Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvilke farger pynter dere med til jul? Og hva består pynten i?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-12, 15:40   #21
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke farger pynter dere med til jul? Og hva består pynten i?

Her kommer den første barneproduserte julepynten i år.
Ellers er det lite nisser her. Er ikke så glad i dem egentlig. Engler og diverse annen pynt går det mest i. Men har ikke så mye. Har to esker til sammen med julepynt, adventspynt og juletrepynt. Og røde gardiner.

Hr er det mye levende lys i jula. Og svibler.

Gammel 06-12-12, 15:41   #22
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Ellers så er den viktigste julepynten for meg masse lys og blomster: Amaryllis, svibler og tulipaner. Nå i førjulstiden har jeg bare hvitt, og så blir det mer rødt på lille julaften. Da kjøper jeg røde tulipaner og setter fram den røde Mariskåla og henter fram sofaputer i rødt. Men noen veldig streng interiørblogg-fargekoordinering med bare hvitt og sølv eller bare gråpåpir og rødt kommer ikke til å skje her.

Jeg er fasinert av disse interiørblogg- og interiørbladbildene av juletrær med fargekoordinert pynt og fargekoordinerte julegaver under.

Hva er greia?

• Pakker de om gavene de får i papir i årets farger og tekstur?
  • Omgås de bare mennesker med Bonytt-preferanser, og tilhørende kjøpekraft og fritid?
  • Sender de prekvalifisert julegavepapir, som sikkert er økologisk og håndlaget og til samme kilospris som gull, på forhånd til tante Gunn Randi i Tananger, slik at hun kan pakke årets raggsokker inn i papir de kan leve med før hun sender pakkene?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 15:46   #23
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tror det går i rødt, hvit og sølv. Og noen andre farger innimellom.

Fargekoordinerte julegaver? Jeg synes jeg har vært veeeeldig flink om jeg bruker tre-fire forskjellige slag med innpakningspapir jeg. Dog ikke på samme gaven.

Gammel 06-12-12, 15:48   #24
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis jeg hadde fått sjefe som jeg pleier så hadde julen vært fargekodet med forskjellig farger fra år til år.
Men så har jeg en mann og barn som også vil ha noe å si. Så det blir et salig kaos med kjøpt, hjemmelaget, farger, nisser, engler og ikke noe tema eller fargekoding eller noe.

Når ungene flytter ut skal jeg igjen være enehersker over julepynten.

Gammel 06-12-12, 15:53   #25
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Utrolig kjipt med tanter som ødelegger fargekoordineringen under juletreet.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 15:57   #26
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Utrolig kjipt med tanter som ødelegger fargekoordineringen under juletreet.

Ja, søsteren min insisterer på å pakke inn gavene med julepapir i en helt annen farge enn jeg bestiller. Hvert år. Hun ødelegger adventstiden min, fordi jeg blir gående å gruble på hvilket gavepapir hun velger i år.

Gammel 06-12-12, 16:02   #27
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi pynter med det vi har, ingenting er fargekoordinert. Jeg ønsker meg rosa jultre, men ble nedstemt av resten av familien. :snufs:

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 16:12   #28
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker ikke fargekoordinert nyinnkjøpt pynt. Pent blir det aldri uansett Jul skal være kitch, og det blir ikke mindre kitch av å være koordinert.

Vi har en god del gammel pynt, noe fra begge familiene, en del kuler Mazungen har malt (les: klisjet med maling) som liten. Et par av nissene er 100 år gamle, mens noen er nylaget av svigermor.

Tulipaner og granbar, furukvister er viktig både hjemme og på gravene.

Det er også mange engler, både på treet og ellers. Det er mye gjennsynsglede ved pynting, og det er tydelig at det er mye Mazungen ser på som tradisjon og som er viktig for henne.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 16:13   #29
frksnupp
-o-o-o-o-o-

frksnupp sin avatar

Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Stavanger
frksnupp er litt kul
Standard

En god blanding hvitt og kitsch knæsj kuler på juletreet de gangene vi har det, litt mer dempet når vi ikke har. I år feirer vi borte, og dropper tre, og da er det mer rolig med hvitt, grått, sølv og litt gull.

frksnupp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 16:29   #30
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alt mulig her også! - Jeg kjøper en ny kule i kalendergave til gutta hvert år. Optimalt sett noe som kan minne om noe som har skjedd i løpet av året (ikke alltid det) eller noe som er innmari kult - og jeg har en hang til rar pynt.

I desember pynter jeg med rødt - og så kommer diverse julepynt frem i løpet av desember.

Gammel 06-12-12, 16:42   #31
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Hvordan pynter du og hvordan forholder du deg til gjenbruk og nyinnkjøping av julepynt?

Her pyntes det med det aller meste av det som ungene har kommet hjem med gjennom årene, både på juletreet og ellers i huset.

Det som jeg liker aller beste av kjøpepynten til pyntingen av huset er kravlenissene mine. Dette er små nissefigurer som henges på kopper og kar, både i kjøkkenskap og vitrineskap. De er så små at du må inntil skapet for å se dem. Jeg har dessuten noen i papp også og de henges på bilderammer og annet passende. Ja, også har jeg noen små luringer som står på pinner, som plasseres i blomsterpottene.

Av juletrepynt er det Georg Jensen-pynten som er favoritten av kjøpepynten. Hvert år ønsker jeg meg årets nye pynt som julegave Vi har hatt en tradisjon på at vi utvider samlingen av juletrepynt med minst én ting hvert år. Noen år har jeg fått fine ting av hemmelige nisser (en favoritt der er et blankt og et rødt glasshjerte ), andre år har jeg kjøpt noe på julemarkeder eller på reiser.

Det går stort sett i høyrødt (julerødt) og litt grønt både til pynteting og duker og det er mye nisser av alle slag.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 16:44   #32
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har en salig blanding av alt mulig. Jeg synes det er finest når treet går i hvitt og sølv, men det vil ikke gutta mine at det skal. Så det blir som regel de som bestemmer hvordan det ser ut.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 16:47   #33
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er mye rødt, og nisser og porselen fra Willeroy og Boch og Wedgwood. Drøbaknisser og gamle stygge nisser bor på hvert sitt sted. Hjemmelaget og kjøpt i skjønn forening.

Gammel 06-12-12, 17:30   #34
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Når ungene flytter ut skal jeg igjen være enehersker over julepynten.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 18:05   #35
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Jeg ønsker meg rosa jultre, men ble nedstemt av resten av familien. :snufs:

Sære, sære familien din.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 18:47   #36
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rosa juletre! Mini of jeg er enige om at vi vil ha! Ellers "pynter" jeg til jul. Ikke massive mengder med noe annet enn juletrepynt her i huset.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 18:49   #37
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Rødt og gull, men lite nisser. Jeg er ikke sånn som pynter veldig mye, liker ikke for mye nipsgreier, selv ikke i jula.

Gammel 06-12-12, 19:05   #38
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er typisk for meg. Mye lys.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (400,9 KB, 54 visninger)

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 19:07   #39
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Lys i alle varianter, sølv, hvitt og lilla. Elsker lilla. Selvsagt iblandet ymse barnehagepynt.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 19:17   #40
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tror det blir en dorullnisse fra bhg i år, gleder meg til det.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:50.