Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Er bil og eier lik hverandre?

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-12, 14:57   #21
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er bil og eier lik hverandre?

Jeg er i stor grad som bilen min; det knirker i forstillingen min, karosseriet begynner å få en del riper, alderen og kilometerlengden begynner som smått å merkes, og det er et skrikende behov for en skikkelig utvendig shining.

Gammel 14-11-12, 14:58   #22
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har en eldgammel bil som knapt nok virker ... Jeg håper jeg ikke ligner, men litt er det. Jeg er gammel, kronisk syk og gebrekkelig. Og akkurat nå er jeg like skitten og ufiks som bilen også (jeg har dusjeforbud i dag, på grunn av arbeid med avløpet)

Gammel 14-11-12, 14:59   #23
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

peugot og citroën - design og med mange innretninger som fremstår som veldig praktiske - men dyr i drift og vanskelig å finne ut hva feiler?

Nja, for designerne er jo "praktisk" et skjellsord, også når det gjelder biler. Men bilene har jo ofte teknisk avanserte og fjonge detaljfunksjoner, ja, som er svinedyre å reparere når de først skjærer seg. :synser vilt og fordomsfullt: Det er liksom det motsatte av "det enkleste er ofte det beste".

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 15:05   #24
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm? Skjedde det noe med personligheten min da jeg gikk fra stor, dieseldrevet stasjonsvogn til bitteliten bybil for to år siden?

Gammel 14-11-12, 15:14   #25
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg og min mann har produsert tre barn relativt tett i alder, og ja vår bil bærer preg av dette, da den har plass til alle oss fem med bagasje.
Ellers er vi ganske konservative og trygghetssøkende, og valgte et stabilt merke, og en modell i sort, med relativt høy verdi ved senere salg.

VW Touran.

Har dog lyst på ny bil, men tror ikke vi får plass:

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 15:16   #26
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Det er mange ganger jeg føler meg som bilen min; litt kræsjet, litt rustet og og generelt sliten. Det er stadig noe nytt som oppstår, men den som meg turer og går. Men sånn totalt sett så håper jeg ikke at jeg ligner på bilen min, altså.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 15:18   #27
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg er kjempelik bilen bilen min, og har ikke tenkt på det før nå. Nå humrer jeg.

Jeg kjører en ASX. En veldig liten SUV.

Den har en mektig og stor grill, og kan se litt voldsom ut når den kommer rett mot deg og du ser den forfra. Også er det jo en SUV, så den gir litt inntrykk av å være litt tøff.
Men når den står parkert ved siden av en liten yaris, så ser man at den egentlig ikke er så veldig mye større, og den er bare fin og mini-SUV'ete.

Jeg har også stor grill og kan framstå som stor og tøff, men egentlig er jeg en litt overdimensjonert føledame.

Jeg hadde ikke følte meg vel i en liten lav sportsbil altså.
Så en robust ASX passer robuste meg veldig fint.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 15:19   #28
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Toyota Yaris.

Rund i kantene, grådig søt, og med sprek motor.

Gammel 14-11-12, 15:46   #29
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Vi kjøpte ny Volvo av overveiende praktiske og økonomiske grunner. Eller er det slik vi er? Mannens drøm var en stor dyr BMV stasjonsvogn. Vi var eiere i tre år, og det er det dyreste og kjipeste bileie vi noen gang har hatt. Fornøyd med, eller heldig med Volvo, Peugeot og Citroen.

Hvis ikke hadde vi hatt hver vår lekebil,

Gammel 14-11-12, 17:03   #30
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Det jeg kan bidra med av erfaring om saken, er at min far hyppig gjenom min oppvekst klaget sin nød over dem som skapte kø på østlandsveiene. Og han var svært tydelig på at disse menneskene var enten sidrompa gubber i daukjørte Volvoer, eller maktsyke mennesker i Mercedes som nøt å føle at de eide veien i sitt unødvendig dyre statussymbol. Selv duret vi rundt i vår tilårskomne, men trofaste Mazda Stasjonsvogn.
Jeg er redd jeg lo ganske ubarmhjertig da han (mange år senere, da jeg hadde blitt voksen og flyttet "hjem" til nord-Norge igjen mens foreldrene mine fremdeles bodde sørpå) kom kjørende på feriebesøk. I sitt nyervervede, sølvgrå glis av en - Merche ...

Sist redigert av Enhjørning : 16-11-12 kl 15:30.
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 17:05   #31
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen min er som en Peugot 5008, i alle fall. Romslig, praktisk og enkel å holde styring på.

Gammel 14-11-12, 17:13   #32
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pegasus, her.

Jeg har en Ford Ka.

Bilen med den aller styggeste rumpa!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 17:29   #33
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en sånn:

Fine, lille bilen.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 17:36   #34
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Jeg er ikke diger, klumpete og grønn selv om bilen min er det altså.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 17:42   #35
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjører en grå touran. Stor, formløs og grå liksom.

Gammel 14-11-12, 17:56   #36
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en liten hvit Ford Fiesta Sport som ser litt aggressiv ut, akkurat som meg. Peugeoten jeg hadde før følte jeg aldri at "passet" meg.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-11-12, 00:41   #37
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Bilen med den aller styggeste rumpa!

He he... DET har jeg ikke til felles med bilen min, altså.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-12, 01:23   #38
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes nok at Rochermannen er som bilen sin ja: Breial men romslig, stor arbeidskapasitet med mye power og akk så fin

Gammel 15-11-12, 02:31   #39
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Tja, jeg kan vel ikke påstå at noen av er ekstremt lik bilene våre, men noen trekk er det vel...

Tiguanen er litt stor og klumpete, noe jeg ikke er. Men fy flate så trofast og god den er, og det er jo jeg også. Skillet her ligger vel på vinterføret. Jeg takler ikke vinteren like godt som den.

Hva mannen og hans bil angår, så kan jeg si at bilen er lav, sexy og kjapp, mens mannen er høy, sexy og alt annet enn kjapp.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-12, 05:08   #40
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Me har ein kjedelig, men forutsigbar og trygg bil. Det skulle vel stemme sånn omtrentlig med eigarane.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:32.