Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Mulig utviding av foreldrepermisjonen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-10-12, 21:41   #21
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.657
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mulig utviding av foreldrepermisjonen

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Hæ? Vi fikk i hvert fall beskjed om, av NAV, at siden jeg ikke hadde jobbet, hadde ikke mannen min krav på noe permisjon i det hele tatt.

Han hadde ikke krav på fedrekvoten, han kunne ha tatt hele permisjonen.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 21:42   #22
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mulig utviding av foreldrepermisjonen

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Det skal du få lov til å synes. :raus:

Permisjonen var 52 uker med 80 % lønn i alle mine tre permisjoner. Så noen voldsom utviding har det ikke vært de siste syv årene.

Var for øvrig staten opptatt av at far og barn skulle få gode bindinger og at det skulle bli lettere for mor å dele likt med far, så hadde de lagt seks av fars uker til barseltida så foreldrene fikk være sammen. Det hadde vært supert både for førstegangsforeldre og for dem med barn, kanskje sjalu storesøsken, fra før. DET hadde vært et godt tiltak for familien, men det virker egenlig ikke som om staten er så opptatt av det. Det handler mest om å sikre mors karriere og den synes jeg jammen mor bør ta ansvar for selv.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 21:43   #23
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mulig utviding av foreldrepermisjonen

Det er fortsatt krav til hva mor gjør:

Sitat:

Spesielle krav til mor når far skal ta ut foreldrepenger

Når far skal ta ut foreldrepenger som ikke er fedrekvote, er det en forutsetning at mor

arbeider helt eller delvis
tar offentlig utdanning på heltid
studerer i kombinasjon med arbeid som til sammen blir heltid
på grunn av sykdom eller skade er helt avhengig av hjelp til å ta seg av barnet
er innlagt i helseinstitusjon og ikke kan ta seg av barnet
deltar i introduksjonsprogrammet for nyankomne innvandrere
deltar i kvalifiseringsprogrammet for personer med vesentlig nedsatt arbeids- og inntektsevne

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 21:43   #24
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mulig utviding av foreldrepermisjonen

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Det ble endret i 2010/2011. Her står det om reglende som gjelder nå for barn født etter 1. juli 2011.

Det er jo fantastisk. På tide!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 21:43   #25
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Mulig utviding av foreldrepermisjonen

Jeg synes det er helt supert at permisjonstida blir forlenget. At de ekstra ukene går til far er bare en bonus.

  Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 21:43   #26
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.657
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mulig utviding av foreldrepermisjonen

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Det skal du få lov til å synes. :raus:

Permisjonen var 52 uker med 80 % lønn i alle mine tre permisjoner. Så noen voldsom utviding har det ikke vært de siste syv årene.

Var for øvrig staten opptatt av at far og barn skulle få gode bindinger og at det skulle bli lettere for mor å dele likt med far, så hadde de lagt seks av fars uker til barseltida så foreldrene fikk være sammen. Det hadde vært supert både for førstegangsforeldre og for dem med barn, kanskje sjalu storesøsken, fra før. DET hadde vært et godt tiltak for familien, men det virker egenlig ikke som om staten er så opptatt av det. Det handler mest om å sikre mors karriere og den synes jeg jammen mor bør ta ansvar for selv.

Det er ingen som hindrer far å ta seks uker i starten av permisjonsperioden, så vidt meg bekjent.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 21:44   #27
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mulig utviding av foreldrepermisjonen

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Han hadde ikke krav på fedrekvoten, han kunne ha tatt hele permisjonen.

Ikke i 2008? Det sa de ingenting om, de sa han ikke hadde krav på noe i det hele tatt siden jeg ikke hadde jobb.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 21:44   #28
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.341
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mulig utviding av foreldrepermisjonen

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Det er urettferdig for ungene at permisjonen ramler bort om far ikke har mulighet til å ta ut permisjon.

Tøys. Alternativet er jo at ingen har de ekstra ukene, er det noe bedre da?

Jeg har forstått det som om den samlede permisjonsperioden utvides med to uker, og da synes jeg det er strålende. Jeg synes imidlertid ikke de trenger å ta flere uker av fellesdelen og øremerke far. Til tross for at jeg er veldig for fedrekvoten som et virkemiddel for å jevne ut tradisjonelle kjønnsrollemønstre, så vil jeg gjerne beholde muligheten kvinner har til å være hjemme med barna sine til de er ferdige med fullamming og godt over på fast føde. Min minste var temmelig treig der. Jeg synes ikke ammeargumentet er gyldig så veldig lenge, men litt så. Og så kommer man ikke unna at det er en påkjenning å gå gjennom svangerskap og fødsel, og seks uker etter fødsel var i alle fall ikke jeg brukandes til stort.

