|
Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan sikre Snuppa best foran i bilen?Skru i alle fall av airbagen og sett henne i beltestol.
![]() |
#2 |
I farta ...
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan sikre Snuppa best foran i bilen?Takk for mange tilbakemeldinger på det jeg spurte om (og en del om det jeg IKKE spurte om |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hvordan sikre Snuppa best foran i bilen?
Fra TTs svartjeneste, min utheving:
![]() |
![]() |
#4 |
I farta ...
![]() Sv: Hvordan sikre Snuppa best foran i bilen?Joda, men hun ER altså over 140 cm! Nylig målt til 141, for å være helt nøyaktig. Jeg synes det er veldig rart om de operer med en anbefaling på 140 cm, dersom de faktisk ikke står inne for den |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvordan sikre Snuppa best foran i bilen?Ungene mine kommer ikke til å få sitte foran aktiv airbag før de er 15 tror jeg. Men har også hørt anbefalt nedre aldersgrense 12 år. Har sett hvor farlig airbag er i praksisk både selv og på jobb at jeg hadde aldri tatt sjansen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
maler
|
![]() Sv: Hvordan sikre Snuppa best foran i bilen?
![]() |
#7 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hvordan sikre Snuppa best foran i bilen?Men hvis hun er 9 år og 141 cm, så er hun lang for alderen? Da kan man jo anta at andre med samme høyde kan være eldre, og ha modnere skjelett og muskulatur? Jeg hadde ikke tenkt at 1 cm over grensa var en veldig komfortabel margin, og særlig ikke med tanke på at du plasserer henne fremme bare for gøy. Klart, må man, så må man. Men hun kan jo like gjerne sitte bak.
![]() |
![]() |
#8 |
![]() Sv: Hvordan sikre Snuppa best foran i bilen?Min datter er 140, gjerne 141, men hun er ikke fylt 8 enda (om to mnd). Hun har ikke fått sittet foran enda, noe av grunnen er at jeg ikke kan skru av airbag manuelt (det må gjøres på verksted). Det har vært tilfeller hvor det kunne vært fint å hatt henne der (så kunne jeg fått med meg et lånebarn bak). Jeg støttet meg på det Katta sier.
![]() |
#9 |
![]() Sv: Hvordan sikre Snuppa best foran i bilen?I ditt tilfelle hadde jeg satt henne bak og er enig med Niobe.
![]() |
#10 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Hvordan sikre Snuppa best foran i bilen?11 åringen sitter fremme uten beltestol og med Airbag. 8 åringen sitter bak, men uten stol, den er han for tung til.
![]() |
#11 |
I farta ...
![]() Sv: Hvordan sikre Snuppa best foran i bilen?Siden jeg lovet å formidle hva TT svarte på spørsmålet mitt (med samme informasjon om barnet og bilen vi kjører som i HI), så siterer jeg herved dette: |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Hvordan sikre Snuppa best foran i bilen?Her finner du svaret fra ElinM hvor hun viser til den amerikanske studien. Klipper den inn like godt jeg
![]() |
![]() |
#13 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Hvordan sikre Snuppa best foran i bilen?Jippi!
![]() |
#14 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Hvordan sikre Snuppa best foran i bilen?Vektgrensen for barnesikring? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|