|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
Peppy!
|
![]() Sv: Hvilken kake spiser dere på julaften?Ingen kaker her heller. Men det hender jeg spiser riskrem en fem-seks ganger utover julekvelden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken kake spiser dere på julaften?Delfiakake er det eneste som virkelig må frem, ellers kanskje muffins, kanskje lefser, kanskje iskake - og mengder med klementiner og sjokolade.
![]() |
#25 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hvilken kake spiser dere på julaften?Jeg har tenkt å komponere en yoghurtiskake. Mamma tar med Dronning Mauds til dessert, men jeg liker bedre noe litt "friskt".
![]() |
![]() |
#26 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hvilken kake spiser dere på julaften?Jeg vokste opp med marsipankake på julaften.
![]() |
#27 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Hvilken kake spiser dere på julaften?Sarah Bernard tar vi nok fram i år, og tradisjon tro tårnkåke (som de her kaller kransekake). Pleier ellers å ha lefser også (krinalefse), men det får vi først i januar denne gangen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Audacious
|
![]() Sv: Hvilken kake spiser dere på julaften?Ribbe, fruktsalat til dessert, og så julekaker (7-10 slag) til kaffen under pakkeåpning. Delfiakake, fruktkake, kransekake, berlinerkranser, serinakaker, sjokoladesnipper, kolakaker, pepperkaker, snøballer og chocolate cherry delights ser det ut til å bli i år.
![]() |
#30 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvilken kake spiser dere på julaften?Vi har dessert, men den pleier alle å være for mette til å spise noe særlig av, så kake er det i hvert fall ikke plass til. Det blir satt frem julekaker og konfekt som man småspiser litt av utover kvelden.
![]() |
![]() |
#31 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken kake spiser dere på julaften?Kaffe og kaker etter gavene. Da står det gjerne Kvæfjordkake, krinalefse, sirupssnipper, krumkaker og risboller på kakebordet. Mm (med mer, altså).
![]() |
#32 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Hvilken kake spiser dere på julaften?Vi har ikke tradisjon på å spise kaker på julaften, men i fjor hadde vi sitronpolentakake med mascarponekrem til dessert etter middagen. I år har ungene bestilt kroneis til dessert.
![]() |
#33 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Hvilken kake spiser dere på julaften?Jeg holder av plass til multekrem etter rypene. Fast takst, og noe av det beste jeg vet.
![]() |
![]() |
#34 |
awesom
|
![]() Sv: Hvilken kake spiser dere på julaften?Er det en dag jeg virkelig ikke trenger kake så er det på julaften. Da er jeg som regel så stappet at jeg er spyklein.
![]() |
#35 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken kake spiser dere på julaften?Når pakkene åpnes er det dekket på med småkaker og kaffe/te alt etter hva man drikker. Det er stettefat med hjemmelaget marsipan konfekter, og småkaker fint lagt på to etasjes fat. I år er det mini-fyrstekaker (bakt i sandakeformer), berlinerkranser, delfiakake (oppskjært på forhånd), julebrød, sirupssnipper og muligens Sarah Bernhart. Det kommer litt an på hva som dukker opp, vi bytter småkaker alt etter hva vi lager så vi får litt flere sorter. Det pleier å være kromkaker og hjortebakels også. Når jeg tenker etter alltid krumkaker !! Når vi sitter der å teller etter er der ofte 7 sorter alt i alt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
lader
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken kake spiser dere på julaften?Alle her i huset spiser seg så stappmette på pinnekjøtt at vi tenker ikke på noe mere å spise før langt utpå kvelden. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|