Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hva bruker man egentlig ananas og grapefrukt til?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-12, 21:05   #21
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker man egentlig ananas og grapefrukt til?

Studenten som bor hos oss, som liker grapefrukt sa den smakte sånn den skulle og at den var god. Jeg og lillegutt var helt sånn blærk!!!

Kanskje det er noe sånt a la den der smakstesten vi tok i kjemiklassen på videregående? Noen som kjenner en smak og noen som ikke kjenner den?
Men jeg skal ta på meg pokerfjeset og servere med sukker på til lillegutt tenker jeg. Og vise at han ikke får spise hinnene. Så får vi se

Jeg makter forresten ikke multer heller, jeg synes det smaker helt for grusomt.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-12, 21:07   #22
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lager salsa med ananas og. Både mango (jeg er mangoholiker) og ananas funker. Bare hakker opp ananas, rød chilipepper, cherrytomater, avokado og rødløk og hvitløk og blander sammen med litt olivenolje og eddik, og strør ca. en teskje sukker over, og så har jeg i hakket koriander, enten frisk eller tørket. Kjempegodt tilbehør.

Gammel 30-10-12, 21:10   #23
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker sure og bitre ting, så jeg kan spise grapefrukt i massevis anytime.

Ananas er supergodt, det er noe helt annet ferst enn hermetisk. Skjær i store biter og spis som den er, kok i sukkerlake med chili, ha sammen med svinekjøtt i en deilig enchilada. Her er en veggisvariant:
http://www.brannyboilsover.com/2009/...n-of-the-rule/

Carnitas-oppskriften min er ikke fullstendig uten ananas. Det mørner kjøtt og gir friskhet og sødme.

Gammel 30-10-12, 21:57   #24
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men grapefrukt er jo ikke surt, grapefrukt er jo bittert. Og jeg liker ikke bitre ting, så grapfrukt utgår, gitt.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-12, 22:01   #25
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Men grapefrukt er jo ikke surt, grapefrukt er jo bittert. Og jeg liker ikke bitre ting, så grapfrukt utgår, gitt.

Grapefrukt er både surt og bittert.

Gammel 31-10-12, 08:12   #26
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Bruk av ananas i disse tider:

Og til pynt utenom Halloween:

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 08:14   #27
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Grapefrukt er både surt og bittert.

Jo da, men jeg synes alltid at bitter overdøver og ødelegger all annen smak. Jeg elsker f.eks. sitron, og kan gomle det som om det var appelsin.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 08:17   #28
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg stemmer for pina colada og å bruke grapefrukten som bowlingkule.

Gammel 31-10-12, 08:22   #29
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jo da, men jeg synes alltid at bitter overdøver og ødelegger all annen smak. Jeg elsker f.eks. sitron, og kan gomle det som om det var appelsin.

Mens jeg syns bitterheten er det som gjør grapefrukten til en mer interessant frukt enn annen sitrus. Men den må som sagt være god. Mange jeg kjenner som aldri har likt grapefrukt liker de jeg plukker ut når de er i sesong og er søte, men syrligfriske og med lett bitterhet. Men smak er jo forskjellig, og noen reagerer mer på bitre smaker enn andre.

Gammel 31-10-12, 08:33   #30
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg elsker surt og beiskt.

Vi hadde en nydelig dessert i dåpen til eldste, aom bl.a bestod av ananas og chili. Jeg synest jeg kan kjenne smaken ennå, ni år etter.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 09:14   #31
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Grapefrukt er godt som salat med rosiner. En fordel å like råvarene da.

Gammel 31-10-12, 09:17   #32
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det får bli salsa tenker jeg
ananas, mango, paprika, cilantro og rød pepper har jeg jo i hus.
OG svinekjøtt, OG glutenfrie tortillalefser.

Så lager jeg pina colada uten pina av resten. eller uten colada Uten alkohol

ananasen skal jeg prakke på lillegutt, jeg kjenner jeg er svært skeptisk til den.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 09:18   #33
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Grapefrukt er godt med sukker på. Ananas er godt som juice.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 09:19   #34
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Grapefrukt er for spesielt interesserte. Smaker ikek godt verken med eller uten sukker.
Fersk ananas er derimot kjempegodt

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 09:20   #35
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ananas er veldig godt dersom du steker den til koteletter.

Gammel 31-10-12, 09:20   #36
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Ananasbiter er dessuten veldig godt til taco

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 09:27   #37
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Ananas er ikke godt i mat Frukt i mat i det hele tatt, og spes ikke i varm mat.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 11:04   #38
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Grapefrukt deler jeg bare i to og tar på sukker og spiser med teskje.

Ananas kan jo brukes til fruktsalat, gryteretter og i alle typer salat egentlig. Fersk ananas kutter vi gjerne bare opp i biter med skallet på og spiser bitene inntil skallet. Husk bare å kutte vekk kjernen inni midten på ananasen.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 11:57   #39
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Josj. Vi bruker masse, masse frukt i middagene våre. Du hadde hatet å spist hos oss. Neida, ikke alltid, men jeg elsker eple i salater og et par varmretter, og jeg elsker ananas på pizza og i enkelte thai/currygryter. Og selvsagt i kinesiske retter, det er jo et must. Mmmm (varm) ananas.
Mango er forresten nydelig å lage salsa av. Plommer også. Vi har alltid ananas til tacoen. Har jeg ikke ananas i hus når vi skal ha taco, er middagen amputert.

Gammel 31-10-12, 13:00   #40
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Jeg kunne ikke vært mer enig. Det å finne varme, bløte rosiner i en gryterett, er for eksempel litt av en nedtur. Med unntak av dessert, da er varm frukt godt, og dessert er uansett ikke mat.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:26.