|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tema i barnetv-serien Dauinger. :sjokk:
Dauinger er uthevet på fremsiden av pocketen som nå er i salg, men tittelen står under. Bokserien heter Dauinger, akkurat som tv-serien.
![]() |
#23 |
Stabilt ustabil...
|
Er det noen av dere som har lest bøkene?
![]() |
#24 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Klart at aldersgrensen har med sånne ting å gjøre. Men uansett ville aldri en så skummel bok blitt satt fra 7 år, uavhengig av hvor enkelt fordøyelig boken hadde vært for øvrig.
![]() |
#25 |
Stabilt ustabil...
|
Jeg synes egentlig 7års grense er litt lite på denne serien, kanskje mest fordi barnet kan trenge en del samtaler med voksen, og temaene rett og slett er vanskelig å forklare. De har liksom dratt det litt langt i retning Åndenes Makt i barnetv-versjon. Kors, krusifiks, vips vekk, religion/liv etter døden, ja, mye... Tenker på at det kanskje er en del barn som har sett dette uten at foreldrene aner hva det dreier seg om...
![]() |
#26 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tema i barnetv-serien Dauinger. :sjokk:Fant episoden her, i tilfelle noen vil se den:
![]() |
#28 |
fornyet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tema i barnetv-serien Dauinger. :sjokk:Min 4,5 åring har såvidt tittet litt på denne. Ikveld kom det spørsmål om hvorfor gutten lå i senga med rør nedi halsen, og hvem som hadde drept han/ hvorfor. Litt vanskelig å svare på, men han synes det var spennende med "spøkelse", og og forsto nok noe av handlingen underveis. Men han er jo absolutt for ung skjønner jeg nå. Til sammenlikning så observerer han jo andre grusomheter også, dagens forside på vg blant annet. Den krevde jo en ordentlig prat om hva som hadde skjedd.
![]() |
#29 |
Stabilt ustabil...
|
Jeg fant episode 1 istad, da jeg søkte etter boktittelen? Mener at det stod at den skulle være tilgjengelig til 17.12?
![]() |
#30 |
Skrekkøgle
|
![]() Sv: Tema i barnetv-serien Dauinger. :sjokk:Khadija min blir åtte i januar, og hun elsker denne serien.
![]() |
#31 |
Stabilt ustabil...
|
Men har du sett den? Så du hvordan den sluttet idag?
![]() |
#32 |
Skrekkøgle
|
![]() Sv: Tema i barnetv-serien Dauinger. :sjokk:Jeg så bare med ett halvt øye, så da de tok ut tuben, slo av skjermen og det, og faren spurte hvorfor han pustet.
![]() |
#33 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Tema i barnetv-serien Dauinger. :sjokk:Jeg har barn som uansett er for små til å se serien, men er det bare meg som synes at tittelen, Dauinger, er aldeles forskrekkelig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
One of These Days
|
![]() Sv: Tema i barnetv-serien Dauinger. :sjokk:Jeg har ikke sett siste episode, men vet at barn legger vekt på andre ting enn voksne. Dødslekene er makaber siden barn må drepe hverandre, barn liker spenningen. I Dauinger foregår store deler av handlingen med spøkelser, og det er døde. Siden hovedpersonen ikke forsvinner ved å dø, tror jeg ikke barn ser det som tragisk. Vi voksne tenker på alt det som død betyr, savn, sorg osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Superduperaktiv
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tema i barnetv-serien Dauinger. :sjokk:Synes serien var bra jeg. Gutten døde ikke og viste faren at han var der. Gutten ligger fortsatt i koma. Det blir flere sesonger siden gutten fortsatt er et sted mellom liv og død.
![]() |
![]() |
#37 |
Epikur
|
![]() Sv: Tema i barnetv-serien Dauinger :sjokk:Min tiåring er kanskje litt sart, for hun tør ikke se på Dauinger.
![]() |
#38 |
Smugleser
|
![]() Sv: Tema i barnetv-serien Dauinger :sjokk:Niåringen har sett på, i dag ville han sitte på fanget deler av episoden. Han snakker mye om den med kamerater, og de aksepterer tydeligvis at de er "dauinger". Jeg har ikke sett hele episoder, men har ikke latt seksåringen min se den.
![]() |
#39 |
Skrekkøgle
|
![]() Sv: Tema i barnetv-serien Dauinger :sjokk:Ah, nå skjønte jeg plutselig hvorfor minste sa "Har vi dauinger her" da noe som lå aldeles usikkert på kjøkkenbordet, raste...
![]() |
#40 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Jeg forstod det også sånn at han IKKE døde.
![]() |
|
|