mange ulike meninger om bryllup også. Jeg er helt enig i at det Miley skrev om virket veldig sært, men det er sikkert noen som synes vi mangler sosial kompetanse fordi vi ikke ber tanter og onkler i bryllupet, for eksempel. Det er mange forskjellige, og sterke, meninger om bryllup, jeg ante virkelig ikke hvor mange fastlåste ulike oppfatninger folk hadde om bryllup før jeg nå planlegger et selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Skikk, bruk og utdrikningslagPå 90-tallet (da vi var tidlig i 20-årene) gjorde vi mye kleint i utdrikningslag. Nå er det slutt på sånt. Nå er det en veldig koselig fest med gode venner, hvor ingen kles ut. Ofte går vi ikke på byen heller, men har fest på en hytte eller hjemme hos noen med god mat og masse latter. De utdriknigslagene koster 200-300 kroner å være med på også, og da kjenner jeg at det er veldig lav terskel for å detla.
![]() |
![]() |
#29 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Skikk, bruk og utdrikningslagJeg har vært invitert i utdrikningslag uten å være invitert i bryllup og syntes det var helt greit. Det er to forskjellige ting. Men om alle de andre i utdrikningslaget skulle i bryllupet ville det helt klart vært annerledes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Textrovert
|
![]() Sv: Skikk, bruk og utdrikningslagVi hadde bare forlovere til stedet under bryllupet, så det sier seg selv at skulle jeg ha utdrikningslag, måtte det bli med folk som ikke var invitert. Jeg skulle egentlig opp i småfly, men det ble avlyst pga. været. Men vi møttes på koselig restaurant og tok en pub-til-pub-runde etterpå. Ikke noen ekstravagante utskeielser og ikke noe tøys og tull. Kun nære venner ble invitert, ingen "fjerne kollegaer fra for fem år siden".
![]() |
#31 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Skikk, bruk og utdrikningslagKollegene som ble invitert i mitt utdrikningslag var folk jeg jobbet med hver dag og festet jevnlig med. Så de kan vel nesten ha gått i kategori venn, sånn egentlig. Men det var gjennom jobben vi hadde blitt kjent.
![]() |
![]() |
#32 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Jeg tenker da at dere faktisk ikke er så gode venner, at hun er en dårlig venn eller at du føler deg nærmere som venn en det hun faktisk gjør.
![]() |
#33 |
Halloen!
Uansett: Man ringer ikke til noen og sier at "Kari, Anne og Tove blir invitert i bryllupet, men så har jeg bare ikke råd/plass til å invitere akkurat deg, skjønner du, blir du lei deg?" |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Borte
|
Jeg kan være enig i dette, om man ser bort fra den overdrevne spissformuleringen. Det er mye rart på kaffegjestelistefronten syns jeg, og hvis ikke det gjøres på en måte som inkluderer kaffegjestene naturlig i selskapet så syns jeg man like greit kan la være å invitere kaffegjestene.
![]() |
#36 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Skikk, bruk og utdrikningslagJeg er visst ikke så nærtagende, for jeg synes det er helt greit å "bare" bli invitert til kaffen. Har aldri opplevd det som noe dumt. Sist bryllup vi var i var det bare den aller, aller nærmeste familien og forloverne som var i middagen og så var vi en hel haug med folk på kaffe/fest. Det var bare koselig og gøy.
![]() |
![]() |
#37 |
Halloen!
Jeg synes også det er helt greit å være en del av en gjeng som er invitert på kaffe til et bryllup i nærområdet. Men ikke når: |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Nå er heldigvis dette noen år siden, så nå dras det mest opp som en kuriositet. Alle forslagene stemte nok, vil jeg tro.
![]() |
#39 |
Fortynnet
|
Ja, veldig enig i det. Har aldri blitt invitert på kaffe selv, men vet om noen som har, til og med veldig langt unna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
ej ikke møjkets heije
|
Jeg har blitt invitert til kaffen i et bryllup godt over 100 mil unna (dog på en tid av året hvor det slett ikke hadde vært ulogisk at vi befant oss i nabolaget). Jeg tok meg på ingen måte nær av det heller. Vi takket nei, forresten. Jeg hadde flyforbud siden jeg hadde termin like etterpå.
![]() |
![]() |
|
|