Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hjelp!? Leker i do

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-12, 12:54   #21
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp!? Leker i do

Opprinnelig lagt inn av C.D, her.

Jeg ville tømt en bøtte med vann, eller innholdet i bøtta da, kjapt ned i do. Om det blir en sånn dragsuglyd, ville jeg tenkt at her er det åpent. Om den lyden ikke kom og vannet reiser seint nedover i rørene, så ville jeg prøvd med stakebånd evt tilkalt rørlegger.

Det kan være åpent nok. Men det betyr jo ikke at det ikke ligger en hest på tvers, som på sikt vil samle opp doavfall og tette senere.

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Men hva er forskjellen på det og å spyle ned?

Man får mer vann nedi på en gang og skaper større trykk på ting som evt ligger i veien. Stakefjær er kjekt å ha.

Gammel 13-12-12, 17:13   #22
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

For framtiden foreslår jeg å begrense tilgangen til badet sånn ca fra nå og i et års tid framover. Gjøres greit ved å snu dørhåndtaket.

Hadde vært en god idé om det ikke var for at han må kunne komme seg inn og ut av badet når jeg dusjer om morgenen. Hvis jeg skal stenge ham inne på badet sammen med meg må jeg enten høre på hyling eller ta ham med meg i dusjen hver dag, og ingen av de gidder jeg. Men nå låser jeg dodøren fra utisden når vi ikke er der, så får jeg håpe han ikke putter noe oppi mens jeg dusjer.

Opprinnelig lagt inn av C.D, her.

Jeg ville tømt en bøtte med vann, eller innholdet i bøtta da, kjapt ned i do. Om det blir en sånn dragsuglyd, ville jeg tenkt at her er det åpent. Om den lyden ikke kom og vannet reiser seint nedover i rørene, så ville jeg prøvd med stakebånd evt tilkalt rørlegger.

Prøvde å tømme vann nedi og det ble dragsuglyd. Jeg har også stukket hånden nedi, men jeg finner ingen hest der altså. Så da må jeg bare ta sjansen på at det er åpent, tror jeg.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-12, 21:34   #23
C.D
Bør lage seg en tittel selv

C.D sin avatar

Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Prøvde å tømme vann nedi og det ble dragsuglyd. Jeg har også stukket hånden nedi, men jeg finner ingen hest der altså. Så da må jeg bare ta sjansen på at det er åpent, tror jeg.

Da ville jeg trodd det var fri ferdsel, altså ingen hest i veien
Av erfaring kommer ikke den dragsuglyden om noe sitter fast nedi der, selv om det ikke blokkerer helt.
Har fått innprenta fra barndommen av, at en og annen gangen er det lurt å tømme vannet fra vaskebøtta kjapt i do for at det skal dra med seg skitt som er på vei til å sette seg fast nedover der, helt ned i kloakken.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:57.