|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Jeg trenger å bli opplyst om barn og foreldre uten lovlig oppholdDe som jobber/bor i SOS Barneby (i Norge) er ansatt som fosterforeldre på lik linje med andre privat ansatte fosterforeldre, og følger nøyaktig samme krav etc. Fokuset er på at barna i barnebyen skal ha en stabil omsorgsperson og trygghet, og det kommer alltid først. Det er barnas hjem, fungerer ikke fosterforelderen/SOS-foreldrene er det sistnevnte som må flytte. Dessuten tror jeg kanskje ikke at de får ha med egne barn.
|
|
|
#2 |
|
Bladibladiblaah!
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg trenger å bli opplyst om barn og foreldre uten lovlig oppholdKva er det meininga at dei 2700,- skal dekke då? Det er jo litt vesentlig for om det er lite eller mykje. Dersom det skal dekke mobilabb + snop/røyk, må det jo halde, men dersom det skal dekke det samme som sosialhjelp, er det jo i minste laget.
|
|
|
#3 |
|
Skrekkøgle
|
Sv: Jeg trenger å bli opplyst om barn og foreldre uten lovlig opphold
Det skal dekke det meste, de får noe klær når de kommer, og så får de klestillskudd på linje med sosialtjenestens brukere, 1200 i halvåret, etter behov inntil to ganger i året.
|
|
|
#4 |
|
Bladibladiblaah!
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg trenger å bli opplyst om barn og foreldre uten lovlig oppholdLege/medisinar/tannlege/briller er ikkje ein del av livsopphaldet på ordinær sosialhjelp, og skal alltid dekkast utanom, uavhengig av storleik.
|
![]() |
|
|