Det at alle menn ikke tar ut fedrekvoten, er for meg et signal på at den fortsatt behøves. Jeg tror det er mye lettere for menn med kjipe arbeidsgivere å få aksept for å være hjemme med barn, når de permisjonsukene er et gode som faller bort om de ikke tar dem. Det tar tid å endre forventninger og fastgrodde holdninger til at det å ta seg av barn under året er en kvinneoppgave. (Jeg kjenner vitterlig folk på min egen alder som mener det!) Det er ikke gjort på en generasjon. Fedrekvoten trengs lenge ennå.

__________________
"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 21:46   #29
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.657
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mulig utviding av foreldrepermisjonen

Jeg synes en 7 ukers utvidelse med 100 % lønn er ikke ubetydelig jeg.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 21:47   #30
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mulig utviding av foreldrepermisjonen

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Det er ingen som hindrer far å ta seks uker i starten av permisjonsperioden, så vidt meg bekjent.

Jo, de første seks ukene er forbeholdt mor og begge kan ikke ha permisjon samtidig. Eller nå så har far krav på to uker ulønnet permisjon i forbindelse med fødselen.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 21:47   #31
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.657
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mulig utviding av foreldrepermisjonen

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Ikke i 2008? Det sa de ingenting om, de sa han ikke hadde krav på noe i det hele tatt siden jeg ikke hadde jobb.

Jorda, det var slik i 2008, de har feilinformert dere. Eller, det var ihvertfall slik i 2006 og 2007.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 21:49   #32
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.077
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mulig utviding av foreldrepermisjonen

Opprinnelig lagt inn av Éowyn, her.

Det er fortsatt krav til hva mor gjør:

Men det er jo ikke akkurat urimelige krav, eller? Det dekker jo opptil flere varianter. Det dekker selvsagt ikke hvis mor vil være hjemme samtidig som far tar ut permisjonen, men det kan en kanskje ikke forlange?

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 21:49   #33
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mulig utviding av foreldrepermisjonen

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Ikke i 2008? Det sa de ingenting om, de sa han ikke hadde krav på noe i det hele tatt siden jeg ikke hadde jobb.

Var du hjemmeværende? For da stemmer det. Du måtte f.eks ha jobbet fulltid, studert fulltid, jobbet og studert tilsammen fulltid for at far kunne ta permisjon.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 21:50   #34
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.657
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mulig utviding av foreldrepermisjonen

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Jo, de første seks ukene er forbeholdt mor og begge kan ikke ha permisjon samtidig. Eller nå så har far krav på to uker ulønnet permisjon i forbindelse med fødselen.

Begge to kan ha permisjon samtidig, foreldrepengeperioden vil bare bli avkortet, etter det jeg har art å lese meg opp til.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 21:51   #35
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.657
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mulig utviding av foreldrepermisjonen

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Men det er jo ikke akkurat urimelige krav, eller? Det dekker jo opptil flere varianter. Det dekker selvsagt ikke hvis mor vil være hjemme samtidig som far tar ut permisjonen, men det kan en kanskje ikke forlange?

Men det er helt uproblematisk at far er hjemme samtidig med at mor er i lønnet permisjon.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 21:51   #36
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mulig utviding av foreldrepermisjonen

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jorda, det var slik i 2008, de har feilinformert dere. Eller, det var ihvertfall slik i 2006 og 2007.

Opprinnelig lagt inn av Éowyn, her.

Var du hjemmeværende? For da stemmer det. Du måtte f.eks ha jobbet fulltid, studert fulltid, jobbet og studert tilsammen fulltid for at far kunne ta permisjon.

Ja jeg var hjemmeværende, så han hadde altså ikke krav på noe.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 21:52   #37
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mulig utviding av foreldrepermisjonen

Ingen fedrekvote samtidig med mor.

Sitat:

Fedrekvoten kan tas ut når som helst i stønadsperioden. Du kan likevel ikke ta ut fedrekvote de første seks ukene etter en fødsel. Disse ukene er av medisinske grunner forbeholdt moren.

Det tolker jeg som at to permisjoner ikke kan avvikles samtidig.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 21:52   #38
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.657
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mulig utviding av foreldrepermisjonen

Opprinnelig lagt inn av Éowyn, her.

Var du hjemmeværende? For da stemmer det. Du måtte f.eks ha jobbet fulltid, studert fulltid, jobbet og studert tilsammen fulltid for at far kunne ta permisjon.

Man måtte ikke ha, man kunne være arbeidssøkende, studerende elns.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 21:53   #39
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.657
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mulig utviding av foreldrepermisjonen

Opprinnelig lagt inn av Éowyn, her.

Ingen fedrekvote samtidig med mor.

Dette er for at mor ikke skal bli tvunget tilbake i jobb, men man kan ta det samtidig, men den totale tiden vil bli avkortet.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 21:53   #40
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.077
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mulig utviding av foreldrepermisjonen

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Men det er helt uproblematisk at far er hjemme samtidig med at mor er i lønnet permisjon.

Jada, men da forkortes jo perioden som du sier. Jeg er jo enig med deg da, jeg synes denne utvidelsen er bra. Jeg synes også det må være greit å ha noen krav til hva mor skal gjøre hvis far skal ta ut all permisjonen.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no